חיים אברהמי, בעלי מסעדת 'פסטה בסטה' (צילומים:סיון צרפתי, חיים אברהמי)
חיים אברהמי, בעלי מסעדת 'פסטה בסטה' (צילומים:סיון צרפתי, חיים אברהמי)

בעלי 'פסטה בסטה': "לרבנות אכפת רק לשמר את הכוח שלה"

חיים אברהמי קיבל השבוע קנס בסך 2,000 שקלים מכיוון שאין לו תעודת כשרות של הרבנות, וזאת למרות שהוא עובד עם עמותת 'השגחה פרטית', שקיבלה לפני כשבועיים הכשר מבג"ץ

פורסם בתאריך: 27.9.17 17:48

תסכול גדול אחז ביום שלישי האחרון, 26.9, בחיים אברהמי, הבעלים של מסעדת "פסטה בסטה" מרחוב התות בשוק מחנה יהודה. הסיבה? מעטפה שקיבל מהרבנות הראשית עם קנס בסך 2,000 שקל, וזאת מאחר שלטענת הרבנות המסעדה מציגה את עצמה ככשרה למרות שאין לה תעודת כשרות תקפה מטעם הרבנות.

לדברי אברהמי, את הרבנות בכלל לא מעניין שמזה כשנתיים מחזיקה המסעדה, כמו מסעדות אחרות בירושלים, בתעודת כשרות מטעם עמותת 'השגחה פרטית', או שיותר נכון לומר שכן מעניין אותה ואולי אף מרגיז אותה, ולכן הוחלט לשלוח לו את הקנס.


חיים אברהמי, בעלי מסעדת 'פסטה בסטה' (צילום: סיון צרפתי)

חיים אברהמי, בעלי מסעדת 'פסטה בסטה' (צילום: סיון צרפתי)


"לפני שנתיים עזבתי את הרבנות ועברתי לעבוד עם עמותת 'השגחה פרטית', שמספקת אלטרנטיבות לרבנות, עם כשרות אמיתית ולא להיות חותמת גומי", אומר אברהמי בשיחה עם "כל העיר". "עשיתי את זה כי לרבנות אכפת רק לשמר את הכוח הפוליטי והכלכלי שלה. הרי רק לפני כשבועיים התפרסם פסק דין של בג"ץ, שמתיר לגופים כמו 'השגחה פרטית' להתנהל, ולבעלי עסקים להגיד מה הם רוצים. אמנם עדיין אסור לי לרשום את המילה "כשרות" כי היא שייכת לרבנות, אבל מותר להציג דף שמראה מה אני עושה בעסק. לדוגמא, איך אני מנקה ירקות, מנפה את הקמח, וכו'. למרות זאת, ימים אחדים לאחר פרסום פסק הדין, קיבלתי את הקנס".

אברהמי ממשיך ומבקר את הרבנות וטוען כי "כשהייתי תחת הרבנות היה לי משגיח, שאמנם הגיע כל יום אבל בדיוק לשלוש דקות. הדבר היחיד שעניין אותו היה מאיפה אני רוכש את המוצרים. דרך 'השגחה פרטית', יש לי משגיח שבא כל יום, אבל הוא נשאר יותר, מבלה זמן עם העובדים שלי ומסביר להם איך צריך לעשות ומה ההיגיון שעומד מאחורי הדברים. הוא מגיע לישיבות צוות שלנו ומדבר עם העובדים על נקודת קריטיות בכשרות ועל מה צריך להקפיד. כל העובדים שלי חתומים על התעודה הזאת ולא רק אני כבעל עסק. כל מי שנוגע באוכל חתום על הצהרה, שהוא שומר על החוקים. הרבנות תקועה לפני עשרות שנים, אין לה שום סיבה להתחדש ולהתעדכן, כי אין לה תחרות ופיקוח".


מסעדת "פסטה בסטה" (צילום: חיים אברהמי)

מסעדת "פסטה בסטה" (צילום: חיים אברהמי)


מה היו תגובות של הלקוחות?
"כולם מחבקים אותנו. אנשים מתקשרים ומציעים לי כסף לתמיכה במאבק. מכל המגזרים תומכים בנו, גם דתיים וגם חילוניים, כי לכולם ברור שהרבנות זה גוף שאבד עליו הקלח וזה רק עניין של זמן עד שיקומו גופים חדשים, מקצועיים ושקופים. בירושלים יש ציבור מאוד גדול של אנשים דתיים חושבים, שמבינים מה אומרת תעודת הכשרות הזאת ופועלים אחרת. בעיני הקנס שהם נתנו לי לא לגטימי כי יצא כאמור פסק דין של בג"ץ שמתיר לי לעבוד עם 'השגחה פרטית. אם הפרשנות המשפטית של הרבנות אומרת אחרת, נלך למשפט".

פנית אל הרבנות אחרי קבלת הקנס?
"לא דיברתי איתם. הגיעה לי מעטפה סגורה עם קנס רשום בפנים מוכן מראש. זה היה מהלך יזום של הרבנות. והם גם הפיצו את זה לעיתונות. הם מנסים להפחיד את בעלי העסקים. אני פונה לכל בעלי העסקים שלא יפחדו מהרבנות. זה רק עניין של זמן עד שיישבר להם המונופול".

מהרבנות נמסר בתגובה: "לאור פסיקת בית המשפט העליון הקובעת כי הרבנות היא המוסמכת להעניק תעודת כשרות, ובעקבות פניות שהגיעו לרבנות על הצגת מצג כשרותי שלא על פי חוק, פעלה יחידת האכיפה של הרבנות הראשית כנגד בתי אוכל אשר הציגו את עצמם ככשרים באמצעות הצגת תעודה מטעם גוף אלטרנטיבי – מבלי שהייתה בידיהם תעודת הכשר של הרבנות המקומית המוסמכת.

במסגרת זו הוטל הערב (יום ג') קנס מנהלי קצוב בגובה של 2,000 ₪ על מסעדה "פסטה בסטה" בשוק מחנה יהודה בירושלים, אשר הציגה תעודה מטעם הגוף "עמותת השגחה פרטית (ע"ר)" החתומה על ידי הרב אורן דובדבני המעידה על פיקוח במקום, תוך שהובהר לנציגי העסק על ידי מפקח היחידה, כי חל איסור להציג עסק ככשר באמצעות מצג כשרותי זה. היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות תמשיך לנקוט צעדים על פי דין כדי למנוע הונאה בכשרות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. משה רבנו

    הרבנות תושמד, חובה להשמידה. מוסד מושחת כופר עובד אלילים בוגד במדינה וחסר מוסר

  2. אהרון כהן

    הלו משה, תירגע, יש השגחה פרטית, הרבנות תתמודד עם התחרות אבל (עדיין) אין צורך ביד חזקה וזרוע נטויה…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר