נמחצים כמו סרדינים - הרכבת הקלה, השבוע (צילום: מתנאל רחמים)
נמחצים כמו סרדינים - הרכבת הקלה, השבוע (צילום: מתנאל רחמים)

הקטסטרופה ברכבת הקלה נמשכת: האם מערך האוטובוסים יתוגבר?

התקלות האינסופיות ברכבת הקלה נמשכו גם היום, שלישי: עיכובים, הורדת נוסעים, תדירות נמוכה וצפיפות ודוחק איומים. אז למה אין תגבור של אוטובוסים? ולמה לא נשקלת האפשרות לאפשר נסיעה בחינם עד להסדרה? בעירייה ובמשרד התחבורה לא נותנים תשובה

פורסם בתאריך: 18.2.25 16:23

גם היום, שלישי, נוסעים ונוסעות ברכבת הקלה מתלוננים על שורת תקלות ובעיות: תדירות נמוכה, תקלות שגורמות לרכבת לעמוד בתחנות למשך דקות ארוכות, לעיתים אף כורזים לנוסעים לרדת לתחנות, צפיפות ודוחק איומים – גם בתוך הרכבות וגם בניסיון לעלות עליהן בתחנות.

במהלך היום (שלישי) כרזו נהגי הרכבת לנוסעים מספר פעמים לרדת מהרכבת אל התחנות – כי הרכבת מפסיקה את הנסיעה. בלי שום הסבר. פשוט לרדת. זה קרה בשעות הבוקר בשוק מחנה יהודה. בהמשך באזור מרכז העיר. ובשעות אחר הצהריים בהר הרצל (ואלו רק הדיווחים שהגיעו ל"כל העיר").

ומה עוד היה? כשהרכבת כן נוסעת, הדיווחים המתקבלים הם על נסיעה איטית, עצירה ארוכה מאוד בכל תחנה ותחנה – גם בשל העומסים הלא נגמרים והניסיון של הנוסעים לתפוס מקום אבל לא רק – ועומסים כבדים בתחנות. נוסעים מדווחים כי כמעט בכל תחנה חוזר הריטואל – עשרות רבות מחכים בתחנות, וכשהרכבת מגיעה – רבים מהם בכלל לא מצליחים לעלות עליה.


 

העומסים בתחנת הרכבת הקלה ברחוב יפו (צילום: ברחובות שלנו)

העומסים בתחנת הרכבת הקלה ברחוב יפו (צילום: ברחובות שלנו)


כפי שכבר פורסם ב"כל העיר", הגורם לקטסטרופה ברכבת הקלה הוא החלפת המערכות שנעשו בשבוע שעבר – בזמן ההשבתה. על פי כלל הגורמים המעורבים – ישנם מספר ימי סנכרון נדרישם בין המערכות החדשות לרכבות, כמו גם לתעדוף הרמזורים שאמור להיות לרכבת ברמזורים.
בעקבות שאלות ובקשות מנוסעים ונוסעות, "כל העיר" פנה למשרד התחבורה, לעיריית ירושלים ולצוות תכנית אב לתחבורה, בבקשה לדעת מדוע לא מתוגברים אוטובוסים וניתן מענה חלופי לרכבת הקלה – בדיוק כפי שקרה בימי ההשבתה בשבוע שעבר? בנוסף, בהצעה שהגיעה מהשטח – מדוע לא יאפשרו כלל הגורמים נסיעה בחינם בימים הללו – עד להסדרת התקלות והבעיות?

מענה אמיתי להצעות לא התקבל, עם אמירה ש"ישנם קווי אוטובוס סדירים שניתן להשתמש בהם להגעה ליעדים השונים בעיר, עליהם ניתן להתעדכן במוקד משרד התחבורה ובאפליקציות התחבורה הציבורית".

רק יצוין שקווים אלה לא באמת נותנים מענה להגעה לכל היעדים. בטח לא לאזור מרכז העיר ושוק מחנה יהודה, שהרכבת הקלה מהווה את ציר התחבורה המרכזית העיקרית אליהם.


עומסים וצפיפות גם תחנות האוטובוס במרכז העיר (צילום: ב.ש)

עומסים וצפיפות גם תחנות האוטובוס במרכז העיר (צילום: ב.ש)


 

 

עוד נמסר בתגובה המשותפת של עיריית ירושלים, משרד התחבורה וצוות תכנית אב לתחבורה: "לקראת פתיחת המקטעים החדשים שעתידים לשדרג את מערך התחבורה בירושלים ולשפר את איכות חיי התושבים, מבוצעות בימים אלו הרצות מפסגת זאב לנווה יעקב ומהר הרצל להדס עין כרם, תוך החזרת הרכבת לפעילות שגרתית לאחר שעמדה בבדיקות הנדרשות.

"השימוש במערכות החדשות של הרכבת הקלה השפיע בימים החולפים על תדירות הרכבות, אך בשלב זה המערכת בשלבי התייצבות כאשר כבר אתמול התדירות הייתה גבוהה יותר. חברת כפיר פועלת על מנת לפתור את ׳חבלי הלידה׳ ולחזור ללוח הזמנים הסדיר בהקדם האפשרי לרווחת הנוסעים".

כן – שום מענה אמיתי לנוסעים ולנוסעות שימשיכו לסבול גם בימים הקרובים.


עומסים וצפיפות גם תחנות האוטובוס במרכז העיר (צילום: ב.ש)

עומסים וצפיפות גם תחנות האוטובוס במרכז העיר (צילום: ב.ש)


 

תגובות

24 תגובות
24 תגובות
  1. רק צרות הם יודעים לעשות

    הם גם אומרים שחסר להם רכבות. למה לא לעשות קרונות ישנים וחדשים משולבים? למה הם הורידו את המסכים הנורמליים שמראים מתי תגיע הרכבת, ובמקום שמו מסכים שלא נותנים שום אינדיקציה? למה הם לקחו משהו מתפקד בצורה בינונית והגריעו אותו?

  2. רחמים כהנא

    למה לצפות בכלל לתגובה מהעירייה או כפיר? הם לא סופרים את התושבים

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זה סיוט לסוע ברכבת בימים אלו .למה לא לקחו עוד שבוע לתרגל את הנסיעה השאירו את קווי האוטובוס עד לתחנה מרכזית .

  4. אביגיל

    אני נסעתי היום ברכבת החדשה מהר הרצל לתחנה מרכזית ופשוט היה זוועה היא נעצרה כל שניה ובסוף בקרית משה ירדתי כי כבר פחדתי להמשיך לסוע עליה היה צפיפות נוראית הרכבת לא מונגשת לציבור הרחב ואין כמעט אוורור פשוט זוועה

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פשוט ביזיון מה שהולך בפאדיחה הזאת שקוראים לה רכבת.
    זקנים נמחצים, ילדים מפחדים להתקרב, ויש גם כמה בחורות בוכות שגברים נצמדים להן לגוף.
    וזה לפני הברקסים ההזויים שמרגיש כאילו לנהג יש עניין להכיר לנו מקרוב את כלללל אורך הרכבת..
    זהו בגדול.
    אהה ועוד חודש עולה לשמונה שקלים, כיאה לעיר בירה.

  6. דני, ירושלים

    בקיצור, התיגבור והשינוי הזה היה גדול מידי, לא רק על כפיר, אלא גם על עיריית ירושלים וגם על משרד התחבורה.
    אני סתם מרשה לעצמי לנחש שאף אדם מהנוגעים בדבר לא ייאלץ לשלם על הפגיעה החמורה והמתמשכת של הציבור.

  7. שרית

    ממש רכבות משא לא רכבות נוסעים בשום צורה. כיסאות קטנים וצרים מעט כיסאות אין מקום לאנשים עם מוגבלות לא ברור מי בחר את הרכבות האלה אבל זה נראה כמו רכבות מסע אל המוות זוועת עולם ואין עם מי לדבר .פשוט מזעזע

  8. אחד שרץ על המסילה כמה פעמים בשבוע

    זה היה צפוי רצו להעיף את שפיר ושילמו הרבה כסף והתפשרו על חברה ללא ספרדית ניסיון היו צריכים להתנות במכרז להמשיך על אותה מערכת כבר בהרצות מלפני שנה הם ראו את הבעיות ולא הצליחו לפתור עד להשבתה המערכת לא מוכנה לדברי הקבלנים

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בושה למקבלי ההחלטות
    סרדינים אחד על השני, נוסעים ונדבקים כגוש אחד גועל נפש.
    רכבת לא ידידותית הכסאות צרות אין מקומות ישיבה נפח הרכבת קטן מהרכבות הישנות, אנשים עם מוגבלויות שישכחו לעלות על הרכבת, בעלי מוגבל פשוט חששתי לחייו ולא עלינו.
    בעיות בלי סוף בלי פתרונות לציבור הנוסעים. חלמאות מי היה החכמולוג שהזמין רכבות פחות טובות ונגישות לציבור הנוסעים.
    בטח היה מי שגזר קופון

  10. העם עילג

    מגיע לכם!!! תמשיכו להצביע לאפס שלכם שמתעשר ומתעשר כשאתם הופכים לעניים יותר.
    אתם עילגים, חלקכם דור שלישי של עילגים.
    אין תחבורה ציבורית
    אין בריאות
    אין שירות
    הכל יקר
    אבל יש שביעי באוקטובר
    הכל הודות לסגול הדהוי ולטיפשותכם

  11. הנוסע

    מספר מסקנות:

    1. עדיף למצוא תח"ץ אלטרנטיבי לרק"ל בתקופה הזו.
    2. הולידטורים החדשים שתקעו בקרונות החדשים זהים לאלו שיש באוטובוסים בירושלים – והם לא אמינים כמותם.
    3. השלטים החדשים בתחנות – חלקם לא מתפקדים. היו להם שנתיים לסדר את העניינים ולוודא תקינות וחיבוריות של כלל המערכות, אבל הם כשלו.
    4. השלטים החדשים – למרות שיש שלושה שלטים במקום שניים בכל רציף – הם עדיין ממוקמים במקומות פחות נוחים, והאינדיקציה לזמן הגעת הרכבת לתחנה כתובה באותיות קטנות מדי, וצריך להתקרב ממש לשלט כדי להבין תוך כמה זמן צפוייה הרכבת.
    5. בשלב הזה אי אפשר להתרשם מעיצוב הקרונות החדשים – משום שהם כל-כך מפוצצים ומלאים באנשים.
    6. עדיין אין נתוני זמן אמת להגעת הרכבת לתחנות. למה משרד התחבורה לא דורש את זה מהמפעילה?

  12. ענת

    רכבת הודו חוצפה עולה באוטובוס מוותרת על הרכבת העיקר סתמו לנו את הפיות זה מה שרצו

  13. יעל, ירושלים

    מנחשת, שלא שרת התחבורה ולא ראש העיר נסעו ברכבת החדשה או אפילו ראו את הקרונות החדשים, שיש בהם 20% פחות מקומות ישיבה ביחס לישנים.

  14. אלכסנדר

    זה פשוט לא נורמלי לחלוטין לחקות הרבה זמן וגם הדוחס לא נורמלי לחלוטין ככל שמגעים לאזור מחנה יהודה הדוחס לא רגיל לחלוטין וגם שהרכבת הקלה עוצר בתחנות ליפעמים יותר מ5 דקות וזה גוזל זמן

  15. נסים

    שרת התחבורה כרגיל בחול הפעם דוב במרוקו לה לא איכפת
    לאף אחד לא איכפת .אנחנו שפני ניסיון .ןסובלים .בודה למדינה ולאחראים
    הם לא נוסעים בתחבורה הציבורית .להם יש נהג פרטי ורכב ממשלתי .כולם זבל ןנצלנים כולל כל העיריה והראד

  16. שפוי

    הרכבות הישנות היו ממש מרווחות ונעימות לא ברור בכלל למה החליפו אותם לכזה גרוע וצר וצפוף איכססססס

  17. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הכל אמת.

    .ויציב חבל כי רכבת טובה יכלה להיות גאווה לירושלים. חייבים שינוי לטובה.

  18. בוגר קו 18

    לרכבת הקלה נכנסת
    גברת עם סלים
    תראו איך היא תופסת
    את כל הספסלים…

  19. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ככה זה שמסיע הרכבת ערבים והם נהנים להתעלל בנו כי אף אחד לא עושה להם שום דבר
    ומה חשבת שהעייריה תחשוב על האזרחים פחחחחח רק איך לדפוק אותם ולהוסיף עוד פקחים כדי שיוכלו למצוץ כמה שיותר מהאזרחים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר