גשר המיתרים (צילום: אורן בן-חקון)
(צילום: אורן בן-חקון)

פסח בירושלים: צפי למאות אלפי מבקרים בעיר

כמדי שנה, מבקרים רבים צפויים לפקוד את העיר במהלך חול המועד וצירים שונים באזור העיר העתיקה סגורים לתנועה. מחר, שני, בשעות הבוקר תתקיים ברכת הכוהנים המסורתית בהשתתפות רבבות. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 1.4.18 14:16

ימי חול המועד של הפסח וגם ימי החג השני בסוף השבוע הקרוב צפויים למשוך מאות אלפי מבקרים מהארץ ומחו"ל לאזור העיר העתיקה ולרחבי ירושלים.

כמדי פסח בירושלים, ולאור ריבוי המבקרים אשר צפויים לפקוד את העיר, נרשמת כוננות מוגברת של כוחות הביטחון וההצלה בעיר, אשר יתפרסו בכוחות מתוגברים כדי לשמור על הביטחון האישי והציבורי, בעיקר באזור הכותל המערבי, בעיר העתיקה ובמוקדי הבילוי בעיר.

ההיערכות לחג פסח בירושלים מתמקדת, כאמור, באזור הכותל המערבי, אותו צפויים לפקוד כמדי שנה רבבות מתפללים, מבקרים ומטיילים, בעיקר סביב יום שני הקרוב (2.4), אז צפויה להתקיים בכותל ברכת כוהנים בהשתתפות רבבות מתפללים.

בקרן למורשת הכותל המערבי נערכים לפעילות חג פסח בירושלים ובמסגרתה ברכת הכוהנים המסורתית שתתקיים ברחבת הכותל, בה צפויים לקחת חלק רבבות עם ישראל ומאות כוהנים מעוטרים בטליתות יברכו את עם ישראל במקום הקדוש ביותר לעם היהודי. ברכת הכוהנים תתקיים בהשתתפות הרבנים הראשיים לישראל – הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף – ורב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ. ברכת הכוהנים של חג הפסח תתקיים ביום שני, י"ז ניסן תשע"ח, 2.4.

לוח זמנים: תפילת שחרית 8:45, ברכת כוהנים של שחרית 9:30, תפילת מוסף 10:00, ברכת כוהנים של מוסף 10:15.

זאת ועוד, בקרן למורשת הכותל מציינים כי אתרי הכותל המערבי, יהיו פתוחים לרשות הציבור במהלך חול המועד פסח, לרבות: מנהרות הכותל, ביקור בבית המקדש עם משקפות מציאות מדומה, המסע לירושלים – סיורים שורשים מארץ המוצא של משפחתכם ועד לירושלים ועוד.


ברכת הכהנים בכותל בשנה שעברה (צילום: איי.אף.פי)

ברכת הכהנים בכותל בשנה שעברה (צילום: איי.אף.פי)


על רקע המצב הביטחוני הרגיש המתמשך בירושלים, במשטרת המחוז מתקיימות הערכות מבצעיות על ידי פיקוד המחוז. בין השאר, יתפרסו שוטרים גלויים וסמויים במערב העיר ובמזרחה, וזאת בדגש על מוקדי חיכוך וצירי תנועה מרכזיים. כלל כוחות הביטחון וההצלה בעיר יפעלו במהלך ימי החג במתכונת מתוגברת. כך למשל, בשירותי כבאות והצלה ירושלים מציינים כי כוחות גדולים מצויים בכוננות וייתנו מענה ככל שיתבקשו.

במשטרה מציינים כי "במסגרת ההיערכות הכוללת של משטרת ישראל, תועלה רמת הכוננות המבצעית בהם יוצבו שוטרי משטרת ישראל, לוחמי מג"ב ומתנדבים ברחבי העיר, במקומות הומי קהל ובמרכזי קניות. מערך הבט"ש והאבטחה בעוטף ירושלים יעובה למניעת כניסת גורמים עוינים ותתוגבר הפעילות בצירי התנועה, במטרה לתת מענה הולם לכל תרחיש ולהגביר את תחושת הביטחון של הציבור. בתוך כך משטרת ישראל תמשיך לבצע אכיפה בתחום הסדר הציבורי, לפעול לאכיפה, מניעה וחקירת עבירות ופשיעה מכל סוג שהיא וכן לעסוק באכיפה, הכוונה וויסות התנועה בצירים הראשיים בצירים הבינעירוניים ובתוך הערים".

במסגרת האירועים אשר יתקיימו בירושלים, בימי חול המועד ובערב החג השני, ראשון-חמישי, 4.4-1.4, ייסגרו לתנועת כלי רכב החל מהשעה 08:00 ועד 20:00 הצירים הבאים:

דרך חברון -ממרים החשמונאית לכיוון העיר העתיקה.

רח' אגרון -לכיוון ממילא.

חטיבת ירושלים -בשני הכיוונים.

העיר העתיקה- תיסגר לכלי רכב פרטיים למעט תושבי האזור. כלי רכב הנושאים תו נכה יכנסו לעיר העתיקה דרך שער ציון, לבאים מכיוון דרך חברון/דוד רמז.

כביש 1 -מהמטה הארצי לכיוון העיר העתיקה (יתבצעו הכוונות תנועה ושינויים בהסדרי התנועה בהתאם לכמות המבקרים).

לרשות נוסעי התחבורה הציבורית בעיר ירושלים, רכבים פרטיים ניתן להחנות בחניוני 'חנה וסע': בגבעת התחמושת, הר הרצל, טדי, חניון הלאום, חניון בייט, חניון שוק רמלה-לוד (סמוך למלחה).

הרכבת הקלה תפעל בתדירות מוגברת.

באירוע 'ברכת הכוהנים' בכותל ביום שני (2.4) וטקס 'הקבלת פני רבו' בבריכת הסולטאן, שיתקיים ב'שבת האור' (7.4), תתוגבר הפעילות סביב העיר העתיקה וסמטאותיה בצירי תנועת המתפללים ובכותל המערבי. הציבור מתבקש להימנע מלהגיע לאזור העיר העתיקה במהלך ימי החג בכלי רכב פרטיים ולהסתייע בתחבורה הציבורית, היסעים מחניוני 'חנה וסע' והרכבת הקלה.

"משטרת ישראל תנקוט במלאכת מחשבת של איזונים, על מנת לאפשר לכלל המתפללים משלוש הדתות לממש את חופש הדת והפולחן, בצד השמירה על שלומם וביטחונם האישי ומצפה שהשיח הציבורי בתקופת החג יתאפיין בסובלנות וכבוד הדדי", נמסר מהמשטרה. "אנו קוראים לציבור לגלות ערנות ולפנות למוקד החירום של המשטרה, מוקד 100, בכל אירוע חריג המצריך טיפול משטרתי או בעת זיהוי חפץ חשוד, בכל יום ובכל שעה. פניות אל מוקד החירום 100, מתאפשרות גם דרך האפליקציה הסלולארית המשטרתית – "100 חירום". מדובר באפליקציה של משטרת ישראל הנגישה להורדה בחינם לכל אזרח ומאפשרת להתקשר עם מוקד החירום המשטרתי, תוך שידור מיקום מדויק ע"י לחיצה על כפתור אחד, ללא צורך בנקיטת פעולות מסורבלות הגוזלות זמן יקר בעתות חירום".

במשטרה מדגישים, כי מדובר באמצעי חשוב שביכולתו להציל חיי אדם, כפי שהוכח פעמים רבות ועל כן מומלץ לכל אזרח להוריד מראש את האפליקציה למכשירו הנייד. כמו כן, ניתן לפנות כל העת גם למוקד המידע הארצי של משטרת ישראל, מוקד 110, בכדי לקבל מידע מגוון ולהתעדכן בהתאם.

היערכות מוגברת של כוחות הביטחון וההצלה (צילום: ארנון בוסאני)

היערכות מוגברת של כוחות הביטחון וההצלה (צילום: ארנון בוסאני)

גם במגן דוד אדום ערוכים לחג פסח בירושלים ומתגברים את הכוחות. בנוסף למשמרות הפעילות, כוחות מד"א בכל רחבי העיר עומדים בקשר שוטף עם כלל כוחות הביטחון וערוכים בהתאם צפויים להיות מתוגברים משמעותית ע"י מתנדבי מד"א, על מנת שיוכלו להעניק במהירות וביעילות מרבית סיוע רפואי לכל הנזקק לכך. כמו כן, פריסה מיוחדת של כוחות מד"א תתקיים במוקדי תיירות על מנת לתת מענה מיטבי ומהיר, בייחוד במקומות הומי אדם, בכותל המערבי, פארקים, אתרי הפנינג המוניים ואתרי טיול ופנאי.

 

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "כוחות מד"א יהיו ערוכים כבכל שנה בכוחות מתוגברים במהלך חג הפסח. הכוחות מתודרכים וערוכים לכל תרחיש אפשרי במהלך החג ולהענקת סיוע רפואי מיידי לכל קריאה. על מנת שהחג יעבור בשמחה וללא פגיעות מיותרות בנפש, אני פונה לציבור לתת יתר תשומת לב לבטיחות הילדים בזמן שמתארחים מחוץ לבית, לשמור על כללי הבטיחות בטיולים בטבע ולנהוג בבטחה בכבישים. אני מאחל לכל בית ישראל חג פסח שמח, כשר ושקט".

ארגון רפואת החירום איחוד הצלה יתגבר את פעילותו במהלך חג הפסח: מתנדבי הארגון רופאים, פרמדיקים וחובשים, יפעלו במהלך החג וחול המועד בכוננות מוגברת על מנת להתגבר על עומס המקרים והפניות ולהגיע לכל אדם הזקוק לעזרה במהירות. הנהלת הארגון הנחתה את המתנדבים לדאוג שציודם הרפואי יהיה בהישג יד גם בעת שהם מטיילים בארץ בחול המועד.


היערכות מוגברת של כוחות הביטחון וההצלה (צילום: ארנון בוסאני)

היערכות מוגברת של כוחות הביטחון וההצלה (צילום: ארנון בוסאני)


בשל ריבוי המבקרים הצפויים לפקוד את העיר במהלך ימי חול המועד בשבוע הבא יתוגברו קווי האוטובוסים והרכבת הקלה תפעל בתדירות גבוהה יותר. במסגרת ההיערכות של חברת סיטיפס הרכבת הקלה, תוגבר תדירות הרכבות לשעות הביקושים הצפויים במהלך ימי חול המועד, ויתווספו רכבות בשעות הערב, כך שזמן ההמתנה יתקצר והתדירות תגדל.

גם מערך השירות והבקרה נערך לסייע לציבור הנוסעים בימי חול המועד, אף יותר מהרגיל, ובמסגרת זאת יוצבו בתחנה המרכזית, ובתחנות העירייה וגבעת התחמושת עמדות מאוישות למכירת כרטיסי נסיעה ברכבת בשיתוף משרד התחבורה. בנוסף, בקרי הרכבת הקלה יסייעו לנוסעים המבקרים בעיר ברכישת הכרטיסים ככל שיידרש במטרה לזרז את ההליך.

הרכבת הקלה (צילום: אורן בן-חקון)

הרכבת הקלה (צילום: אורן בן-חקון)


בנוסף, לאורך כל החג תפורסם חידת אוצר ירושלמית של חמיצר בתחנות הרכבת הקלה, במרכז השירות ובדף הפייסבוק של חברת סיטיפס. בכל אחד מחמשת ימי חול המועד יפורסם בדף הפייסבוק ובמרכז השירות של סיטיפס רמז ויזואלי שיקל על פתרון החידה. הנוסעים המעוניינים ברמז יוכלו לפנות לבקרי הרכבת הקלה ולקבל מהם כרטיסייה ובו הרמז היומי. בסיומו של החג יבחרו התשובות המנומקות ביותר ויחולקו פרסים שווים לזוכים.

"אנו שמחים ליזום את שיתוף הפעולה המיוחד עם איש החידות הבלתי מעורער דן חמיצר, ברכבת הקלה בירושלים ובטוחים כי החיפוש אחר פתרון החידה ינעים וירתק את זמנם של הנוסעים והתושבים בבירה", אומר מנכ"ל סיטיפס ירון רביד. "הרכבת הקלה הינה נדבך מרכזי בירושלים וחלק אינטגראלי ממרקם העיר, והיא פועלת מיום הקמתה למען הציבור ותושבי ירושלים. כלל הפעילויות החגיגיות, כמו גם ההיערכות לקראת חג הפסח, מטרתן להקל על ציבור הנוסעים בהתניידות בעיר במהלך ימי החג ולהנעים את זמנם. בשם הרכבת הקלה ועובדיה אני מזמין את כלל הציבור להשתתף במצוד המרתק ולענות על החידה וכמובן מאחל לכל בית ישראל חג פסח שמח, חופשה נעימה ונסיעה טובה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר