הרכבת המהירה ירושלים-נתב"ג (צילום: שלומי כהן)
הרכבת המהירה ירושלים-נתב"ג (צילום: שלומי כהן)

הקו המהיר: נסיעות חינם – גם מנתב"ג לתחנת ירושלים

על רקע הדיווחים על מושבים ריקים בקו המהיר ירושלים-נתב"ג: משרד התחבורה החליט לאפשר, במהלך תקופת ההרצה, נסיעות חינם ברכבת החשמלית גם מנמל התעופה בן גוריון לתחנת "נבון" בירושלים

פורסם בתאריך: 19.11.18 13:11

גם הנוסעים מנמל התעופה בן גוריון יוכלו לעלות על קו הרכבת המהיר ללא צורך בתשלום – כך החליט אתמול, ראשון, שר התחבורה ישראל כץ.  עד כה ניתן היה לנסוע ללא תשלום בקו המהיר, רק מתחנת נבון בעיר, לכל תחנות הרכבת בארץ ובחזרה.



כמו כן, בשבוע שעבר בוטל הצורך ברישום מוקדם לנסיעות בקו הרכבת החשמלית לירושלים, שהונהג עם תחילת תקופת ההרצה. "מעתה, ניתן לנסוע בקו הרכבת לירושלים וממנה", כך נמסר ממשרד התחבורה, "באמצעות כרטיס 'רב קו', והנוסעים אינם נדרשים עוד להנפיק שובר נסיעה מיוחד עבור הנסיעה".

במשרד התחבורה מספרים כי "הרכבת החשמלית, שפועלת במתכונת הרצה, מוגבלת ל-400 נוסעים בלבד בכל נסיעה. הרכבת תמשיך לפעול בשלב זה במתכונת של שתי רכבות בשעה לכל כיוון, החל מהשעה 6:30 בבוקר ועד לשעה 19:30, בימים ראשון עד חמישי. סך הכל 54 רכבות ביממה. מנתוני הרכבת עולה כי מתחילת תקופת ההרצה של הרכבת, שהחלה בחול המועד סוכות, ה-25 בספטמבר 2018, נסעו ברכבת לירושלים וממנה יותר מ-222 אלף נוסעים".

יש לציין כי כבר מהרגע הראשון להקמתה סובלת הרכבת מתקלות חוזרות ונשנות, כשראוי להדגיש שהיא בכלל לא פועלת בצורה מלאה ואינה מגיעה עדיין לתל אביב, זאת למרות מספר דחיות ולמרות הבטחות של שר התחבורה ישראל כץ שהיא תפעל בצורה מלאה עד לסוכות 2018, מה שכאמור לא בדיוק קרה. כמו כן, התקבלו דיווחים על כך שתקופת ההרצה בחלק מהקרונות נרשמים מושבים לא מאוישים.

לגבי המשך העבודות על הקו – בימים אלה פועלת רכבת ישראל להשלמת חישמול המסילה מנתב"ג לתחנת ההגנה בתל אביב, ובהמשך עד לתחנת סבידור (מרכז).

הרכבת החלה לפעול בחול המועד סוכות, באופן חלקי – הרכבת מגיעה רק עד תחנת נמל התעופה בן גוריון. משם, הנוסעים שרוצים להגיע לתל אביב יצטרכו להחליף רכבת. לפי התוכנית המלאה, בשנת 2019 יופעלו ארבע רכבות בשעה לכל כיוון בשעות השיא. קו הרכבת כולל מסילה כפולה באורך של 56 קילומטרים, שיעבור דרך נתב"ג, מודיעין ושער הגיא, ויגיע לירושלים. מהירות הרכבת תעמוד על 160 קמ"ש והיא תבצע כארבע מיליון נסיעות בשנה הראשונה. זמן הנסיעה בין תל אביב לתחנת האומה צפוי לעמוד על 28 דקות בלבד.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר