הפגנת החרדים ברחוב יפו, שבת (צילום: מרצ ירושלים)
הפגנת החרדים ברחוב יפו, שבת (צילום: מרצ ירושלים)

הפגנות השבת | החרדים מבטיחים: "נגיע לרחוב יפו גם בשבת הקרובה"

אתמול, שבת, מחו עשרות חרדים ברחוב יפו נגד מסעדות שפועלות באזור בראשן מסעדת "בארוד" בחצר פיינגולד. מנגד, פעילים חילונים הגיעו להביע תמיכה בבתי העסק שפתוחים בשבת

פורסם בתאריך: 2.9.18 17:02

מסעדת בארוד בחצר פיינגולד במרכז העיר, שפתוחה בשבת, עומדת בשבועיים האחרונים תחת התנכלויות מצד חרדים. אתמול, שבת, 1.9.18, הגיעו עשרות חרדים לרחוב יפו ומחו נגד מסעדות שפועלות באזור, בראשן "בארוד". מנגד, פעילים חילונים נכחו במקום והביעו תמיכה בבתי העסק שפתוחים בשבת. כוח שיטור הוזעק למקום.



בעדה החרדית אומרים היום, ראשון, ל"כל העיר" כי "כמדי שבת צעדנו ברחוב יפו, מחאה שקטה, ונתקלנו בפרובוקטרים שכנראה מונעים מהבחירות למועצת העיר. הטענות לפיהן נאלצנו לסיים את ההפגנה בתוך זמן קצר שקריות. נגיע לרחוב יפו גם בשבת הקרובה ונקיים את מחאת השבת שלנו נגד עסקים הפוגעים בקדושתה של השבת", כך מבטיחים בעדה החרדית. יחד עם זאת מעריכים בעדה החרדית כי בזמן החגים היקף המחאה יפחת ויתחדש אחרי חג סוכות.



הפעילים החילונים גם מבטיחים להגביר את הנוכחות ברחוב יפו גם בשבת הקרובה. "באנו להציב עמדה ברורה מול הפגנת החרדים", אומר ל"כל העיר" אחד הפעילים בקבוצה החילונית. "במקום לחכות להם ברחוב הנביאים, עמדנו ברחוב יפו כשהם מצידם הפעם הגיעו מספר חרדים עם מספר משתתפים. היו מספר חילופי מהלומות מילוליות שבסופן הם חזרו לשכונת מאה שערים. גם בשבת הבאה אנחנו נבוא ונראה להם שיש פה כוח, שלא יתן להם להיכנס ולהפריע לשגרת החיים החילונית".

לדברי דניאלה לרר, בעלת מסעדת "בארוד", שהפכה בשבועות האחרונים לסמל במאבקי החרדים לסגירת עסקים בשבת, "הופתעתי מגלי התמיכה ומאות התגובות שקיבלתי מארץ ואפילו מחו"ל, ומהגעה של עשרות מבלים לפאב במהלך סוף השבוע. זה לא מובן מאליו ודי מרגש".

בין התומכים – סולן להקת הדג נחש, שאנן סטריט, שהתייצב בשישי בלילה בפאב. "זה הזמן לתמוך!", כך כתב הזמר בדף הפייסבוק שלו, "לתמוך בימי חול, לתמוך בסופי שבוע לתמוך תמיד! לתשומת לב כל הירושלמים וכל מי שמגיע לבקר".



גם השף אילן גרוסי, בעלי מסעדת "סאטיה" שפועלת בשבת, הביע תמיכה, וכך כתב בדף הפייסבוק שלו: "בארוד. אבן יסוד בתרבות הירושלמית. דניאלה המדהימה. בית חם מוסד ירושלמי שסובל בתקופה האחרונה מהתנכלויות של חרדים. עלינו להצביע ברגליים לבוא לחזק לתמוך במיוחד בסופ"ש. נלחמים על הבית".



לבארוד הגיעו גם פעילי מרצ ויו"ר הרשימה לורה ורטון. "המסעדה המקסימה סובלת מהטרדות של קנאים שמגיעים מדי שבת להציק ולצעוק על הצוות והבאים למקום", כתבה ורטון בדף הפייסבוק שלה. "החופש בעיר בסכנה של ממש ועלינו להגן עליו. זה המקום שלנו להתגייס, ירושלמים, ואנחנו יכולים לעזור. בואו לבארוד, שבו על בירה, תגיעו בשבת או באמצע שבוע. העיקר תגיעו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר