הפגנת חרדים בכניסה לעיר (צילום: אורן בן-חקון)
הפגנת חרדים בכניסה לעיר (צילום: אורן בן-חקון)

וידאו – עימותים בהפגנת החרדים בכניסה לעיר: האזור נחסם לתנועה

עשרות חרדים קיצוניים הפגינו בצומת הרחובות יפו-שרי ישראל ושיבשו את תנועת הרכבת הקלה וכלי הרכב. עומסי תנועה כבדים נרשמו באזור, 36 מפירי סדר נעצרו

פורסם בתאריך: 26.11.17 15:54

עשרות חרדים קיצוניים הפגינו באזור הכניסה לעיר וגשר המיתרים וחסמו את הכבישים – עומסי תנועה כבדים מאוד נרשמו באזור. החרדים חסמו את תנועת הרכבת הקלה, כמו כן, הם מנעו את המשך נסיעתם של כלי הרכב הפרטיים. בעקבות ההפגנות הרכבת הקלה עבדה במתכונת מצומצמת – הרכבות בין התחנה המרכזית לבין שער שכם אינן פעלו. כוח משטרתי היה במקום, כולל פרשים ומכת"זיות (כלי רכב לפיזור הפגנות המצויד בתותח מים). כ-36 מפגינים נעצרו על ידי המשטרה.

מהמשטרה נמסר כי "לצומת הרחובות יפו-שרי ישראל הגיעו עשרות חרדים אשר מפירים את הסדר, חוסמים את הכביש, מונעים מעבר כלי רכב, תחבורה ציבורית ואת תוואי הרכבת הקלה. המשטרה ערוכה במקום ופועלת מחד לאפשר את חופש המחאה ומנגד לא תאפשר הפרת הסדר הציבורי ופגיעה בבטחונם ובשגרת חייהם של התושבים. 30 מפירי סדר שחסמו את צומת הרחובות יפו -שרי ישראל ואת תוואי הרכבת הקלה, לא נענו להוראות החוזרות ונשנות של השוטרים נעצרו על ידי המשטרה. מפר סדר שלא חש בטוב קיבל טיפול ראשוני על ידי השוטרים שהזעיקו מד"א שפינו אותו. המשטרה ממשיכה בהיערכות במקום ולא תאפשר הפרה בוטה של הסדר הציבורי , חסימת כבישים ופגיעה בשלומם ובטחונם של התושבים ושיבוש שגרת חייהם".

בהמשך הערב נעצרו עוד 6 מפגינים – סך הכל 36 מפירי סדר. במשטרה ממשיכים ומספרים כי "עשרות מפירי הסדר חסמו את צומת גשר המיתרים נוסף על החסימה בצומת הרחובות שרי ישראל-יפו. מפירי הסדר חוסמים הכבישים ומונעים מעבר כלי רכב והרכבת הקלה. כוח משטרה שנערך במקום פיזר את מפירי הסדר שלא נשמעו להוראות השוטרים, התעמתו עם אזרחים וחלקם תקף ודחף שוטרים, תוך שימוש באמצעים. במסגרת היערכות המשטרה פועלים שוטרי אגף התנועה להכוונת והסדרת התנועה לצירי תנועה חלופיים. המשטרה שבה ומדגישה שתפעל ביד קשה כלפי אותם מפירי סדר שנוהגים באלימות תוך הפרה בוטה של הסדר הציבורי ופגיעה בשלומם, בטחונם ושגרת חיי התושבים".

 


 



 

מסיטיפס הרכבת הקלה בירושלים נמסר בשעות הצהריים: "בשל חסימת מסילות הרכבת הקלה על ידי מפגינים בצומת יפו-שרי ישראל, פועלות הרכבות בשלב זה בין התחנה המרכזית לתחנת הר הרצל ובין תחנת חיל האוויר (פסגת זאב) לתחנת שער שכם. נכון לעכשיו אין שירות רכבות בין התחנה המרכזית לתחנת שער שכם. עם פינוי המסילות וקבלת אישור המשטרה תשוב הרכבת הקלה לפעול כסדרה".

הרכבת הקלה חזרה לפעילות בסביבות השעה 18:00.

 


 


 

הפגנות החרדים בכניסה לעיר, 26.11.17 (צילום: אורן בן-חקון)

הפגנות החרדים בכניסה לעיר (צילום: אורן בן-חקון)


כזכור, בשבוע שעבר הפגינו חרדים באותו אזור ובחודש שעבר הם הפגינו ימים ארוכים – השיא נרשם ב"יום הזעם" – שבו מאות חרדים הפגינו בכיכר השבת, חסמו את ציר התנועה ושרפו פחים. בצומת הרחובות שרי ישראל-יפו – חסמו הפגינים את תוואי הרכבת הקלה לסירוגין. כ-120 חרדים נעצרו באותו יום על ידי המשטרה. את ההפגנות הוביל "הוועד להצלת עולם התורה" וזאת על רקע מעצר שני תלמידי ישיבה ירושלמים, שנעצרו במסגרת בדיקה משטרתית שגרתית שבהלכה התברר כי הם עריקים. עוד מוחים החרדים על עונש מאסר של 20 יום שהוטל על שני סרבני גיוס.

 

על רקע הפגנות הפלג הירושלמי פנו חברי תנועת "התעוררות', בראשם יו"ר הסיעה עופר ברקוביץ,' לראש העיר ניר ברקת בדרישה להטיל סנקציה תקציבית על בני בריתו הפוליטיים הפלג הירושלמי. בנוסף, ברקוביץ פנה למפקד משטרת מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי בדרישה לאכיפה אגרסיבית נגד המפגינים. במכתב נכתב כי חברי התנועה דורשים ממנו "להתערב מידית במשבר, להבהיר לפלג הירושלמי כי אם ייחסם עוד כביש אחד בבירת ישראל, ישללו מהם סמכויות ותקציבים בהתאם. חוסר פעולה סביב הפרות הסדר כמוהו כהודעה ברורה שהברית והקומבינה הפוליטית, שוב פעם, חשובים לכבודו יותר מאשר התושבים שקורעים תחת הנטל ונמצאים במצור".

עופר ברקוביץ (צילום: שרון גבאי)

עופר ברקוביץ (צילום: שרון גבאי)

כמו כן, הוסיף ברקוביץ, המועמד לראשות העיר, כי "הציבור הירושלמי, כולל רוב הציבור החרדי, סובל מהשתוללות הפלג הירושלמי, מחסימות הכבישים והפקקים. רק ראש העיר ניר ברקת נאלם דום ונמנע מכל גינוי. אי אפשר שלא לחשוב שהכל על רקע קומבינה פוליטית שעשה עם הפלג הירושלמי. הפעם היחידה בה התערב ברקת היתה כאשר איימו בפלג לפגוע במרתון, האם הפגיעה בכלל התושבים בשגרה חמורה פחות מפגיעה חד פעמית באירוע גרנדיוזי? שוב פעם מוכיח ברקת כי סדרי העדיפויות שלו עקומים ושגויים וכי הוא איננו מרוכז 100 אחוז בירושלים".

בהמשך הערב, ראש העיר ניר ברקת שוחח עם מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב יורם הלוי וביקש ממנו לפעול ביתר תקיפות כלפי מחאות הלא חוקיות בבירה. "הגיע הזמן לשים סוף לשיבוש החיים של תושבי ירושלים", אמר ברקת, "זכות ההפגנה היא זכות מקודשת, כשהיא נעשית עפי החוק. כל מי שפורע חוק מכל סיבה צריך להיות מטופל ביד קשה ועל המשטרה להפעיל את כל האמצעים העומדים לרשותה לפזר הפגנות לא חוקיות. אני קורא למשטרה לאפשר את שגרת החיים בעיר, לצד מתן זכות המחאה כל עוד היא נעשית באופן חוקי. כמו כן, בכוונתי לפנות לממשלה שתוביל את החרפת ענישה ומתן כלים יעילים למשטרה למנוע ממפגינים לפגוע בציבור".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר