מרכוס גרשקוביץ, רפי כהן (צילומים: מאיר אליפור, דור נבו)
מרכוס גרשקוביץ, רפי כהן (צילומים: מאיר אליפור, דור נבו)

מרכוס גרשקוביץ: "אני מאמין שרפי ישלם לעובדים שלו את כל החובות"

נגד השף הירושלמי לשעבר רפי כהן, שעם חזרתו לארץ נעצר בנמל התעופה, מתנהלים שני תיקים בבית המשפט, האחד אזרחי והאחר פלילי בגין איומים על עובדי בנק

פורסם בתאריך: 10.9.17 14:44

"רפי כהן ביסודו הוא בחור טוב, הוא לא אחד שיש בו אלימות", כך מספר בשיחה עם "כל העיר" שף מרכוס גרשקוביץ, בעלי מסעדת "אנג'ליקה" בירושלים, שלפני תשע שנים עבד עם כהן במסעדת "רפאל". "לא דיברתי איתו כבר חמש שנים, יחד עם זאת אני מאמין שרפי ישלם לעובדים שלו את כל החובות".

כזכור, שף רפי כהן נעצר בנמל התעופה בן גוריון עם חזרתו לארץ לאחר ששהה מספר חודשים בצרפת וביוון. נגד כהן מתנהלים שני תיקים בבית המשפט, האחד אזרחי שבו הגיע היום (יום א' 10.9.17) לבית המשפט המחוזי בתל אביב להמשך דיון, בבקשה להוציא צו לכינוס נכסים, אך בשלב זה השופט דחה את ההחלטה במספר ימים.

 

רפי כהן הארכת מעצר (צילום: תומר אפלבאום)

שף רפי כהן בהארכת המעצר (צילום: תומר אפלבאום)



 

כהן אמר היום, ראשון, 10.9, בבית המשפט כי "מעולם לא הייתי חייב כסף לאיש, אני לא מבקש רחמים או התחשבות, אלא דבר אחד, שלא יהיה חוק אחד לרפי כהן וחוק אחר לשאר".

עורך דינו של כהן שלמה בן גיגי ביקש מבית המשפט תוכנית להסדר נושים ובין השאר הוא אמר: "אנחנו מודעים לתהפוכות בחייו בחמשת החודשים האחרונים. האיש עבר מיום רביעי בלילה ייסורי תופת עם שלושה כתבי אישום ורצו לעצור אותו. הוא נאזק, התקשורת עושה עליהום והוא לא מסוגל להתמודד כרגע עם המצב. לא באנו עם תוכנית מסודרת להבראת החברה, ביקשנו לעצור את ההליכים כולל הכרזתו כפושט רגל והקפאת נכסים בחברה".

 

מרכוס גרשקוביץ (צילום: מאיר אליפור)

מרכוס גרשקוביץ (צילום: מאיר אליפור)



ההליך הנוסף הוא הליך פלילי שבו כהן מואשם בהתנהגות פרועה במקום ציבורי והטרדה בטלפון. לטענת חטיבת התביעות של משטרת ישראל, כהן החל במסכת איומים על עובדי בנק לאומי, כאשר חשבונו הוגבל ועובדי הסניף סירבו לתת לו אשראי נוסף. ב-14 למרץ כהן לפי הנטען הגיע לסניף הבנק והחל להתפרע, תוך שהוא קורא לעבר העובד "אתם לא תחסמו לי את החשבון, אתם לא יודעים עם מי אתם מתעסקים". בנוסף לטענת התביעה כהן צעק לעבר המנהלת "רוצחת, חכי מה אני אעשה לך. יש לך משפחה. כולם עוד ישמעו על זה".

 

כהן נולד בירושלים וגדל בשכונת המושבה הגרמנית, את אהבתו לבישול רכש מסבתו עזיזה – כהן היה נוהג להגיע לביתה בשכונת הקטמונים. בגיל 13 הוא החל לעבוד בקונדיטוריה של מלון המלך דוד וכשהיה חייל עבד במסעדת ארקדיה תחת השף עזרא קדם. לאחר שחרורו מצה"ל הוא טס לפריז וללונדון ועבד במיטב המסעדות. בהמשך הוא למד ועבד במסעדה באיטליה. עם שובו לארץ הוא מונה לשף ראשי במסעדת "לה רז'אנס" ולפני 16 שנה הוא פתח את מסעדת "רפאל" בתל אביב. באפריל 2014 סגר כהן את המסעדה באופן זמני לתקופה של חודש לאחר שלטענתו התגלתה מעילת ענק בכספי המסעדה באמצעות מערכת המחשוב – אז התמוטט כהן ואושפז. באפריל השנה נסגרה שוב המסעדה ועובדיה התלוננו כי לא שולמו להם משכורות מאז פברואר.

 

 

 

רפי כהן (צילום: דור נבו)

שף רפי כהן, מסעדת "רפאל" (צילום: דור נבו)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר