אמבולנס מד"א (צילום: דוברות מד"א)
אמבולנס מד"א (צילום: דוברות מד"א)

תאונות חזית-אחור: שני בני אדם נהרגו ו-22 נפצעו קשה ב-2024 בירושלים

ירושלים במקום הראשון והלא מחמיא במספר הנפגעים בתאונות חזית-אחור בשנת 2024, שבה נפגעו בכבישי העיר 77 בני אדם בתאונות מסוג זה. בעשור האחרון נפגעו בעיר 1,025 בני אדם בתאונות חזית-אחור, שמונה מהם נהרגו ו-123 נפצעו קשה

פורסם בתאריך: 7.4.25 08:08

62 בני אדם נהרגו בכבישי ישראל בתאונות דרכים חזית-אחור בשנת 2024 לעומת 39 בני אדם שנהרגו בתאונות דומות בשנת 2023 – עלייה של 59 אחוז. מהנתונים שמפרסמת עמותת אור ירוק עולה, כי שנת 2024 הייתה הקטלנית ביותר בעשור האחרון, כאשר סיבת התאונה היא חזית-אחור. גם בקרב הפצועים קשה נרשם בשנת 2024 שיא של עשור – 366 בני אדם נפצעו קשה בתאונות חזית-אחור, יותר מאשר בכל שנה אחרת בעשור האחרון.

באשר לכבישים העירוניים. מהנתונים עולה, כי בשנת 2024, 458 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-אחור, כאשר תשעה מהם נהרגו – כמעט פי חמישה יותר מאשר בשנת 2023, שבמהלכה נהרגו שני בני אדם בתאונות דומות. 114 בני אדם נפצעו קשה בתאונות חזית-אחור בערים בשנת 2024, עליה של 16 אחוז בהשוואה לשנת 2023 והגבוה ביותר בעשור האחרון.

ירושלים במקום הראשון והלא מחמיא במספר הנפגעים בתאונות חזית-אחור בשנת 2024, שבה נפגעו בעיר 77 בני אדם נפגעו בתאונות מסוג זה, שניים מהם נהרגו ו-22 נפצעו קשה. 1,025 בני אדם נפצעו בתאונות חזית-אחור בירושלים בעשור האחרון (2024-2015), שמונה נהרגו ו-123 נפצעו קשה.

 

תאונות חזית-אחור הן תאונות בהן רכב מתנגש עם חלקו הקדמי בחלקו האחורי של הרכב הנוסע לפניו. תאונות מסוג זה עלולות לגרום לכאבי גב וצוואר, פגיעות ראש, פגיעות שרירים ורצועות, כשברים, חבלות פנימיות, פציעות קשות ומוות. למהירות הנסיעה ולשמירת המרחק משמעות מכרעת ביכולת הנהג לבלום באופן פתאומי. מהירות גבוהה משפיעה באופן ישיר על עוצמת הפגיעה בחלקו האחורי של הרכב שמלפנים כמו גם מרחק העצירה שמתארך.

תאונות הדרכים מסוג חזית-אחור מהוות כ-20 אחוז מכלל תאונות הדרכים ועלותן הכלכלית נאמדת בכ-2.69 מיליארד שקלים בכל שנה בממוצע. על פי הנתונים, עלות כל תאונת חזית-אחור בכביש בינעירוני נאמדת ב-175 אלף שקלים בממוצע, ואילו תאונות חזית-אחור בכבישים עירוניים נאמדת ב-94 אלף שקלים בממוצע. הפער בנזק הכלכלי הוא פועל יוצא של מספר גורמים בהם גם מהירות הנסיעה אשר משפיעה על עוצמת הפגיעה.

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "תאונות חזית-אחור מתרחשות בעיקר בשל אי שמירת מרחק אך גם נהיגה במהירות מופרזת מהווה גורם תורם. לטכנולוגיה יש יכולת לצמצם באופן משמעותי את היקף התאונות ולכן במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לעודד את הציבור לעשות שימוש במערכות בלימה אוטונומיות אשר מפצות על טעויות הנהג. דרך נוספת לצמצם את התאונות מהסוג הזה היא להגביר את המודעות לחשיבות שמירת המרחק מכלי הרכב מלפנים. מודעות ציבורית, טכנולוגיה וגם נוכחות משטרתית נרחבת בכבישים יובילו להפחתה משמעותית בתאונות חזית אחור, ימנעו צער וכאב כמו גם נזק כלכלי גדול".

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר