מעבר חציה (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב)
מעבר חציה (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב)

אור ירוק: 37 אחוז מהולכי הרגל בעיר חוצים כבישים בצורה מסכנת חיים

באור ירוק מציינים כי מדובר בהולכי רגל שחצו את הכביש באור אדום, שלא במעבר חציה, תוך כדי דיבור בטלפון הנייד, תוך כדי שהם מביטים בנייד או בזמן ששמעו מוזיקה באוזניות

פורסם בתאריך: 17.1.18 08:49

האם תושבי ירושלים והאזור חוצים את הכביש בצורה תקינה, זהירה וחוקית? לאחרונה ערכו חברי קבוצות הנוער של עמותת 'אור ירוק' לכבוד שניאור חשין ז"ל, לצד מתנדבי מועדוני העמותה, תצפיות בכ-130 יישובים שונים בכל רחבי הארץ, במטרה לבדוק מקרוב את דפוסי חציית הכביש של הולכי הרגל הישראלים. המתנדבים בדקו כמה מהולכי הרגל חוצים את הכביש בצורה חוקית ובטוחה במעבר חציה מוסדר, מבלי לסמס או לדבר בנייד.

 

 

במסגרת הבדיקה נצפו יותר מ-6,200 בני אדם שחצו את הכביש, ובין היישובים שבהם נערכו תצפיות כאלו נמצאים גם ירושלים, מעלה אדומים, קריית יערים, גבעת זאב, הר אדר, ביתר עילית ומבשרת ציון.

והתוצאות? על פי תצפיות אנשי 'אור ירוק', 37 אחוזים מהחוצים עשו זאת בצורה מסוכנת – בזמן אור אדום ברמזור הולכי הרגל, שלא במעבר חציה, תוך כדי דיבור בטלפון הנייד, תוך כדי שהם מביטים בנייד או בזמן ששמעו מוזיקה באוזניות. בסך הכול נצפו 138 הולכי רגל בידי אנשי העמותה, ו-82 מתוכם חצו בצורה מסוכנת, כהגדרת אנשי העמותה.

אגב, במעלה אדומים 15 אחוזים מהנצפים חצו בצורה מסוכנת, בקרית יערים 20 אחוז, בבית"ר עילית 30 אחוז, במבשרת ציון 40 אחוז ובגבעת זאב 45 אחוז.

 

כזכור, בספטמבר בשנה שעברה, כפי שפורסם באתר "כל העיר", צעירה כבת 20 נפגעה במצב קשה ממיניבוס שפגע בה בצומת הבנקים – רחוב דרך חברון. כמו כן, מוקדם יותר באותו חודש, ילדה כבת 11 נפצעה באורח בינוני לאחר שנפגעה מרכב בעת שחצתה את הכביש ברחוב הנרייטה סולד בקרית מנחם.
תאונה בתלפיות, בת 20 נפגעה קשה מאוד

זירת התאונה בצומת הבנקים – רחוב דרך חברון

לפי נתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בשנת 2017 נהרגו 111 הולכי רגל בתאונות דרכים, 76 מהם בתחום העירוני. עוד עולה מהנתונים כי 30 אחוז מסך ההרוגים בתאונות דרכים בשנת 2017 הם הולכי רגל.

מאור ירוק נמסר: "אין להולך רגל יכולת לנצח במפגש עם כלי רכב על הכביש, ולכן אדם שחוצה את הכביש חייב להרגיש שהרחובות בטוחים להליכה. המדינה חייבת להוסיף ניידות ושוטרים, להגביר אכיפה ולוודא שהולכי הרגל מוגנים גם בעת חציית כביש. אכיפה מתמשכת תמנע מהולכי הרגל לסכן את חייהם ולחצות את הכביש בצורה בלתי חוקית ברמזור אדום או שלא במעבר חציה מוסדר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר