מתחם הקבורה של חברת אוויסון, אווה צרפתי (צילום: עיריית ירושלים, רועי ינובסקי)
מתחם הקבורה של חברת אוויסון, אווה צרפתי (צילום: עיריית ירושלים, רועי ינובסקי)

ערעור למחוזי: "אכיפה בררנית של עיריית ירושלים"

אווה צרפתי, בעלי חברת הקבורה 'אוויסון', הגישה לבית המשפט המחוזי ערעור על הקנס שהוטל עליה בגין בניית קברים ללא היתר. העירייה בתגובה: "העירייה נחושה לטפל בעבירות האמורות"

פורסם בתאריך: 22.4.18 13:03

חברת הקבורה אוויסון ובעליה, אווה צרפתי, הגישו בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי ערעור על החלטתו של בית המשפט לעניינים מקומיים בירושלים, שהטיל על החברה ועל צרפתי עצמה קנס בסכום כולל של 5.5 מיליון שקלים.

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", בפסק דין תקדימי שניתן באמצע חודש ינואר השנה, החליט בית המשפט לעניינים מקומיים על קנס חסר תקדים כנגד חברת הקבורה ובעליה בגין בנייה ללא היתר ואי קיום צו הפסקה זמני של בית המשפט.

מתחם הקבורה של חברת אוויסון (צילום: עיריית ירושלים)

מתחם הקבורה של חברת אוויסון (צילום: עיריית ירושלים)

הפרשה החלה בכתב אישום שהגישה העירייה אל בית המשפט, בטענה לבנייה ללא היתר שביצעה החברה בחלקות שבבעלותה, בבית העלמין הר המנוחות. בכתב האישום נטען כי החברה הכשירה את הקרקע וכרתה בה 216 קברים מבטון, וכן הקימה קיר בציפוי אבן באורך 40 מטרים, וקיר נוסף באורך 54 מטרים – כל זאת ללא היתר כדין מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה. בדיון שנערך בבית המשפט באמצע חודש ינואר האחרון פסק שופט בית המשפט לעניינים מקומיים פאול סטרק כי על החברה, 'אוויסון', לשלם קנס בסך 3.8 מיליון שקלים, והטיל גם קנס אישי על בעליה, אווה צרפתי, בסך של כ-1.7 מיליון שקלים. לאחר החלטת בית המשפט אמרה צרפתי ל"כל העיר": "יש לי כסף, הכל טוב".

אולם למרות שלוות הנפש הזו, החליטה, כאמור, צרפתי לערער על החלטת בית המשפט, כשבערעור נטען כי מדובר באכיפה בררנית, שכן מעולם לא ניתנו ומעולם לא נדרשו היתרי בנייה לקבורת שדה בהר המנוחות, או בכל מקום אחר בירושלים וברחבי הארץ.

בכתב הערעור, שהוגש לבית המשפט המחוזי על ידי עו"ד ניר יסלוביץ', נטען כי על אף שבית המשפט הורה לעירייה להציג הוכחות למתן היתרי בנייה ואכיפת הבנייה בהר המנוחות – היא מעולם לא עשתה זאת, ובכך "נמנעה מהמערערות האפשרות להוכיח כי עיריית ירושלים מעולם לא נקטה במדיניות של אכיפה בנוגע להיתרי הבנייה לביצוע קבורת שדה בבית העלמין". עוד נכתב בערעור כי העירייה "רודפת את המערערות בהליכים רבים, שונים ומשונים, על מנת לאכוף עליהן את היתרי הבנייה, ונוקטת במדיניות של אכיפה בררנית זועקת לעין".

בערעור נטען עוד כי הסיבה לכך שננקטה "אכיפה בררנית" כלפי המערערות מקורה בסירובה של צרפתי לשלם שוחד, לכאורה, למחזיק תיק התכנון במועצת העירייה וסגן ראש העיר לשעבר קובי כחלון, וברצונה של העירייה "להתיש את המערערות ולמנוע מהן שימוש במקרקעין שרכשו במיטב כספן, על מנת שייאלצו למכור את הקרקע בנזיד עדשים לחברה קדישא".

אווה צרפתי (צילום: רועי ינובסקי)

אווה צרפתי (צילום: רועי ינובסקי)

עוד נטען כי "המערערות מצהירות כי על רקע כל אלו, שגה בית המשפט לעניינים מקומיים בהחלטתו".

סגן ראש העיר לשעבר כחלון סירב להתייחס לטענות והפנה את "כל העיר" לעירייה.

מהעירייה נמסר בתגובה: "בפסק דין תקדימי הרשיע בית המשפט לעניינים מקומיים את אווה צרפתי בגין בנייה ללא היתר והפרת צו הפסקת עבודה. במסגרת גזר הדין הטיל בית המשפט קנס גבוה במיוחד כנגד עבירת הבנייה שבוצעה. עם זאת, הגישה העירייה ערעור על חלקים בהכרעת הדין ובגזר הדין, בטענה שנפלו בהם טעויות וכי גובה הקנס נמוך משמעותית מחוות הדעת השמאיות שהוצגו בפני בית המשפט.

"טענות גברת צרפתי בדבר קבלת שוחד נטענו בעלמא, ולכן אין לעירייה כל יכולת להגיב עליהן. בכל מקרה, העירייה נחושה לטפל בעבירת הבנייה האמורה, לצד אכיפה כללית של דיני התכנון והבנייה".
את תגובת החברה קדישא לא ניתן היה להשיג.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר