דניאל מוצה (צילום: אישי)
דניאל מוצה (צילום: אישי)

"איזה מסר אנחנו מעבירים כשאנו זורקים גיבור כזה?"

תושבי שכונת גילה העלו לרשת עצומה למען ההשוטר לשעבר דניאל מוצה, שמנע פיגוע בשכונה - והגיע, לדבריו, לפת לחם

פורסם בתאריך: 6.9.17 20:55

עצומה שהועלתה לרשת בימים האחרונים קוראת להחזרת השוטר לשעבר דניאל מוצה, שנפצע והפך נכה בעת שמנע פיגוע בשכונת גילה בעיר, לשירות במשטרת ישראל.

בעצומה נכתב: "בשנת 2008 חדר מחבל לשכונת גילה על מנת לפגוע בילדי בית הספר. השוטר דניאל מוצה חשד במחבל, עיכב אותו ושאל לפשר מעשיו בגילה. המחבל דקר את השוטר ופצע אותו קשה, אך דניאל, למרות הפציעה ומתוך שליחות, ירה, פגע במחבל ונטרל אותו, ובכך הציל חיי ילדים רבים. זהו, במילה אחת פשוטה, גיבור".

בהמשך העצומה נכתב כי "דניאל הפך לנכה ופוטר ממשטרת ישראל 'כאות הערכה על אומץ ליבו ועל גבורתו', והגיע לפת לחם – ביזיון. אנו קוראים לשר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, ולמפכ"ל המשטרה להחזיר מיידית את דניאל לשורות משטרת ישראל, כי שם מקומם של גיבורים. לא נשקוט עד אשר דניאל יחזור לשירות במשטרת ישראל ויפרנס את משפחתו בכבוד".

יו"ר המנהל הקהילתי בגילה, עופר איובי, אומר בשיחה עם 'כל העיר': "מה שדניאל עשה זה מעשה גבורה של ממש. שלושת ילדיי למדו בבית הספר הסמוך, ובני שנמצא עכשיו בגבעתי, ראה את האירוע בעיניו. איזה מסר אנחנו מעבירים לילדים שלנו בכך שאנו זורקים גיבור כזה?".

עוד מוסיף איובי: "אני חושב שכל תושבי גילה צריכים לצאת ולהיאבק למען השוטר הזה. לא יכול להיות שאני מדבר איתו והוא בוכה לי שהגיע לפת לחם, וכשאני שואל אותו איך אני יכול לעזור לו, הוא רק מבקש שיחזירו לו את הכבוד ושיחזירו אותו לעבודה".

 

דניאל מוצה (צילום: אישי)

דניאל מוצה (צילום: אישי)

 

מוצה, בן 41 ואב לארבעה ילדים, עבר לאחר הפיגוע להתגורר בצפון הארץ. הוא מספר: "לאחר שעברו כמה שנים מהפציעה, נאלצתי לעבור ניתוחים חוזרים, ובמשטרת ישראל לא אהבו את זה. הם אמרו לי חד וחלק: או שאני פורש או שידיחו אותי, וכך היה. הם טענו שאין תפקיד שמתאים למגבלות שלי".

מוצה ממשיך ומספר: "לאחר שהפגנתי נגד ההחלטה, סידרו לי משרה כאזרח עובד משטרה, ובגלל המצוקה הכלכלית שלי הסכמתי לקבל את העבודה הזו, אבל התנאים והמשכורת לא קרובים למה שהיה לי קודם לכן. אני ממש במצוקה כלכלית. אני מודה לתושבי גילה ולעופר איובי, שלא שוכחים אותי".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "שוטר בגמלאות דניאל מוצה שירת במשטרת ישראל בין השנים 2015-1995. במהלך שירותו נפצע באירוע מבצעי ונוכח מצבו, בחלוף כשבע שנים מפציעתו, פרש מהשירות בתאריך 1.6.2015 והוא גמלאי של משטרת ישראל, על כל הזכויות הנלוות לכך, לרבות קבלת גמלה. לאור הנסיבות המיוחדות והכרת התודה וההערכה של משטרת ישראל לפועלו, נמצא לדניאל תפקיד ההול את מגבלותיו, במעמד אזרח. משטרת ישראל דאגה לשיבוצו בתפקיד חדש, בהלימה לכושרו התעסוקתי מתוך רצון לאפשר את המשך השתלבותו במסגרת המשטרה. בתפקיד זה הוא משתכר בנוסף על הכנסתו כגמלאי. מפאת צנעת הפרט לא נוכל להתייחס לגובה התשלום שהוא מקבל ממשטרת ישראל, אך נציין כי הוא עולה על השכר הממוצע במשק. נוסף על כך, ידוע לנו כי השוטר מוכר על ידי משרד הביטחון עקב פציעתו. בניגוד לנאמר, אין אישור רפואי להעסקתו כשוטר מן המניין בשל מגבלותיו, אך עם זאת נציין כי ככל שמצבו הרפואי של דניאל יאפשר בעתיד חזרתו לשירות כשוטר, נבחן זאת בחפץ לב. אנו מאחלים לדניאל בריאות והמשך עשייה פורה ונמשיך לעמוד לצידו על מנת לסייע לו להגיע לשיקום מלא ככל הניתן".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר