נינו פרץ, ניר ברקת (צילום: פרטי)
נינו פרץ, ניר ברקת (צילום: פרטי)

"אין יו"ר ועד חדש לשוק. זה סיפור מגוחך"

נינו פרץ, יו"ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה, מבהיר: "אני, ורק אני, מתנהל מול העירייה כראש ועד הסוחרים. ראש העיר ומנכ"ל העירייה עובדים מולי"

פורסם בתאריך: 8.8.18 17:08

איך בעצם נכנסת לוועד סוחרי השוק?

"לפני כשנתיים וחצי הצטרפתי לוועד בעקבות שביתה באגף התברואה. מאחר ולא היה לנו ייצוג לקחתי על עצמי את ההנהגה ויצאתי לסגור את רחוב אגריפס עם עוד מספר סוחרים ועובדים בשוק, הכביש נחסם והשביתה הופסקה. כך התחיל הרומן שלי עם עיריית ירושלים. מאז נפתחו ערוצי תקשורת ביני לבין מנהלי התפעול בעירייה, מול נציגים במשטרת ישראל וכו' ואני מתנהל מולם. ראש העיר ניר ברקת ראה שיש לו פרטנר, שעומד מולו אדם שמסוגל להזיז את התוכניות ששוכבות שנים במגירה והתחיל לרוץ איתי".

נינו פרץ (צילום: פרטי)

נינו פרץ (צילום: פרטי)

מהם השינויים המשמעותיים שעשית בשוק?

"קודם כל הקמתי את מחסום הבולרדים, זה לא היה פשוט. המצב היה לא טוב, מדי בוקר הרחוב הראשי היה חסום ע"י מכוניות חונות בכניסה לחנויות, אי אפשר היה לפתוח את החנויות, וזה היה מחייב שינוי. עברתי ימים קשים של ניווט הנהגים, ולבסוף הוצאתי את המכוניות הפרטיות ממתחם השוק בלילה למקום חנייה מוסדר, מהלך שכל הסוחרים והדיירים מודים לי עליו. בכדי לרצף את השוק ולבנות את המחסום סגרנו חצי שוק במהלך שבוע ימים, כשהנהגים נכנסו ויצאו מרחוב יפו בלבד, כעבור שבוע הכנסנו רכבים מכיוון אגריפס בלבד, וכך הצלחנו לרצף ולבנות את שני המחסומים בכניסות לרחוב הראשי. את כל זה ביצעתי בלי עזרה מהמשטרה או מהעירייה, היה תוהו ובוהו, אמנם עברתי יומיים מהקשים בחיי אבל הסתדרתי לבד, בסופו של דבר התוצאה מדברת בעד עצמה.

לפני כשנה וחצי בתחילת הקיץ התחילו הפסקות חשמל בכמויות בלתי נסבלות, נתתי לסגן ראש העיר לטפל בזה למשך חודש והוא לא הצליח לעשות כלום. הסוחרים השתגעו, הלקוחות ברחו, ואני הכרזתי מלחמה על חברת חשמל, והודעתי "אם לא יהיה חשמל ביום ראשון – לא תהיה גם רכבת". מנהל המחוז התקשר אלי והגענו לפשרה, שני עובדים מטעם חברת החשמל יישבו בבית קפה על חשבוני למשך כל שעות העומס בין השעות 10:00-17:00, וברגע שיפול נתיך הם יחליפו מיד. את זה ביצענו עד שנבנה עמוד חשמל שמסוגל לספק כח ומענה לשוק, כי השוק עבר מהפכה וצריכת החשמל גדלה בהתאם, אולם תשתית החשמל לא מספיקה. לא מצאתי שטח שניתן להקים עליו את עמוד החשמל, פניתי לעמיר בירם שבונה את בתי המלון, והוא הקצה לי שטח לבנות עמוד חשמל. זה נשמע פשוט להקים עמוד חשמל אבל מדובר בתהליך מסובך שדורש היערכות רצינית. עברנו חודשים קשים עם סגירת חלק מהמסעדות והברים למען חיבור החשמל והתגברנו. אפילו הריצוף שעובדי שפ"ע ביקשו להחזיר, טופל ע"י חברת החשמל לבקשתי.

ברחוב בית יעקב מאז ומתמיד היו פקקי תנועה וצפירות בשל תחנת המוניות שפעלה ברחוב. שנתיים נלחמתי על העברת מיקום לתחנת המוניות והצלחתי להעביר אותה לרחוב אגריפס, זו מהפכה ברחוב, שעכשיו הפך לאחד הרחובות התוססים במתחם ואפשר לשבת שם בכיף בלי כל הבלגאן.

תמהיל השוק גם הוא נושא שטיפלתי בו. אם לא היינו עוצרים את התפתחות בתי הקפה והמסעדות במקום הבסטות, היינו מגיעים היום למצב של 70 אחוז מסעדות וברים, והשוק האותנטי היה נעלם, לכן אני עם תשומת לב לנושא התמהיל המיוחד של שוק מחנה יהודה ושמירה על הצביון.

כיום אני עוסק בפיתוח ארבעה רחובות חדשים למען התושבים, הסוחרים ובאי השוק, כולל תשתיות ועיצוב.

היתה תקופה שבה סוחרים, קונים ותושבים היו מתלוננים על הרעש והמוסיקה הבוקעת ממקומות הבילוי. הגעתי להסדר שבו אסור לתלות רמקולים בחוץ ויש מידה קבועה של מוזיקה שניתן להשמיע.

הוספתי משמרת שלישית של עובדי אגף התברואה שעוברים ומפנים את האשפה בימים חמישי ומוצ"ש, כך שלא מגיעים בבוקר ורואים את כל מה שנשאר מהבליינים של אתמול, יש ניקיון.

היו מקרים שחנויות סגרו את החנות כמה דקות לתוך השבת, דבר שגרם לחרדים להחרים את השוק, ואני דאגתי שסגירת החנויות מתקיימת עד רבע שעה לפני כניסת השבת, כך אנחנו חיים בשלום עם כולם.

עשיתי סדר בתחום טעינה ופריקה, בתאורה, ביצעתי הסדר עם הגיחון ועוד ועוד. את כל העשייה הזו ניתן לראות, אלו לא רק דיבורים, הכל קיים בשטח".

הישגים מרשימים, איך הצלחת לבצע את כל זה?

"אפשר לומר שעבדתי לבד, כי כשיש 7 חברי ועד כלום לא מתקדם, עד שמוצאים זמן להיפגש עם כולם ולהגיע להסכמה בין כולם ואז לנסות למצוא תאריך לשבת מול נציגי העירייה, זה לוקח שנים ולכן גם לא התקדמו עם פרויקט הגגות. כשהגעתי, הנעתי מיד את הפרויקט, לא צריך להשתהות, ואם נחכה לכולם לא יקרה כלום".

אומרים שמשה ליאון הוא שהביא את התקציב לגגות המיוחדים בשוק.

"זו בדיחה. דודה שלי מרים שגרה בשדרות כתבה לביבי שצריך להיכנס ולחסל את עזה, זה אומר שהיא ביצעה את "צוק איתן"? משה ליאון אמנם פנה לשר התיירות עם יו"ר הוועד הקודם בנושא תקציב הגגות. את העבודה ביצעו ראש העיר ניר ברקת, מנכ"ל עיריית ירושלים ומנכ"ל משרד התיירות. בלעדיהם לא היה תקציב, וללא נינו ועוזריו היינו כנראה עד היום בלי גגות בשוק. אף קבלן לא רצה לבצע עבודה בשוק. בנינו מצגת וקיימנו אסיפת קבלנים בבית אליאנס, משם ירדנו עם הקבלנים לשטח שיראו שהסוחרים לא נושכים, לא תוקפים ולא משוגעים כמו שהפחידו אותם, ורק אז הם נגשו למכרז על גגות השוק. לא קל היה לנווט בין כל הצדדים, הקבלן, העירייה והסוחרים אבל עברנו את זה".

אז מה פשר הטענות של חלק מהסוחרים נגדך?

"קצת מצחיק לקרוא לחלק מהם סוחרים. חלק מהמצולמים בתמונה שפורסמה בכלל אינם בעלי חנויות בשוק. יש גם סוחר אחד שאולי לא אהב את העובדה שאני בפרונט ואני מצליח להזיז כל כך הרבה דברים לקידום השוק ולבסוף מקבל את כל הפוקוס. עוד בזמן שהיו בעיות קשות מול חברת החשמל, כשאין חשמל בשוק ואני נלחם ומניע את פרויקט עמוד החשמל הוא אמר "אין לנו ועד"… דובר חברת החשמל השיב לו שהם מתנהלים מול נינו פרץ כבר חודשים, ואז אמר אותו הסוחר שהסחורות מקולקלות בגלל שאין קירור. אבל גם את זה עברנו, הכל בסדר. מי שעושה ומצליח תמיד יש לו מתנגדים אני לא מתרגש. אחד המתמודדים לראשות העיר נלחם נגדי כי הוא העדיף ראש ועד אחר, אדם שאין לו עסק במתחם השוק ולא יכול להיות בשטח. יכולנו להיות במצב הרבה יותר טוב אם הייתה לי עזרה ולא התנגדות מטעמי פוליטיקה. אלה שפרסמו להוציא את הפוליטיקה מהשוק, הם אלו שמסתובבים בין הסוחרים ואומרים להם במי לבחור. יש לי הוכחות ועדויות לכך, מתועד ומוקלט".

נינו פרץ, ניר ברקת (צילום: פרטי)

נינו פרץ, ניר ברקת (צילום: פרטי)

למה החלטת לתמוך בזאב אלקין לראשות העיר?

"אלקין הוא הכי טוב, בעל הניסיון הכי גדול, עם הקשרים הכי טובים ויכול לעשות טוב לירושלים. אם ביבי, ברקת ואלקין יחד לא יודעים להביא 130 אלף תומכים לטובת אלקין ולטובת ירושלים אני מסיר את הכובע בפני המנצח. בלשכת המסחר רצו שאגיע אליהם ואעבוד תחת השרביט שלהם, עם הנחיות כמו שלא ללכת לפגישה בעירייה בלעדיהם, זה מגוחך. נתתי להם 3 הזדמנויות לעשות משהו אבל ראיתי שהם מתקשים, לא מצליחים להניע. אז אמרתי להם שלום בטוב. עכשיו הם רוצים להתפרסם על הגב שלי… אני לא מתרגש מזה".

 

אז מה יהיה אחרי הבחירות?

"קודם כל אאחל לראש העיר הנבחר הצלחה ולאחר מכן אומר לו את דעתי על השוק. אני, ורק אני, מתנהל מול העירייה כראש ועד הסוחרים, גם ללא עמותה. ראש העיר החליט על כך ומנכ"ל העירייה שלח מייל לכל מנהלי התפעול עם ההנחיה הזו. אגב, העירייה ביצעה מהלך אדיר ונפלא למען התושב והסוחר, לא צריך ייצוג. כל אדם בכל בעיה יכול לפנות ישירות לעזרה, יש את אגף קידום עסקים שמייעץ לסוחרים, יש את תחום פניות הציבור, ככה גם עשיתי עם הסוחרים בשוק. שלחתי להם את הטלפונים של הקבלן למקרי של נזילות בגג והם מתנהלים ישירות דרכו, בכל בעיה ניתן גם לפנות לחברי הוועד, יש לכל הסוחרים את מספרי הטלפונים, גם המשטרה חילקה כרטיסי ביקור לכל הסוחרים עם מספרי הטלפון של ארבעה שוטרים שזה תפקידם, זו דרך נכונה והכל התקדם יפה".

מדוע המתנגדים נזכרו עכשיו?

"הם רוצים שאצא מהפוקוס של התמיכה באלקין ובמקום זאת אתעסק בהתנצחות לגבי הוועד, כי הם יודעים שאני בעל השפעה על הציבור. את יושרי ואת העשייה שלי כולם יודעים ורואים אותה בכל מקום בשוק, לכן בכוונתי לתבוע אותם על לשון הרע".

יש דבר שאתה מתחרט עליו במהלך תקופת הבחירות?
"כן וגם עצוב לי. אני מתכוון למאיר תורג'מן. אמנם לפעמים התכסחנו, אבל הוא היה ראוי לראשות העיר. אדם שעזר לי בכל דבר שרציתי למען השוק".

אתה חושב ששאר המתמודדים לא ראויים?

"חלילה , כולם בעלי איכויות וכישרון. אם היו מציעים לבית"ר את ערן זהבי הייתי שמח, אבל אם היתה האופציה של רונאלדו אז ברור שהוא עדיף על זהבי. אותו הדבר אצלנו, כל המועמדים טובים אבל יש את אלקין. ולא לשכוח, מי שמחליט זה מלמעלה, הנביא ישעיה אמר "לב מלכים ושרים ביד ה'".

(*מחלקה מסחרית – תוכן מקודם)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר