מרדכי קופ ז"ל (צילום: דניאל בר און/ג'יני)
מרדכי קופ ז"ל (צילום: דניאל בר און/ג'יני)

בעלי "קפה טעמון" המיתולוגי מרדכי קופ הלך לעולמו. בן 91 במותו

מרדכי קופ ז"ל, ירושלמי כל חייו, היה הבעלים של קפה טעמון המיתולוגי במרכז העיר, יקיר ירושלים וסמל לסובלנות בעיר. נפטר הלילה בירושלים, בן 91 במותו

פורסם בתאריך: 10.10.18 12:40

הלילה, הלך לעולמו בירושלים מרדכי קופ – הבעלים של "קפה טעמון" המיתולוגי, בן 91 במותו. קופ או "אדון קופ" – כך נקרא בפי חבריו, היה יקיר ירושלים וסמל לסובלנות בין שמאל לימין, בין דתיים לחילונים. הוא נולד ופעל בירושלים כל חייו.



קפה טעמון, שהיה מול משכנה של הכנסת הישנה, היה מרכזה של הבוהמה הירושלמית, ריכז עיתונאים, סופרים, אומנים וחברי כנסת מהשמאל והימין. בין השאר בבית הקפה הוקמו תנועת "הפנתרים השחורים" ו"מצפן".

כמו כן, היה קופ מחלוצי ההתיישבות והחזרה לרובע המוסלמי בעיר העתיקה לאחר שחרור ירושלים, במלחמת ששת הימים.


מרדכי קופ ז"ל (צילום: דניאל בר און/ג'יני)

מרדכי קופ ז"ל בקפה טעמון (צילום: דניאל בר און/ג'יני)


בית הקפה טעמון ברחוב קינג ג'ורג במרכז העיר נפתח ב-1938, קופ ז"ל החל להפעיל את בית הקפה בשנות ה-50. ל"קפה טעמון", שהיה ממוקם מול בניין הכנסת הישנה, הגיעו חברי כנסת, אנשי בוהמה ועיתונאים רבים כמו מוטי קירשנבאום ז"ל, חיים יבין, ייגאל תומרקין ועוד. העיתונאי גדעון קוץ אף כתב טור שבועי בשם "סיפורי טעמון" בעיתון הסטודנטים "פי האתון". חלק מטורים אלה אוגדו לספר.

החל משנת 2007 הפעילו את בית הקפה נכדותיו של קום, ולפני חמש שנים – ב-2013 החליט קופ למכור את בית הקפה. ביולי 2013 נפתח במקום קפה "לינק טעמון".

אבי גולדברגר, בן משפחתו של קופ ז"ל, מבעלי פאב "התקליט" בעיר מספר: "מרדכי היה דוד של אבא שלי, והוא מבחינתי היה סוג של מודל עבורי. מרדכי ואשתו הצליחו ליצור בטעמון משהו מיוחד סביב לאישיותם, שהיתה מכבדת ומכילה. זה מה שיצר במקום הזה מושג של 'ביתיות'. מי שנכנס למקום היה מרגיש בנוכחות שלהם. באמת הרגשת חלק, כמו שהולכים לחברים ולמשפחה. מרדכי ז"ל סחף מסביבו אנשים מכל הסוגים – חברי כנסת ,שרים, סופרים, משוררים וגם אנשים פשוטים. המקום שלו סחף את כולם בגלל שהוא ידע להקשיב ולקבל. הכרתי את טעמון ואותו בעצם כל חיי בתור ירושלמי".


מרדכי קופ ז"ל (צילום: דניאל בר און/ג'יני)

מרדכי קופ ז"ל (צילום: דניאל בר און/ג'יני)


הלוויתו של מרדכי קופ ז"ל תתקיים היום, רביעי, בשעה 15:00, בבית הלוויות קהילת ירושלים בהר המנוחות.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר