פקד ארנון זמורה ז"ל (צילום: דוברות המשטרה)
פקד ארנון זמורה ז"ל (צילום: דוברות המשטרה)

"איש ערכים עם לב ענק" – משפחתו של גיבור ישראל פקד ארנון זמורה ז"ל נפרדת

ארנון ז"ל, מפקד בימ"מ אשר הוביל את חילוץ 4 החטופים מלב רצועת עזה ונפל בקרב, יובא היום, ראשון, בשעה 16:00 למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. ממשפחתו נמסר: "נמשיך לשאת בלב את האור המיוחד שהאיר".

פורסם בתאריך: 9.6.24 09:35

היום, ראשון, בשעה 16:00, תיערך הלוויתו של פקד ארנון זמורה ז"ל, מפקד בימ"מ אשר הוביל את הכוח שחילץ בשבת בבוקר את 4 החטופים הישראלים מלב רצועת עזה. ארנון ז"ל נפצע באורח אנוש במהלך החילוץ, ומת מאוחר יותר מפצעיו.

ארנון ז"ל, בן 36 במותו, השאיר אחריו אישה, שני ילדים ומשפחה אוהבת, אשר תשב שבעה ברחוב אופל במבשרת ציון.

אתמול, מוצ"ש, שחררה משפחתו הודעה שבה נכתב: "אנחנו כואבים מאוד את נפילתו של ארנון האהוב והטוב שלנו, איש משפחה עוטף, אבא מסור ועדין, בן זוג אהוב ואוהב וחבר בלתי רגיל. ארנון היה לוחם מוערך, קשוב כל כך לחבריו ליחידה וגם לבני ובנות משפחותיהם. איש ערכים עם לב ענק אשר האמין בכל ליבו במשימת הגנת עם ישראל, אותה ביצע במסירות ובמקצועיות אדירה. על גבורתו של ארנון הצנוע והעניו שמענו בעיקר ממי שפגשו אותו ולחמו לצידו, ועוד נשמע.

"ארנון היה איש ספר ושיחה, ניגן בגיטרה, תכנן להתחיל ללמוד לתואר שני, אהב את החיים ואת אהוביו. הניח אחריו אישה ושני ילדים ואוהבים רבים אשר ימשיכו לשאת בליבם את האור המיוחד שהאיר".

מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק התייחס למבצע המורכב של הימ"מ וגם לנפילתו של ארנון ז"ל: "לוחמי הימ"מ – היחידה המיוחדת ללחימה בטרור של משמר הגבול, פעלו בשטח רצועת עזה להשבתם של ארבעת החטופים הביתה. היחידה פעלה בזכות מודיעין איכותי ולאחר תכנון מבצעי מוקפד ויסודי שאפשר את הצלחת המבצע יחד עם שב"כ וצה"ל. לוחמי היחידה, שבלמו את מתקפת הטרור ב-7.10 ולפני מספר חודשים חילצו חטופים חיים ברפיח, עשו זאת שוב – במקצועיות, בנחישות, תוך סיכון חייהם.

"הלוחמים הגיבורים שלנו פעלו הבוקר תחת אש כבדה ולחמו למול מחבלים ארורים. את לוחמי הימ"מ לא ניתן לחשוף – אבל חשוב שעם ישראל ידע שיש לו על מי לסמוך – לוחמים אמיצים וערכיים ששמים את ביטחון המדינה ואזרחי ישראל בראש מעייניהם.

"ברגשות מעורבים, אנו מבשרים שחולצו ארבעה חטופים בחיים, אך גם נפל מפקד צוות בימ"מ – פקד ארנון זמורה ז"ל במהלך הלחימה למול המחבלים במבצע. ארנון ז"ל, התגורר בשדה דוד, בגיל 36, נשוי ואב לשניים, היה מהלוחמים שלחמו בגבורה עילאית ב-7.10, בין היתר ביד מרדכי בקרב בו נבלמו עשרות מחבלים מלהתקדם צפונה, ובמבצעים נוספים רבים לסיכול טרור, ובפעילותיו, הגן על מדינת ישראל. בשם משמר הגבול, אני משתתף בצער המשפחה. מג"ב ילווה את משפחתו לעד".

 

 

אמיר עופר, שהיה ממחלצי בני הערובה באנטבה, שיתף אודות מפגש אקראי שהיה לו עם ארנון ז"ל לפני מספר שנים, מפגש שהוביל להיכרות משמעותית יותר בהמשך.

"פקד ארנון זמורה מהימ"מ נהרג בחילוץ בנוסיראת", שיתף עופר והוסיף: "רציתי לשתף אתכם בחוויה שהיתה לי אתו. לא הכרתי אותו. הייתי באיזו הופעה באמפיתאטרון במבשרת ציון לפני כמה שנים. היו שם כמה אלפי אנשים. פתאום ניגש אלי בחור מקסים, שאל אם הוא מזהה אותי נכון ואמר לי שהוא קצין בימ"מ, והוא מבקש שאבוא להרצות להם על אנטבה. כמובן שהסכמתי.

"ב-16 באוקטובר 2023 קיבלתי ממנו טלפון: "אני חייב לדבר אתך". זאת היתה היציאה הראשונה שלו מאז התחילה המלחמה. אמרתי: "מתי שתגיד". דיברנו שעתיים. סיפר לי בפרוט רב איך הותקלו בהפתעה בצומת יד מרדכי, איך שלושה RPG החטיאו אותו במילימטרים, איך האינטואיציה שלו לעצור כמה קילומטרים לפני הצומת ולהתחגר הצילה את כל הכח, איך נלחמו כמו אריות. איך טענו 4 פעמים את כל המחסניות ביום הראשון ודילגו מהצומת לשדרות, ומשדרות לאופקים, ומאופקים לבארי, ואיך בכל מקום היו בשפיץ. ואיך נשבר לו הלב בבארי בבית של פסי. וכל הזמן הוא שאל "איך אתם הצלחתם ואנחנו לא…".

"ראיתי לפני גבר שבגברים, גיבור אמיתי וגם בן אדם מוסרי בצורה יוצאת דופן. אמרתי לו – והתכוונתי לכל מילה שאמרתי – שאין מה להשוות בין הסיטואציות ושאפילו אלוהים לא היה מצליח לחלץ את האנשים בבארי. הוא שאל מה אני ממליץ ואני, ע"ס הנסיון שצברנו בכתיבת "מבצע יונתן בגוף ראשון", המלצתי לו לקחת כמה ימים בשקט ולכתוב כל דבר שקרה לו בימים המטורפים הראשונים של במלחמה. הוא הודה לי מאד.

"הלכתי הביתה, חשבתי על הסיפור שלו וכתבתי לו וואטסאפ: "לקח לי כמה שעות לעכל ולעבד את הסיפור. הייתם ממש גיבורים ואתה תפקדת באופן יוצא מגדר הרגיל בתנאים הכי קשים שאפשר. גם הפתעה אסטרטגית, גם הפתעה טקטית, גם לחימה בשטח מלא באזרחים וגם מעטים מול רבים. אי אפשר לייצר סיטואציה יותר קשה אפילו בסימולטור. אשכרה הצלתם את המדינה. את המקום שלך בגן עדן כבר הבטחת, ויותר".

בהמשך כותב עופר: "אחרי קצת יותר מחודש הוא כתב לי: "תדע שעזר לי מאוד לדבר אתך. הרגשתי שהורדתי סלעים מהכתפיים. בכלל לכתוב הכל עשה לי ממש טוב". עניתי לו: "שמח לעזור. וטיפ אחד עכשיו שעזר לי מאד בלבנון ב-1982 – אחרי תקופה כל כך ארוכה של חודש לחימה החושים קצת מתקהים, הזהירות פוחתת והזלזול באויב הולך וגובר. דיר באלאק. כל פעם תיגש לכל התקלות כאילו זאת ההתקלות הראשונה ולרגע אל תפחית את העירנות ואל תזלזל בכלבים האלה. מציע לך גם לחדד את המסר הזה לפקודים שלך".

"היום אני יודע שהוא לא היה צריך את העצה הזאת. הוא ידע אותה גם בלעדיי. אני בטוח שהוא לא זלזל גם היום. איבדנו תותח-על… תרגישו חופשי להפיץ את זה לכל מי שאתם מכירים. את האיש הזה ראוי שיכיר כל אחד בארץ".

גיבור ישראל ארנון זמורה – יהי זכרך ברוך.

 

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    'ש להחליף את השם ברחוב עזב לרחוב ארנון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר