חיים אברהמי, בעלי מסעדת 'פסטה בסטה' (צילומים:סיון צרפתי, חיים אברהמי)
חיים אברהמי, בעלי מסעדת 'פסטה בסטה' (צילומים:סיון צרפתי, חיים אברהמי)

בוטל קנס הכשרות למסעדת 'פסטה בסטה': "לא יכולים להגן משפטית"

ניצחון לכשרות האלטרנטיבית בעיר: הקנס שהטילה הרבנות על המסעדה הומר בהתראה. מעמותת השגחה פרטית נמסר: "סוף המונופול על הכשרות מתקרב"

פורסם בתאריך: 8.11.17 14:30

ניצחון למאבק בזכות הכשרות האלטרנטיבית בעיר. אתמול (שלישי) בוטל הקנס המנהלי על סך 2,000 שקלים שהרבנות הטילה לפני כחודש וחצי על מסעדת "פסטה בסטה" משוק מחנה יהודה.

כזכור, לפני כחודש וחצי הוטל על חיים אברהמי, בעלי 'פסטה בסטה' הקנס בטענה שהמקום הציג תעודה מטעם "עמותת השגחה פרטית (ע"ר)" החתומה על ידי הרב אורן דובדבני המעידה על פיקוח במקום. לטענת הרבנות חל איסור להציג עסק ככשר באמצעות מצג כשרותי זה.

כבר לאחר קבלת הקנס טען אברהמי כי אינו חוקי ולא יעמוד במבחן בג"ץ, שהתיר לפני כחודשיים לגופים כמו 'השגחה פרטית' להתנהל, ולבעלי עסקים להגיד מה הם רוצים.

"על ביטול הקנס שמעתי בחדשות", אומר אברהמי בשיחה עם "כל העיר". "לפי מה שהבנתי, הרבנות פרסמה כי הם מבטלים את הקנס כיוון שהוא נוגד מפורשות את הפסיקה של בג"ץ. אני מניח שמשפטית הם לא יכולים לתת את הקנס הזה. ברבנות עדיין טוענים שאסור לעשות את מה שאני עושה. אנחנו חושבים שמותר ולדעתי גם היועץ המשפטי של הרבנות אמר להם שמותר ולכן הם ביטלו".

 

מארגון השגחה פרטית נמסר: "אנחנו שמחים שגם גורמים בתוך הרבנות מכירים בכך שפקחי אגף הכשרות שוב עשו שימוש לא ראוי בסמכותם. ביטול הקנס מוכיח את מה שאנחנו טענו מלכתחילה – מתן הקנסות והאזהרות לעסקים שעובדים איתנו נבעו מהיסטריה של הרבנות, שרואה את סוף המונופול שלה על הכשרות מתקרב, ומטרתה אחת: ניסיון להפחיד את בעלי העסקים. ההטרדות ומסע הרדיפה של הרבנות נגדנו צריך להיפסק. המסעדות שעובדות עם 'השגחה פרטית' כשרות לחלוטין, עומדות תחת פיקוחם של הרב אורן דובדבני וצוות משגיחים מקצועיים ויראי שמיים, ונוסח ההצהרה התלויה בהן הולם את פסיקת בג"ץ והינו חוקי לגמרי".

מהרבנות נמסר בתגובה: "הרבנות המירה את הקנס להתראה, ותמשיך לאכוף עבירות בתחום עבירות הונאה בכשרות והטעיית הציבור. נוכח טענות נציגי בית העסק כפי שהועלו במועד הביקורת שנערכה על ידי מפקח יחידת ההונאה בבית העסק, לפיה בית העסק פעל על פי פרשנות שגויה לפסיקת בג"ץ האחרונה שהתקבלה סמוך למועד הטלת הקנס, פרשנות שהינה שגויה לטעמנו, הרי שהוחלט להמיר את הקנס בהתראה בלבד לפנים משורת הדין, ולהבהיר בפניכם כי מדובר במצג כשרותי העומד בניגוד לפסיקת בג"ץ ולהוראות החוק, וכי על בית העסק להיערך בהתאם. לא תינתן התראה נוספת".

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. הרבי בן באבי בובה

    עד מתי רשעים יעלוזו? מסתבר שבתחום הכשרות הגיע זמנם של הרשעים מהרבנות הראשית אוכלי החינם ומוצצי הממון חסרי המצפון ללכת לחפש מי ינענע אותם. שמחה גדולה וסימן להתחלת הגאולה

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר