אלירן מזרחי ז"ל (צילום: אלבום משפחתי)
אלירן מזרחי ז"ל (צילום: אלבום משפחתי)

סוגיית הקבורה של אלירן מזרחי ז"ל – בצה"ל מתעקשים: אינו זכאי לקבורה צבאית

שעות אחרי פרסום הכתבה על המאבק של משפחת מזרחי להכרה בבנם, לוחם מילואים שסבל מפוסט טראומה ושם קץ לחייו רגע לפני שגויס שוב בצו 8, דובר צה"ל שחרר תגובה ובה נטען: "נמצא כי בעת מותו אלירן ז"ל לא היה חייל ולא בשירות מילואים פעיל". המשפחה לא מתכוונת לוותר

פורסם בתאריך: 10.6.24 08:29

"אטימות ושרירות לב" – כך אמרה אתמול (ראשון) ג'ני מזרחי, אמו של אלירן מזרחי ז"ל, בהתייחסה למערכת הביטחון שמסרבת להכיר בבנה, לוחם במילואים במשך חצי שנה, שסבל מפציעה בברכו וגם מפוסט טראומה, כחלל צה"ל.

אלירן ז"ל, כפי שפורסם, שם ביום שישי שעבר קץ לחייו. הוא לא יכול היה לשאת עוד את הטראומה שממנה סבל בעקבות שירות כמפעיל D9 של ההנדסה הקרבית ברצועת עזה. במשך חודשים סבל אלירן ז"ל מפוסט טראומה, הוא דיבר על כך גם בסרט מכונן של העיתונאית לירון ויצמן ברשת 13, הוא קיבל הכרה כפוסט טראומטי – אבל לא יכול היה יותר.

הטריגר, כך מעריכים במשפחתו, היה חזרה אפשרית שלו לרצועת עזה השבוע, ביחד עם חבריו לצוות שחזרו לרצועה. אלירן, כך סיפרה אמו, רצה לחזור ולהיות עם חבריו, הוא אפילו נאבק על כך והשתחרר לפני מספר ימים מההצבה שקיבל לרם 2 בעקבות פציעה בברך. אבל כנראה שהלחץ הכריע אותו.

כעת מבקשת המשפחה של אלרין ז"ל דבר אחד – הכרה בו כחלל צה"ל ועוד יותר מכך – קבורה צבאית שמגיעה לכל לוחם שחירף את נפשו למען המדינה. "אלירן הוא גיבור ישראל", אומרת אמו ג'ני. "לוחם ללא חת. הוא והחברים שלו עשו עבודת קודש. וכעת הצבא עושה לנו עיוות דין. הצבא תוקע לנו סכין בגב ובלב. זה לא אמיתי. יש פה שרירות לב. אטימות".

 

 

המשפחה, כפי שפורסם, לא מתכוונת לוותר. הם פנו לכל מי שאפשר – פורסמו כתבות בכלי התקשורת השונים, פנו לחברי כנסת ולשרים וביקשו את התערבותם, והם אף אומרים ש"נגיע עד בג"ץ אם צריך".

בינתיים, כך נראה, האמירות הקשות והחריפות על אטימות ושרירות לב מתבררות כנכונות. בצה"ל ממשיכים לעמוד על סירובם שלא לאפשר לאלירן קבורה צבאית.

במענה לפניית "כל העיר" (שנמסרה לאחר שעות ארוכות) נמסר אמש מדובר צה"ל: "צה"ל משתתף בצערה של משפחת מזרחי על מותו הכואב בטרם עת של אלירן ז"ל. אלירן ז"ל התגייס למילואים ופעל רבות במלחמת ׳חרבות ברזל׳ ובשנים קודמות, תקופת שירותו בסדיר ובמילואים תרמה רבות בהתקפה ובהגנה.

"לאחר בדיקה, נמצא כי בעת מותו אלירן ז"ל לא היה חייל ולא בשירות מילואים פעיל, ועל כן אינו זכאי לקבורה צבאית בהתאם להוראות חוק בתי קברות צבאיים, תש"י-1950".

בדובר צה"ל לא השיבו על שאלות "כל העיר" בנוגע להצבתו של אלרין בחודשים האחרונים בר"מ 2, וגם לא באשר לצו החוזר למילואים שקיבל אלירן וגם לא לאמירות של אמו, ג'ני, על כך שאתמול (ראשון) בנה היה אמור לחזור לשירות מילואים ברפיח.

משפחת מזרחי, כאמור, לא מתכוונת לוותר, ונראה כי הנושא יוכרע רק בבית המשפט בימים הקרובים.

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. שם שמים

    נמצא.באמת.דו"צ אתה ממשיך להבריק
    מ 7.10 אתם לא מפספסים שום סוגייה רגישה ומקצועית ל"הבריק" לגביהן.
    ממה קיבל פוסט טראומה?????דפוקים זה כמו שנפצע פיזית,השתחרר מהצבא ואחרי זמן מה הנזק שנגרם בפציעה גרם למותו.יש לצערנו מלא עובדות כאלו.מה ההבדל???

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר