הוד דוד (צילום: פרטי)
הוד דוד (צילום: פרטי)

מבצע התרמה דחוף להצלתה של הוד דוד, בת ה-15, מפסגת זאב

הוד דוד, החולה בלוקמיה, לקתה בזיהום בדם וזקוקה בדחיפות לתאי דם לבנים. דוד מורדמת ומונשמת בטיפול נמרץ ונמצאית במצב קשה ומסכן חיים - היום, ראשון, נערך מבצע התרמה דחוף בבית מד"א ברוממה

פורסם בתאריך: 11.2.18 14:03

היום (א') מתקיימת התרמת דם מיוחדת עבור הוד דוד, בת ה-15 מפסגת זאב החולה בלוקמיה, למציאת תרומת גרנולוציטים (תא דם לבנים). ההתרמה המיוחדת מתקיימת היום, ראשון, בבית מד"א ברוממה (רחוב המ"ג) בכניסה לעיר, עד שעה 16:45.



לתרומה במתכונת הנדרשת מתאימים גברים בעלי סוג דם A – A+ מגיל 18 עד 50, אשר חלפו 3 חודשים מתרומתם האחרונה (במידה ותרמו דם).

הוד דוד, חלתה בלוקמיה, באוגוסט האחרון, בעקבות המחלה היא קיבלה טיפולים כימותרפיים, שהחלישו מאוד את המערכת החיסונית שלה. ביום ראשון שעבר (4.2), היא חלתה בזיהום בדם, אשר מסכן את חייה. היא מורדמת ומונשמת בטיפול נמרץ, בבית חולים שניידר בפתח-תקווה.

משפחתה של הוד דוד, יצאה בקמפיין נרחב ברשתות החברתיות ובוואטסאפ, למצוא תורמי תאי דם לבנים להצלת חייה. הליך התרומה כרוך בהגעה לבית חולים שניידר שלוש פעמים. בפעם הראשונה, בשעות הבוקר, לתרומת טרומבוציטים. תרומה שלוקחת כשעתיים, במהלכו נבדק הדם על כל מרכיביו. פעם שנייה, ערב לפני תרומת הגרנולוציטים, לקבלת זריקה המעודדת ייצור תאים לבנים (הזריקה לא מסוכנת. תופעת לוואי אפשרית: כאבי שרירים כמו בצינון. תופעה שחולפת לבד או ע"י אקמול). בפעם השלישית והאחרונה, תרומת הגנולוציטים, בבוקר שלמחרת הזריקה. התהליך לוקח כשלוש שעות.

 

הדר דוד, אחותה הגדולה של הוד מספרת: "הוד אחותי, חולה בלוקמיה, זקוקה בדחיפות לתרומת טרומבוציטים, תרומה רק לאנשים שלא חלו בעבר במחלת הנשיקה ולא תרמו דם בחודש האחרון. עד עכשיו מצאנו שני תורמים, אבל זה לא באמת עזר. הוד במצב קשה, מצב מסכן חיים. מונשמת ומורדמת ומחוברת למכונות".

מחר (12.2) יתקיים יום התרמה נוסף, במד"א פתח תקווה (רחוב המכבים 30). בין השעות 16:00-9:00.

לפרטים נוספים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר