***עדכון***
אחרי אינספור דחיות, עיכובים, טסטים ותלונות – מחר, חמישי, 27.2, הרכבת הקלה תגיע עם נוסעים להדסה עין כרם בדרום מערב ירושלים ולנוה יעקב בצפון העיר. ההתחלה תהיה לזמן קצוב – כשעתיים בלבד בין השעות 18:00 ל-20:00, כשפתיחה מלאה של הקו – בין נוה יעקב להדסה עין כרם (ובכיוון ההפוך) תחל ביום שישי.
"פתיחת הקו האדום המלא לנסיעות מסחריות התאפשרה לאחר השלמת כל מבחני ההסמכה והבטיחות של הרכבת וקבלת כל האישורים הנדרשים להפעלת הקטעים החדשים של הקו האדום בצפון העיר ובדרומה", נמסר ממשרד התחבורה.
כידוע, כפי שפורסם ב"כל העיר", הקו האדום המשודרג כולל כעת 7 ק"מ נוספים של מסילות רכבת, ובהם 12 תחנות חדשות: ארבע תחנות חדשות בין פסגת זאב לנוה יעקב, ושמונה תחנות המקשרות את הר הרצל עם שכונות קרית היובל, קרית מנחם, צומת אורה ועד לבית החולים הדסה עין כרם.
תחנות הרכבת החדשות בצפון העיר
– צומת נווה יעקב והרב פרדס (תחנת קצה)
– תחנת יצחק טבנקין
– תחנת מזל קשת (צומת משה דיין ומזל קשת)
– תחנת מזל שור (צומת משה דיין ומזל שור)
תחנות הרכבת החדשות בדרום מערב העיר
– תחנת שמריהו לוין
– תחנת קרית יובל מערב (ברחוב הנטקה)
– תחנת גן המפלצת
– תחנת הנרייטה סאלד מזרח (צומת הנרייטה סאלד ומקסיקו)
– תחנת קרית מנחם (צומת הנרייטה סאלד ואיסלנד)
– תחנת צומת אורה
– תחנת בית הספר לרפואה בהדסה
– תחנת הדסה עין כרם (מגדל דוידסון)

הרכבת הקלה במגדל האשפוז בהדסה – נסיעת הרצה (צילום: מתנאל רחמים)
מוקדם יותר פרסמנו: שעון הספירה לאחור במשרדי צוות אב לתחבורה, עליו פורסם ב"כל העיר", ממשיך להתקרב למועד – ביום חמישי הקרוב, 27.2, סביב הצהריים – אמור היה להתקיים טקס רשמי לחניכת ההארכות להדסה עין כרם ולנוה יעקב. הטקס שתוכנן להתקיים במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו בוטל לבסוף. אבל ההפעלה המסחרית של ההארכות לא תדחה עוד.
על פי המתוכנן – הנסיעות מסחריות יתאפשרו החל מיום שישי בבוקר (ואולי כבר כמה שעות קודם לכן – החל מיום חמישי בערב), כשבמשרד התחבורה מסבירים שכך נהוג בכל העולם – פתיחת קווי רכבת חדשים, מקטעים ואפילו נסיעות של קווי אוטובוס חדשים מתחילים בימים בהם הביקוש נמוך יותר.
יש להודות שגם פתיחת הרכבת הקלה כולה אי שם בשנת 2011 התרחשה ביום שישי. כך קרה גם בפתיחת הרכבת הקלה בגוש דן, ואפילו בחזרה של הרכבת אחרי ההשבתה לפני כשבועיים, וגם לאחר השבתת המקטע שבין הר הרצל לבין התחנה המרכזית לפני כשנתיים וחצי.

שעון הספירה לאחור במשרדי צוות תכנית אב לתחבורה – צולם ביום שלישי, בשעה 6:51
נהגי הרכבת נגד ההנהלה
בתוך כך, על פתיחת ההארכות של הרכבת הקלה מעיב, עדיין, סכסוך העבודה עליו הכריזו נהגי הרכבת הקלה. כפי שפורסם ב"כל העיר" – הנהגים טוענים כי זמני המנוחה שלהם עם פתיחת ההארכות יקוצרו דרמטית, מה שיפגע בביטחונם האישי ובביטחון הנוסעים והנוסעות ברכבת הקלה.
מנגד, בזכיין כפיר ובמפעילה של הרכבת הקלה 'לביא' טוענים כי הנהגים מקבלים זמן מנוחה מעל התקן. עוד נטען כי רק לפני כשנתיים נחתם הסכם שכר חדש מול הנהגים, שקיבלו תוספות שכר נאות עם תנאים משופרים לקראת ולטובת ההארכות של הרכבת הקלה.
בנוסף טוענים בחברות כי מצבת הנהגים מלאה ואינה חסרה, וכי היא הושלמה בשנה החולפת ותואמת את מספר הנהגים הנדרשים גם להארכות.
הנהגים מצידם, בגיבוי של ההסתדרות, ממשיכים לדרוש את זמני המנוחה שהיו להם עוד קודם לתחילת נסיעות ההרצה על הקו המלא – מנוה יעקב להדסה עין כרם ובכיוון ההפוך.
הנהגים מבקשים 25 דקות מנוחה עם הגעת הרכבת להדסה עין כרם ו-40 דקות מנוחה בצד השני – בנוה יעקב. יצוין כי הנהגים משמיעים טענה כי זמן הנסיעה המלא של המסלול – מנוה יעקב להדסה עין כרם ובחזרה עומד על כ-3 שעות (שעה וחצי לכל כיוון), אולם בחברה הזכיינית טוענים כי משך הזמן הנסיעה עומד על כשעתיים ו-20 דקות, ומציינים כי גם אם טענת הנהגים מוצדקת – הרי שזמן המנוחה שהם דורשים עדיין גבוה משמעותית מהכתוב בחוק.
בהסתדרות לעומת זאת מתעקשים שיש מחסור בנהגים, וכי בתקינה הקיימת לא יתאפשר להגיע לתדירות שהיתה לפני ההארכות – כ-6 דקות בשעות השיא. "אפשר לראות שהרכבת בתת תפקוד", אומר ל"כל העיר" גורם המעורה בפרטים. :עומס של נוסעים – ברכבות ובתחנות – תקלות רבות, אפילו רבות מדי ועוד. חברת כפיר לא נותנת תשובות מניחות את הדעת".
לדברי דני בונפילד, יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים: "יש הרבה צרות, הרבה דברים לא טובים שהנהגים מציפים ויש גם הרבה מאוד תלונות מהנוסעים. אנחנו דורשים בטיחות – זה תנאי בל יעבור. על כל הרצון שההארכות ייפתחו – אנחנו מחויבים לדאוג לשלום הציבור ולשלום הנהגים".
מכפיר נמסר בתגובה: "סכסוך העבודה שהכריזה ההסתדרות מהווה הפרה בוטה של ההסכם הקיבוצי שנחתם לפני פחות משנתיים, במסגרתו ניתנו לנהגים תוספות שכר משמעותיות בעבור הפעלת הארכות הקו האדום. סידורי העבודה ומשך ההפסקות עומדים בקנה אחד עם תקנות התעבורה וההסכם הקיבוצי. החברה פנתה לבית הדין לעבודה בבקשה לצווי מניעה וממתינה להחלטת בית הדין".
רון נחמן
לא מתביישים גנבים 8 שח נביעה ..שיעשו שביתה
ירושלמי עצבני
הזלזול של כפיר בנהגי הרכבת שמבינים שיש עומס רציני ושאם בתת תפקוד אחרי ההשבתה יותר הגיוניים מהנהלת כפיר
נמאס שעורק תחבורה ענק יהיה עמוס ויהיה רכבצ כל רבע שעה שבקושי זזה בכל
תחנה
י
ההתנהלות של משרד התחבורה זה בושה וחרפה!
דינה
ממש לא מקובל עלינו שנצטרך להמתין יותר זמן לרכבת ממה שהיה קודם!!! תפתרו את העניין ולא משנה לנו איך.
אור
לגייס עוד נהגים. זה המענה הנכון לכולם. שיהיה עבודה מועדפת של יוצאי צבא!!!
אור
מה לעשות? לגייס עוד נהגים. זה המענה הנכון לכולם. שיהיה עבודה מועדפת של יוצאי צבא!!!
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
כששרת התחבורה , מירי רגב, עסוקה בנסיעות לחו׳ל ובפופוליזם, ככה נראית התחבורה בישראל. פקקיים אין סופיים ופרוייקטים שלא זזים