שכונת גוננים
שכונת גוננים

מה קורה בשכונת גוננים? תלונות על הזנחה ובעיות נגישות

תלונות על הזנחה, בעיות נגישות, תפקוד לקוי בפינוי האשפה וצמצום פעילויות לגיל הרך הגיעו למשרדו של יו"ר סיעת התעוררות עופר ברקוביץ. מנגד, בעירייה דוחים את הטענות וטוענים כי גוננים זוכה בשנים האחרונות להשקעה נרחבת מצידה

פורסם בתאריך: 13.11.17 18:11

מה קורה בשכונת גוננים? על רקע תלונות על הזנחה, בעיות נגישות ותפקוד לקוי בפינוי האשפה ועוד, שיגר בשבוע שעבר יו"ר סיעת התעוררות עופר ברקוביץ מכתב לראש העיר ניר ברקת, שבו הוא טוען לחוסר תפקוד של המינהל הקהילתי. במכתבו מציין ברקוביץ שורה של ליקויים בשכונה, ביניהם תלונות שקיבל על הזנחה, על כלי רכב שחונים על מדרכות ועל הפסקת תוכניות ופעילויות לגיל הרך. מנגד, בעירייה דוחים את הדברים וטוענים כי שכונת גוננים זוכה בשנים האחרונות להשקעה נרחבת מצד העירייה.

 


גוננים (צילום: ועד שכונת גוננים)

בעיית נגישות (צילום: ועד שכונת גוננים)



 

עוד מציין ברקוביץ כי בשכונה נרשם פינוי אשפה לקוי, חוסר מבני ציבור, גני ילדים במבנים שאינם מתאימים, קשיים לצוות המעונות והפסקת פעילות של חלק מהמרכזים העירוניים. "בעוד מעגלי התמיכה במאבק התושבים נגד הזנחת גוננים הולכים ומתרחבים – קומה שש בכיכר ספרא הולכת ומתנתקת", כותב ברקוביץ, שכזכור, יותר מוקדם היום פרש מהקואליציה העירונית יחד עם סיעתו והכריז שיתמודד לראשות העיר.

 


פועל מול הגורמים המקצועיים - עופר ברקוביץ (צילום: שרון גבאי)

עופר ברקוביץ (צילום: שרון גבאי)


 

ברקוביץ מדגיש ומוסר: "קיבלתי פניות רבות מתושבי שכונת גוננים בנוגע להזנחת שכונתם, לקריסתו של המינהל הקהילתי ולתפקוד לקוי הפוגע בתושבים. גופים משמעותיים עוזבים את הפעילות בשכונה, מנהלים מתחלפים חדשות לבקרים, מצב התברואה בשכונה איננו משביע רצון וכך גם המבנים הציבוריים. השכונה בעלת פוטנציאל אדיר ומשפחות צעירות רבות קבעו בה את ביתן. אני קורא לראש העיר שלא לטמון את הראש בחול, להיכנס לעובי הקורה במשבר הנוכחי, לבחון את שינוי המבנה הארגוני לאור דרישות התושבים ולהביא להבראת המנהל הקהילתי, באופן מיידי".

חברת ועד שכונת גוננים, אפרת גבעתי מוסיפה וטוענת כי "עובדי השטח של העירייה עובדים קשה להיענות לצרכים השוטפים של השכונה, אבל לשכת ראש העיר ממשיכה להתעלם מהמצב הקשה של השכונה ומצרכי התושבים. אנו מחכים למעשה אמיץ ונכון לקידום פתרון מערכתי ושיח משותף".

 

אפרת גבעתי

אפרת גבעתי

 

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים מצרה על כך שמיעוט קטן וקולני פוגע המעוניין לקדם אינטרסים אישיים מציג טיעונים ומצגי שווא שאינם מיצגים את המציאות ובכך פוגע בתושבי השכונה. שכונת גוננים זוכה בשנים האחרונות להשקעה נרחבת מצד העירייה. לאחרונה חודשו בה שני גני שעשועים (ברחוב אלעזר בן יאיר וברחוב יוסי בן יועזר), חודש המרחב הירוק בין רחוב טוביה לבין רחוב ניתאי הארבלי ונחתם חוזה לקראת שיפוץ של מרכז הנוער החדש ליזמות טכנולוגית ברחוב יוסי בן יועזר. לצד זאת, עמק הצבאים בשכונה מהווה נכס טבע עירוני המושך מבקרים מכל רחבי הארץ ומרכז פעילות קהילתית ענפה. זאת במקביל לפעילות נרחבת בגינות הקהילתיות ופעולות 'פלייסמייקינג' לפיתוח השכונה וביניהן שיפוץ של שביל הקטמונים והקמת ספרייה קהילתית בפארק המסילה. יתר על כן, העירייה תקצבה יוזמה של קהילת נשים צעירות בשכונה באלפי שקלים, ומפעילה מגוון פעילויות למשפחות ולילדים כגון פסטיבל 'ג'מעה במסילה', פעילויות בשיתוף סניף טיפת החלב השכונתי ופעילויות קהילתיות בפארק גוננים. כמו כן, בשכונה קיים היצע חוגים לכל הגילאים. בין היתר: מחול, סייף, זומבה, שחמט, ציור, פיסול, אומנויות לחימה, איור, יוגה, ג'יאוג'יטסו וחוגי מוסיקה וספורט שונים".

בעירייה מוסיפים כי "בניגוד לנטען, בית הברר לא נסגר וגם לא ייסגר אלא ישמש להרחבת החוגים והפעילויות לנוער. זאת לאחר שנים בהם היה כמעט ריק מתוכן שכונתי. בהיבט קידום הנוער, נחנך מרכז נוער חדש ברח' קנאי הגליל במקלט מוזנח שהפך למועדון מאובזר בחדר מחשבים ומשחקייה הכוללת שולחנות פינג פונג, טלוויזיות ופלייסטיישן. עוד הופעל מיזם עסקי של בני נוער המעניקים שירותי גננות בתשלום סמלי. בהיבט קידום הגיל השלישי, בשכונת גוננים פועל אחד מהמרכזים הגדולים עבור גמלאים – 'בית הופמן' – אליו מגיעים כ-800 גמלאים מדי שבוע. לצד מערך חוגים חברתי, במועדון מתקיים מערך אירועים מגוון. השכונה זוכה לשירותי ניקיון ופינוי אשפה כמו בכל שכונה באזור, פינוי אשפה שלוש פעמים בשבוע וניקיון פעמיים בשבוע ובמרכזים המסחריים הפעילות נעשית בכל יום. העירייה תמשיך להשקיע בגוננים ובכל שכונות העיר לרווחת כלל התושבים".

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר