מפגש סטארטאפיסטים (צילום: אלעד ברמי)
מפגש סטארטאפיסטים (צילום: אלעד ברמי)

Start JLM: מפגש בינלאומי בין סטארטאפיסטים ליזמים בעיר

מפגש פסגה טכנולוגי מרתק בירושלים: אנשי הייטק מ-24 מדינות הגיעו השבוע לעיר כדי ללמוד ולספוג ידע מהקהילה הטכנולוגית המקומית

פורסם בתאריך: 8.11.17 09:29

מפגש פסגה טכנולוגי מרתק בירושלים: סטארטאפיסטים מבטיחים מ־24 מדינות הגיעו ביום ראשון האחרון לירושלים כדי להשתתף במיזם "Start JLM", אשר מפגיש בין יזמים ויזמיות מבטיחים מכל רחבי העולם. חברי נבחרת הסטארטאפיסטים העולמית נבחרו בקפידה, מבין עשרות מועמדים, אחרי שכל אחד מהם זכה בתחרות בתחום בארץ מוצאו.

במהלך השבוע האחרון נפגשו היזמים והיזמיות עם הדמויות הבולטות בקהילה היזמית-טכנולוגית של ירושלים, השתתפו בסדנאות מקצועיות, קיבלו הדרכה והכוונה וספגו השראה משורה של יזמים, משקיעים ומנטורים ירושלמיים. הם סיירו בחברות כמו אינטל ומובילאיי, וגם טעמו כמובן מחיי הלילה, התרבות והטעמים שיש לירושלים להציע.

ביום ראשון נערך בבית הנסן אירוע הפתיחה הרשמי, ובתום שבוע של הדרכות ופגישות, ביום ראשון הקרוב, צפויים היזמים להציג את הסטארטאפים שלהם בפני פאנל של משקיעים.

 



 

בין היתר, נפגשו היזמים לאורך השבוע עם אלי וורטמן, מייסד מתחם העבודה והיצירתיות PICO וקרן ההשקעות PICO Venture Partners; עם סול סינגר, השותף לכתיבת הספר "StartUp Nation" ומרצה מבוקש בתחום; עם ג'ון מדבד, מייסד קרן השקעות ההמונים הגדולה בעולם, OurCrowd; עם ירון בן שאול, מייסד הסטארטאפ Hometalk; ועם ד"ר זאב פרבמן, שותף מייסד ומנכ"ל של הסטארטאפ Lightricks.

מפגש סטארטאפיסטים (צילום: אלעד ברמי)

(צילום: אלעד ברמי)

מיזם "Start JLM" גובש על ידי משרד החוץ לטובת קידום התדמית של ישראל כמעצמת הייטק בחו"ל, והוא יוצא לפועל בשיתוף משרד ירושלים ומורשת, הרשות לפיתוח ירושלים ו-Siftech. מטרתו להפגיש יזמים מכל העולם עם המיטב שיש לירושלים להציע לחברות טכנולוגיה בתחילת דרכן, לחלוק עימן את הידע ואת הניסיון שנצבר בעיר, לתת להן תמיכה ולאפשר להן לזנק קדימה.

אירוח הנבחרת הבינלאומית מציב את ישראל וירושלים בשורה אחת עם מוקדי טכנולוגיה מובילים בעולם דוגמת סיליקון ואלי, ניו יורק וברלין, שיזמים רבים נושאים אליהם עיניים כמקור של ידע, ניסיון, קשרים והשראה. האקוסיסטם הירושלמי התוסס של חברות סטרטאפ, משקיעים, מעצבים, ואנשי טכנולוגיה רשם בשנים האחרונות צמיחה חסרת תקדים: מספר החברות הפועלות בעיר זינק במאות אחוזים והיקף ההשקעות בחברות ירושלמיות הגיע כבר למיליארד דולר. זאת ועוד, ירושלים נבחרה על ידי מגזין "Time" כאחד מחמשת המוקדים הטכנולוגיים הצומחים בעולם והיא נמצאת ברשימה המכובדת של 'Top 30 Tech Cities' בדירוג של ארגון 'StartUp Genome' לשנת 2016.

 

ברשות לפיתוח ירושלים מוסיפים ומציינים כי "בעיר קמה השלוחה הישראלית של מאיץ הסטרטאפים הגדול בעולם MassChallenge, פועלות בה קרנות השקעה והון סיכון מהמובילות בעולם כמו JVP ו־OurCrowd, חברות טכנולוגיה מובילות כגון אינטל, מובילאיי וסיסקו, ועשרות חממות, מאיצים ומתחמי עבודה משותפים".

זאב אלקין, שר ירושלים ומורשת, מוסיף: "המשלחת של Start Jerusalem היא נדבך נוסף במכלול הפעולות של משרד ירושלים ומורשת, שמטרתן למצב ולמתג את ירושלים כעיר סטארטאפ בינלאומית. כבר כיום ניתן לראות שירושלים נמצאת בין 50 הערים המובילות בעולם, שמפתחות קהילות סטארטאפים ובונות אקו-סיסטם ליזמים טכנולוגיים, ואנו מקווים שבשנה הקרובה היא תיכנס לרשימת 20 הערים המובילות. אני שמח לראות שירושלים מהווה מוקד משיכה לסטארטפיסטים מכל העולם ומקווה שחברי המשלחת יהיו שגרירנו במדינותיהם".

מפגש סטארטאפיסטים (צילום: אלעד ברמי)

(צילום: אלעד ברמי)

מנכ"ל משרד החוץ יובל רותם: "מדי שנה אנו מארחים בארץ מאות בכירים ומשלחות מכל רחבי העולם, הבאות ללמוד, להתרשם ולערוך עסקאות בהיקפים אדירים. אני מברך את 24 הזוכים והזוכות שמשתתפים בתוכנית השנה, ומאחל להם ולהן שהות פורייה באקוסיסטם הירושלמי ובישראל כולה".

"המודל הייחודי שפיתחנו בירושלים הינו של שיתוף פעולה הדוק בין מחקר אקדמי ותעשייה טכנולוגית פורצת דרך, בעידוד חסר תקדים של המגזר הציבורי", אומר מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים אייל חיימובסקי. "שיתוף פעולה זה הביא לפריחה של המגזר היזמי-טכנולוגי בעיר וליצירת קהילה יזמית שזוכה לתהודה ולהכרה בינלאומית. ומעל לכל – ירושלים התברכה במאגר רחב של כישרונות טכנולוגים שהם הבסיס לפריחתה של העיר בתחום".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר