סימוני הדרך החדשים ברחוב סן מרטין (צילום: פרטי)
סימוני הדרך החדשים ברחוב סן מרטין (צילום: פרטי)

קטמונים: עבודות שדרוג השאירו את הדיירים ללא חניה

לטענת דיירי רחוב סן מרטין, לאחר עבודות תשתית שביצעה העירייה צומצם מספר מקומות החניה באופן משמעותי: "לא יכול להיות שלוקחים מקומות חניה בלי לתת לנו פתרונות סבירים"

פורסם בתאריך: 18.11.18 08:36

למצוא מקום חניה ברחבי העיר הפך בשנים האחרונות למשימה כמעט בלתי אפשרית, וכעת התופעה הזו זולגת אט-אט גם לשכונות השונות. כך למשל קרה באחרונה ברחוב סן מרטין בקטמונים, שם עבודות שביצעה העירייה לשדרוג המדרכות צמצמו באופן ניכר את מקומות החניה שהיו לדיירים. לדבריהם, הם נאלצים כעת לחפש מקום חניה במשך זמן ממושך ואף להחנות את רכבם במקום מרוחק יחסית מביתם.



"העירייה ביצעה ברחוב שלנו עבודות לחידוש הכביש ושיפוץ המדרכות”, מתאר בשיחה עם "כל העיר" משה שיפמן, אחד מהדיירים ברחוב. "כשהעבודות הסתיימו, הופתענו לגלות כי חלק גדול ומשמעותי ממקומות החניה שהיו לנו נעלמו. המדרכות הורחבו ומתחמי החניה צומצמו באופן ניכר. המצב הזה מוביל לכך שאנחנו נאלצים לחפש חניה במשך זמן ממושך וחונים במקומות רחוקים מהבית. רבים מהתושבים כאן מבוגרים, גם אני כבר לא צעיר ומתקרב לגיל 80, וזה מצב לא פשוט עבורנו. העירייה חייבת לתת לנו מענה".



שיפמן מוסיף ומציין כי "לפני שיפוץ הרחוב חלק מהתושבים היו חונים בשעות הלילה על המדרכות, שזה לא הפיתרון הכי טוב, אבל כן ברירת מחדל. כעת, העירייה הגביהה את המדרכות ובנוסף הציגה בחלקים רבים עמודים, מה שאומר שאי אפשר להחנות את הרכב וזה מוריד עוד מקומות חניה. המצב אצלנו לא פשוט. פנינו לעירייה אבל לא קיבלנו מענה".

משה שיפמן, דייר ברחוב סן מרטין (צילום: שלומי הלר)

בשיחה עם "כל העיר" מתארת דיירת נוספת ברחוב סן מרטין את הבעיות: "עבודות השדרוג, שהן מבורכות ומייפות את הרחוב, הובילו להרחבת המדרכות על חשבון מקומות חניה. בנוסף, העירייה גם העלתה את גובה המדרכות והציבה בחלקים מסוימים עמודים כדי למנוע את החניה עליהם. גם סימון חלק גדול מהמדרכות באדום-לבן לא בדיוק עוזר. המצב הפך להיות בלתי אפשרי – בכל ערב לוקח לנו זמן רב למצוא מקום חניה ולעיתים אנחנו נאלצים להחנות את הרכב במרחק מאות מטרים מהבית. שלא לדבר על המצב בסופי שבוע, כשבאים אלי אורחים אין להם שום סיכוי למצוא מקום חניה. העירייה היתה צריכה לתת את הדעת על הנושא. לא יכול להיות שלוקחים מקומות חניה בלי לתת לנו פתרונות סבירים".

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים יזמה שדרוג של רחוב סן מרטין לטובת תושבי הרחוב הוותיקים והצעירים. ברחוב נסללו מדרכות חדשות ומשדרגות וכן הוסדרו חניות רבות לאורך הרחוב. כמו כן בוצעו קרצוף וסלילה של הכביש והותקנו הסדרי בטיחות על מנת לשמור על בטיחות התושבים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד לעירייה, וחלאס, תקלטו שאין אפשרות לתת לכולם מקום חניה, זה פשוט לא אפשרי מבחינה פיזית בעיר, בטח עיר כמו ירושלים.
    כמו כן, אהבתי את "לחנות על המדרכה זה לא הפתרון הכי טוב, אבל כן ברירת מחדל", שזה אומר "כן, אני יודע שאני גורם להורים עם עגלות לרדת לכביש, אבל על הזין שלי"

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מצוין, תופעת החניה על המדרכות צריכה להיעלם מרחובותינו. לאחרונה העירייה עושה עבודה לא רעה בעניין, נקווה שתמשיך.
    לתושבים: חניה לא בטוח שחסר, פשוט הרחוב ניתן בחינם לכל דורש. בקשו מהעירייה תווי חניה איזוריים, אבל לא בחינם, ב-100-150 ש"ח לחודש (כולה 3-5 ש"ח ליום). אם אז לא תהיה חניה, נדבר.

  3. חסוי

    בכיינים אחד אחד יש להם את האפשרות לנסוע מתי שהם רוצים והם גם רוצים עוד יתרונות על נוסעי התחבורה הציבורית בכך שהם יתפסו מקומות להולכי הרגל כדי שיהיה להם מקום להחנות ממש ליד ביתם במקום ללכת קצת (כן כמה מאות מטרים זה קצת לפחות ביחס לכמות הקילומטרים שהם נוסעים ברכב שלהם ומבלים בפקקים) ועוד יש שם בורות מצד אחד המגיבים שלא מבין שהמצב עכשיו עדיף בהרבה על מצב שבו אנשים נאצלים ללכת בכביש כי בעלי הרכב הפרטי הפריבילגיים לוקחים להולכי הרגל את מקום ההליכה שלהם
    מי שלא טוב לו שיעבור לתחבורה ציבורית (שהיא ממש טובה באזור זה בירושלים) או שיחנה קצת יותר רחוק במקום להתלונן על העבודה הנהדרת של עיריית ירושלים!

  4. רבקה

    התושבים בסן מרטין יכולים להחנות ליד מגרש הטניס. זה אולי קצת הליכה אבל אף אחד לא חייב לתת לכם חניה מטר מהכניסה לבניין. מניסיון, מציעה לכם לא לבקש תווי חניה אזוריים. זה רק יגביר את מצוקת החניה.

  5. אנונימי

    לקרוא את התגובות ההזויות שלמעלה ולא להאמין. יורקים עליכם ואתם אומרים שזה גשם. וזה שקורא לעצמו חסוי אף אחד לא אשם שאתה משתמש באוטובוסים,בטח לא נהגי המכוניות. את רגשי הנחיתות שלך תשמור לעצמך.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר