סמל אנטון גולצמן (צילום: דובר צה"ל)
סמל אנטון גולצמן (צילום: דובר צה"ל)

הלוחם שמנע את ניסיון הפיגוע אומר ל"כל העיר": "מרגיש גאווה גדולה שהצלחתי לסכל"

הלוחם סמל אנטון גולצמן מנע אתמול, שני, מצעירה תושבת השטחים לבצע פיגוע דקירה במעבר קלנדיה בעוטף ירושלים: "עלי להיות תמיד דרוך ומוכן לכל מצב בו יגיע מפגע"

פורסם בתאריך: 20.11.18 11:30

ניסיון פיגוע הדקירה שנמנע אתמול, שני, במעבר קלנדיה, בגזרת עוטף ירושלים, סוכל על ידי לוחם המעברים מגדוד "ארז", סמל אנטון גולצמן. כפי שפורסם ב"כל העיר", צעירה בת 25, תושבת השטחים, נעצרה שניסתה לעבור לשטח ישראל כשבתיקה נתפסה הסכין. הסכין הוסלקה בתוך גליל של חטיף מסוג "פרינגלס". בדובר צה"ל מציינים כי "התקבלה התראה מהמודיעין הגזרתי כי היא תכננה לבצע פיגוע בכוחות הביטחון".

סמל גולצמן ראה בעמדת השיקוף שמעבר קלנדיה, שבצפון ירושלים – סמוך לעטרות, כי בתיקה נמצא חפץ חד שעורר את חשדו ומיד דיווח לחמ"ל וסגר את המעבר. "כאשר פתחנו את התיק לא ראינו שום דבר מלבד כמה חפצים אישיים וקופסה של חטיף", משחזר סמל גולצמן, "החלטתי לחפש בתוך הקופסה מאחר וראיתי את החפץ החד בשיקוף, והתגלתה הסכין".



סמל גולצמן מתאר כי "כאשר הפלסטינית עברה בעמדת הבידוק היא נראתה מעט לחוצה, התנהגה בצורה מוזרה, והסתכלה לצדדים. ברגע שבדקנו את התיק שלה וראיתי את הסכין בתוך קופסת החטיף הופתעתי מאוד".


הסכין שנתפסה בידי הצעירה, לפני זמן קצר (צילום: דוברות המשטרה)

הסכין שנתפסה בתוך גליל "פרינגלס" (צילום: דוברות המשטרה)


"בתור לוחם מעברים, עלי להיות תמיד דרוך ומוכן לכל מצב בו יגיע מפגע אשר ינסה להיכנס לשטח המדינה", אומר סמל גולצמן. "אנחנו קו ההגנה האחרון ואני מרגיש גאווה גדולה שהצלחתי לסכל את הפיגוע, שיכל לפגוע בתושבים רבים".

סמל גולצמן, שמתגורר באשדוד, התגייס למסלול לוחמי מעברים במרץ 2017 ובסיום הכשרתו הוצב בגדוד "ארז" האמון על הבידוק הביטחוני במעברי עוטף ירושלים.

מפקד גדוד "ארז", סא"ל ארז דוד, מוסיף כי "עירנותו של הלוחם בסיוע האמצעים הטכנולוגים המתקדמים העומדים ברשותנו הובילה למניעת פיגוע ופגיעה בכוחות הביטחון. לוחמי המעברים מבצעים משימה מבצעית תוך הקפדה על רמה מקצועית גבוהה שמובילה לאיתור מפגעים, אמצעי חבלה ומניעת כניסתם לתחומי מדינת ישראל. אין לי ספק כי בזכות עירנותם ומקצועיותם של לוחמי ולוחמות המעברים, ישנם אזרחים רבים היכולים לישון בשקט".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר