המרכז לתרבות יין במושבה הגרמנית (צילום: שלומי כהן)
המרכז לתרבות יין במושבה הגרמנית (צילום: שלומי כהן)

חדש בירושלים: מרכז לתרבות יין נפתח במושבה

חובבי יין מושבעים? "The Wine Temple: המרכז לתרבות יין", שנפתח ברחוב עמק רפאים, הוא המקום בשבילכם

פורסם בתאריך: 29.12.17 13:12

יין ישמח לבב אנוש, אומר הפתגם הנודע, ואם אתם חובבי יין, אז באחרונה נפתח בירושלים מקום שהוא בדיוק בשבילכם.

"The Wine Temple: המרכז לתרבות יין", הוא שם המקום שנפתח בשבוע שעבר ברחוב עמק רפאים שבשכונת המושבה הגרמנית. המרכז, שהוא גם חנות יין, פונה לקהל חובב היין, כמו גם לקהל שומר הכשרות. בנוסף, "The Wine Temple" עורך סדנאות בתחום היין ומספק שירותי אחסון ומכירה של יין.

המרכז לתרבות יין במושבה הגרמנית (צילום: שלומי כהן)

המרכז לתרבות היין (צילום: שלומי כהן)

"במרכז לתרבות היין, אנחנו נותנים במה בעיקר ליקבים קטנים, על מנת להנגיש אותם לקהל הרחב", אמר אליעזר וייסברג, מבעלי העסק.

המיקום הנבחר להקמת מרכז היין הוא מבנה טמפלרי עתיק ומיוחד, ששימש כמרתף היין של משפחת שמיט בשנת 1874. "השותף שלי העלה את הרעיון להקמת המרכז לפני הרבה זמן", מספר וייסברג. "לפני כשנה התחלתי קורס יזמות עסקית במט"י ירושלים, וכבר בשיעור הראשון הבנתי שאני רוצה לפתוח את העסק. הרעיון היה להקים מרכז תרבות ליין, ולא עוד חנות או בר יין. ב'מקדש היין', אנחנו מעבירים גם סדנאות לציבור הרחב ולקבוצות. בסדנאות הללו אנחנו מלמדים למשל איך לטעום יין ואיך להתאימו לאוכל ספציפי".


המרכז לתרבות יין במושבה הגרמנית (צילום: שלומי כהן)

המרכז לתרבות היין (צילום: שלומי כהן)


וייסברג, בן 34, מתגורר בגוש עציון, הוא חובב יין מושבע, ועוסק בתחום הייננות כבר 12 שנים. לדבריו, העיסוק החל כתחביב עוד בהיותו בחור צעיר. לאחר שחרורו מהצבא החליט להפוך את התחביב למקצוע. וייסברג מספר כי בתחילת דרכו פנה ללימודי עיצוב גרפי, אך לקראת סוף הלימודים החליט לשנות כיוון ולחזור לאהבתו האמתית – היין. הוא למד גידול וייצור יין במכללת "תל-חי", ועם סיום לימודיו קיבל את תואר ה-Cellar Master. מאז הספיק לברמן, לעבוד ביקבים "קטלב" ו"פלם", לעסוק ביבוא יין מאיטליה, ולנהל את מסעדת "קנלה" הירושלמית.

 

שותפו העסקי של וייסברג, שחולק איתו את אהבתו ליין, עסק במשך שנים רבות באספנות יין. כך למעשה, נוצר הקשר העסקי, שהפך לחברי (וכעת שוב לעסקי) במהלך השנים, בין השניים.

המרכז לתרבות יין במושבה הגרמנית (צילום: שלומי כהן)

המרכז לתרבות יין במושבה הגרמנית (צילום: שלומי כהן)

לא בכדי מאזכר וייסברג את המרכז לטיפוח יזמות ירושלים, שכן הוא ושותפו נעזרו בשירות הייעוץ והמימון של מט"י בשיתוף עם הסוכנות היהודית.

המרכז לטיפוח יזמות בירושלים (ע"ר) הוקם בשנת 1991 במטרה לסייע ליזמים ובעלי עסקים המעוניינים לפתוח או להרחיב עסק בירושלים והסביבה. מגוון השירותים כולל: ייעוץ עסקי ראשוני ובחינת הרעיון העסקי, ליווי עסקי אישי בכל שלבי הקמת ותפעול העסק במגוון תחומים עסקיים רחב. כמו כן במט"י ירושלים מתקיימים מגוון רחב של תכניות הדרכה והכשרות בתחומים עסקיים מגוונים, הכנת בדיקות כדאיות ותוכניות עסקיות גיוס הלוואות ליזמים ולבעלי עסקים ממגוון רחב של קרנות מימון, ושירותי מידע עסקי. כל השירותים ניתנים בעלות מסובסדת.

במרכז ישנם יועצים דוברי אנגלית, רוסית, ערבית, צרפתית וספרדית. פעילות זו תורמת ליצירת אלפי מקומות תעסוקה חדשים בעיר ולפיתוחה הכלכלי של ירושלים. מאז קום מט"י ירושלים, בשנת 1991, פנו יותר מ-50,000 יזמים לקבלת ייעוץ עסקי וכתוצאה מכך הוקמו והתרחבו יותר מ-13,500 עסקים שיצרו כ- 36,000 מקומות עבודה חדשים בעיר ובסביבתה. כמו כן סייע המרכז לגייס למעלה מ-390 מיליון שקלים בהלוואות להקמה והרחבת עסקים קטנים ובינוניים. פעילות מט"י ירושלים מתקיימת בסיוע עיריית ירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים, הקרן לירושלים, משרד העלייה והקליטה ותרומות פרטיות.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר