ליון לוין ז"ל (צילום: אלבום משפחתי)
ליון לוין ז"ל (צילום: אלבום משפחתי)

נפטרה בשנתה: השאלות סביב הטרגדיה של ליון לוין ז"ל בת ה-3 מהר חומה

מצמרר: משפחת לוין מהר חומה התעוררה לאסון, כאשר הבת, ליון לוין, בת ה-3, נפטרה בשנתה. נסיבות המוות עדיין נבדקות

פורסם בתאריך: 21.6.18 18:43

בשעות הבוקר של יום רביעי שעבר, 13.6, התעוררה משפחת לוין מהר חומה למציאות חדשה, כאשר בתם בת השלוש, ליון לוין נפטרה במהלך הלילה. סיבת המוות לא ידועה, וגופתה של לוין הקטנה נשלחה לנתיחה לאחר המוות לבירור הנסיבות. ליון לוין הותירה אחריה זוג הורים אבלים, אח בן 4, ואחות בת שמונה חודשים.

הוריה של ליון ז"ל, שיר ואביחי לוין, משתפים השבוע בשיחה עם "כל העיר", אודות המקרה. "בבוקר רביעי שעבר הלכתי להעיר את ליון, מצאתי אותה כחולה במיטה עם קצף ודם מהפה", מספרת האם שיר. "התקשרתי מיד למשטרה שהעלו אותי בוועידה מול מד"א. אמרו לי לעשות החייאה. מד"א והמשטרה הגיעו ממש מהר, אחרי 3 דקות. הבית היה מוצף ב-20 אנשים. מיד הוציאו אותי מהחדר. אחד הלך לתינוקת, אחד הלך לצייר עם ד', הבן הבכור. כולם היו מאוד חדים ומהירים וניסו להקל על הבן שלי. כשהוציאו אותי מהחדר, שאלתי מה קורה? מה עושים עכשיו? ואמרו לי שאין מה לעשות, היא נפטרה כבר לפני כמה שעות והסבירו שכל מה שנשאר להם זה רק לקבוע את מותה".

איזה ילדה היא היתה?
"הכי שמחה בעולם", מוסיף האב אביחי בכאב. "היא וד', אחיה הגדול, היו כמו אחים תאומים, כל היום משתוללים ביחד. הם היו מאוד קרובים".

מותה של ליון לוין ז"ל, כאמור, אירע בשנתה ומה בדיוק קרה ההורים עדיין לא יודעים. מה שהם כן יודעים הוא שהילדה סבלה מבעיה רפואית כלשהי שלא קיבלה טיפול למרות אינספור בדיקות.


ליון לוין ז"ל (צילום: אלבום משפחתי)

ליון לוין ז"ל (צילום: אלבום משפחתי)


"כשליון היתה תינוקת, והיתה מקבלת חיסונים, היו לה תופעות של פרכוסים", מספרים שיר ואביחי לוין. "כל פעם שהלכנו לרופאים כולם אמרו שזה תקין, שזה חלק מתופעות לוואי ושיש הרבה ילדים שמפרכסים ושהיא בסדר. אז הפסקנו את החיסונים. לפני כחצי שנה, כשהיא היתה בת שנתיים וחצי, היא החלה להתלונן על כאבי בטן, ואף החלה לפרכס בלי סיבה ובלי טריגר נראה לעין. התחלנו לעשות בירורים ובדיקות ובכל פעם נתנו לנו תחושה שליון בסדר ואותנו, ההורים, הוציאו ממש מפגרים. בבתי החולים היו רק משאירים אותנו להשגחה, אפילו בלי לבדוק אותה. לא עשו את כל הבדיקות שצריך לעשות בשביל לבדוק מה קורה לילדה. כל הזמן נפנפו אותנו ואמרו שזה תקין ושיש הרבה ילדים שמפרכסים, שהכל בסדר. כל הזמן אמרו לנו שזה בטח פרכוס חום, אבל לא היה לה אף פעם חום גבוה. באותו הערב שזה קרה גם הייתי איתה אצל הרופא ועשינו לה בדיקת דם ובדיקת צואה, כדי לראות מה קורה. חשבנו שיש לה משהו בבטן. הרופא אמר הכל בסדר, היא כל כך חיונית, אין טעם לבדוק אותה, היא כנראה רוצה רק תשומת לב".

"אני רוצה להגיד לאנשים לא להקשיב תמיד לרופאים, להילחם אם אתם מרגישים שמשהו לא טוב קורה", מוסיפה ומדגישה שיר לוין. "אם יש תור עוד 3 חודשים, להילחם על קבלת תור מהיר יותר. תחושה של אמא חזקה יותר מכל ידע של רופא".

לאחר מותה של ליון ז"ל, הוחלט על בדיקת נסיבות המוות. "שלחנו אותה לנתיחה לאחר המוות, בשביל לדעת בוודאות מה קרה לה", מציינים שיר ואביחי לוין. "זה לוקח עד חצי שנה. חשוב לנו מאוד לדעת מה קרה. כשיש עוד ילדים בבית, וזה יכול להיות זיהומי או חיידק, אולי חשוב שהתשובות יהיו מהירות יותר, כדי שלא יקרה חלילה משהו לילדים האחרים".

כמעט מיותר לציין שמותה של ליון לוין ז"ל נפל על המשפחה כרעם ביום בהיר, אולם מה שחימם את ליבם היתה ההתגייסות הגדולה של תושבי הר חומה, של המינהל הקהילתי ושל אנשים רבים נוספים.

"אנחנו רוצים לומר תודה לכל מי שעזר, תרם ותמך", אומרים שיר ואביחי לוין. "התגייסו לעזור ולתמוך בנו אנשים שאנחנו לא מכירים, ואנחנו רוצים להגיד תודה גדולה לכל האנשים האלה. וגם לקבוצות הפייסבוק 'אבא פגום' ו'אימהות שוקעות'".

אביחי ושיר לוין (צילום: אור צרפתי)

אביחי ושיר לוין (צילום: אור צרפתי)



שיר לוין מוסיפה ומספרת על המשפחה: "בהריון של הבן הבכור עברתי תאונה בחודש שישי ומאז יש לי אחוזי נכות ואני לא כשירה לעבוד ואביחי המפרנס היחיד, וכרגע הוא לא עובד".

סיגל עשור, סבתא של ליון מצד האמא אומרת: "אנחנו רק רוצים לומר תודה לכל האנשים שתמכו בנו – לגננת של ד', למינהל קהילתי, ולתושבי השכונה. זה היה פשוט מחמם את הלב".

במינהל הקהילתי הר חומה מוסיפים ומספרים כי "אנחנו משתתפים בצערה הגדול של המשפחה ועושים כל שניתן כדי להקל ולסייע להם. גורמי הרווחה של המינהל הקהילתי ושל העירייה נמצאים בקשר רציף עם המשפחה ואנו יודעים שהם קיבלו סיוע גם מגורמים נוספים, בכלל תושבי השכונה. היה מחמם את הלב לראות את ההתגייסות הגדולה של התושבים, שרבים מהם לא מכירים את המשפחה. אנחנו כמינהל רוצים להודות לאותם תושבים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

22 תגובות
  1. מושיקו.

    אין יאוש בעולם אה!? מיזה הגאון שיכול לומר זאת בנושאים כואבים אלו. כמה כאב לראות את הילד הקטן שלך ככה מת כחול במיטה.

  2. ערן

    מחזקים אתכם משפחה יקרה, תנחמו מן השמים בקרוב בתחית המתים. עד אז אנחנו אתכם בלב.

  3. נורה

    ברור שהיתה מפרכסת מסיבה אורגנית. היו חייבים לעשות לה מרי
    לפרכס אחרי חיסון זה לא נורמאלי.
    התינוקת לא עברה בירור מקיף לצערי ולדעתי

  4. תמר

    להורים היקרים !!!
    שלא תסעו עוד צער ושבורא עולם ינחם אתכים משמיים אמן
    לגבי הרופאים כמה שאת צודקת אני סוהלת מבעיה מסויימת הייתי 9 פעמים היו אומרים לי את חרדתית את בדיכאון את מדמיינת והייתי כ-4 שנים ללא טיפול התמוטטתי במיטה לא יכולתי לתפקד בקושי לגשת לשרותים , עד שנאלצתי לגשת לרופאים פרטיים שילמתי המון כסף ועלו על הבעיה אני לא וויתרתי אמרתי שיום יבא והוכיח להם שאני מדמיינת וכל מה שנאמר אל תאמינו ברופאים יש בנהים מפלצות תילחמו על חייכם עד הסוף כי לא עשינו רע בסך הכל אנו רוצים לחיות וכל אלה שמזלזלים בחיי אדם יש דין ויד דיין הם ישלמו זה רק עיניין של זמן …בריאות ואושר לכולם אמן ואמן .

  5. נ נח נחמ נחמן מאומן

    היא מתה בגלל החיסונים!! למה לשקר להורים ?!

  6. הדר

    חייבים לקבל פיצוי מהמדינה, פשוט זלזול באנשים. איך נתנו לה למות?? היו צריכים להגיד לה להפסיק לחסן בפרכוס הראשון!!

  7. הגיון בריא.

    כמה עצוב וצפוי שאת נופלת קורבן למובלי התנגדות החיסונים .הם משחקים הך כמו בובה על חוטים.
    למה לא הזכרת את המילה אפילפסיה שזה מה שהיה לבת שלך ?וזה כן הרופאים אבחנו .את בעצמך כתבת בכמה קבוצות עוד לפני מספר חודשים שליון זל סובלת מהמחלה .
    מקווה שתתעשתי במהירות ולא תמשיכי במשחק הזה שלהם.

  8. שלא תדעו עוד צער בחייכם

    עצוב
    פשוט אין מילים אין.
    תנוחמו משמים איזה צער ענק…
    בוכים איתכם

  9. סיון

    עצוב כל כך ונוראאאא
    תנחמו מהשמיים שלא תדעו יותר צער וכאב כל הימים

  10. ל"הגיון בריא"

    ליון לא הייתה אפילפטית. זה עלה כאופציה בגלל הפירכוסים ונשלל. היא פירכסה לאחר כל חיסון. איך אנשים מעזים להתווכח ולומר שהאמא לא דוברת אמת, איך?!

  11. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני מניחה שלא מכוונה רעה אבל אנשים בבקשה תחשבו לפני שאתם כותבים. ההורים האלו שבורים! לא צריכים דיבורים מחלישים!
    הלוואי והקב"ה ייתן לכם כוחות לאסוף את המשפחה ולצמוח מהשבר, ליבי אתכם

  12. אימא לעתיד ואזרחית מודאגת

    איך אתם לא מודעים בכלל לכלל הרפואי שכל אחות אמורה לדעת! ברגע שהילד מפרכס פעם אחת מהחיסון חל איסור להזריק לו יותר זריקות לעולם!! באיזה קטע פעם אחר פעם, כנראה אותן האחיות שלא מכירות את הנוהל הנ"ל, הזריקו לה שוב ושוב וכל פעם היא פירכסה אחרי כל חיסון.
    הזוי
    רשלנות רפואית קשה!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר