ניר דוד ונועם צוברי (צילום: אסף קרלה)
ניר דוד ונועם צוברי, בעלי חברת ספרא דיגיטל (צילום: אסף קרלה)

מחמאות מקיר לקיר: אנשי הדיגיטל של התעוררות נחשפים

אנשי הדיגיטל והרשתות החברתיות ניר דוד (33) ונועם צוברי (28), מספרים איך הרימו עבור עופר ברקוביץ והתעוררות את הקמפיין ששרף במשך חודשים את הרשת, וזכה להערכה גם מהיריבים הפוליטיים. שם המשחק - יצירתיות ואפקטיביות

פורסם בתאריך: 22.11.18 12:58

ובכן, אחרי הבחירות סופרים את הלייקים. במערכת הבחירות האחרונה בירושלים – מי ששלט ברשתות החברתיות, היו הפוסטים של סיעת התעוררות ושל עופר ברקוביץ, שהתמודד לראשות העיר. לצד צבא מתנדבי השטח של התעוררות, שצבע את כל העיר בצהוב-שחור, נרשמה מלחמה של ממש בפיד, בעיקר בפייסבוק ובאינטסגרם. למרות תוצאות הבחירות, נראה שהמנצחים ברשת היו התעוררות וברקוביץ, שם הכל נמדד בשיתופים, בצפיות, בסטוריז, בריטווטים וכמובן בלייקים. בקיצור, בחשיפה ובטראפיק.

מי שעומד מאחורי קמפיין הדיגיטל של ברקוביץ ושל התעוררות, ששרף את הרשת, הם הירושלמים נועם צוברי (28) וניר דוד (33), בעלי חברת SAFRA DIGITAL ׁ(ספרא). מדובר בחברה שמתמחה בשיווק ברשתות חברתיות, בקריאייטיב, במיתוג ובייעוץ לעסקים. “בחרנו בשם הזה – SAFRA DIGITAL", מסביר צוברי, "כי כאוהדי הפועל ירושלים בכדורסל היינו חוגגים את הניצחונות בספרא".

וכך גם הם חלמו – להביא לברקוביץ ולהתעוררות את הניצחון על ספרא. מבין השניים, דוד הוא זה שהוביל את מערך הקמפיין של התעוררות וברקוביץ ברשתות החברתיות, בזמן שצוברי המשיך לפעול מול לקוחות המשרד – לא מעט בעלי עסקים ירושלמיים. דוד וצוות המשרד פעלו לילות כימים בשדה הווירטואלי, פרסמו עשרות פוסטים, סרטונים ותמונות, בהילוך הכי גבוה, ומשם הם רק הגבירו. וכן, רוב הפוסטים היו ממומנים, כמו כל קמפיין בחירות של מועמדים פוליטיים אחרים. המטרה היתה לפעול במדיה החדשה (כנראה כבר עם קילומטראז’ של ישנה), במטרה להוציא מהתרדמת את הירושלמים, אלה שאוהבים להיות מחוברים לפייסבוק, יותר מהחיים בירושלים, ובאמת לעורר ולהוציא אל השטח – לתוך הקלפיות.



***

"המטרה שלנו היתה להכניס את המסרים של התעוררות ואת הפעילות של עופר ברקוביץ לכל נייד של כל מצביע פוטנציאלי, ולכל ירושלמי באשר הוא”, מספר דוד השבוע בראיון ל”כל העיר”. דוד מספר כי הוא נפגש עם ברקוביץ לפני שבעה חודשים, לא לפני שקיבל הצעות ממועמדים אחרים לראשות העיר. “קיבלנו הצעות משני מתמודדים שהלכו עד הסוף”, הוא מגלה, “והיה לנו ברור שאנחנו הולכים עם הלב. אנחנו לא רוצים להיכנס לאג’נדה פוליטית, אבל אנחנו כן מאמינים בערכים של עופר ברקוביץ. שהתחלנו לעבוד עם התעוררות נחשפנו למערך מתנדבים אמיתי, אנשים שבאמת אוהבים את העיר הזו ויוצאים לעשות עבורה, בלי תמורה. אלפי מתנדבים, וכולם עושים לילות כימים, כולל ראש מערך ההסברה יואב הרשקוביץ וסטודיו אייל גור. ראינו תקווה לעיר הזו. וזה לא היה רק עסקי", מציין דוד, "עשינו הרבה ויתורים למען ההצלחה של הפרויקט הזה כי אנחנו באמת מאמינים בעופר ובהתעוררות".

איך השתלטתם על הרשתות החברתיות?

דוד: "קודם כל החיינו את קהל המצביעים הצעיר – החיילים, בזכות פעילות אינסטגרם ענפה שכללה שיתופים רבים של תמונות ולייב בפייסבוק. אנחנו חושבים שבפעם הראשונה נעשה שימוש נכון באינסטגרם בקמפיין פוליטי. זו הרשת של הצעירים. הסטורי של עופר, של עינב ושל התעוררות פעל כל הזמן. היה חשוב להדגיש את החיובי, ולא את השלילי".

השתמשתם ברובוטים?

דוד: "ממש לא. זה כוח אדם של המשרד שלנו, ביחד עם מתנדבים ואנשים מדהימים מהתעוררות. מעבר לזה, כל הדרך הנחו אותנו לשמור על קמפיין ערכי ונקי. לא היו שיחות על הפצת דברים רעים. אנחנו היינו עסוקים לדבר ברשת על מה התעוררות ועל מה עופר עשה ועושה – על הפעילות החיובית שלו".
במהלך הקמפיין עלו סרטונים ופוסטים שניסו להשחיר את ברקוביץ. אחד מהם היה הסרטון שיצא ממטה זאב אלקין, שמציג את ברקוביץ כצעיר חסר ניסיון; האחר נגע לניסיון לקשור את ברקוביץ לקרן החדשה.

איך טיפלתם בפייק ניוז?

דוד: “"בצוות שלנו היה עובד, שהיה צריך לטפל רק במידע כוזב ברשת ובפייק ניוז. הוא ידע מתי לחסום ומתי להדוף. אנחנו חווינו התקפות ברשת, והיינו צריכים מישהו במשרה מלאה לטפל בזה. מה הוא עשה? הוא חשף את אי האמינות. בסופו של דבר היינו מחוברים לשטח. במקרה של הסרטון שהוציאו על עופר – זיהינו שהרחוב הירושלמי לא אהב את הסרטון, התגובה היתה שלילית, ולכן כמעט ולא היינו צריכים להתערב. היה חיבור חזק מאוד לשטח וזיהינו את המגמה ברשת".

היו מקרים שדיווחתם על פוסטים להנהלת פייסבוק?

"אם הפייק ניוז על התעוררות או על עופר היה מופיע באחת הקבוצות הירושלמיות”, מספר דוד, “היינו פונים למנהלי הקבוצות ומסבירים להם שזה פייק ניוז. אנחנו יודעים שלמתחרים היו משתמשים פיקטייבים. ביקשנו מהנהלת פייסבוק לחסום את מי שמפיצים מידע שקרי ומייצרים שיח שלילי ברשת. ברמה הזו הצלחנו לסגור משתמשים, שנפתחו רק כדי להפיץ מידע שקרי וזיהינו שהם פיקטיביים".


עופר ברקוביץ בסיור קלפיות

עופר ברקוביץ עם פעילות התעוררות, ביום הבחירות (צילום: פרטי)


מה לגבי תדירות הפוסטים?
דוד: "התדירות ברשת היתה אינטנסיבית מאוד, אבל חשוב להבין שירושלים מורכבת מרבדים שונים. כל פרסום הותאם לקהל יעד אחר. היתה עבודה גדולה של ‘טרגוט’ – פוסט על קייטנות הותאם להורים, פוסט על בית הכרם, הותאם לתושבי השכונה. פוסט על חינוך הותאם להורים ולכל העוסקים בדבר, גם בתחום העסקים ועוד".

צוברי מוסיף ומספר כי חלק מלקוחות החברה שלו, בעלי מסעדות, ברים ועסקים אחרים בירושלים, ביקשו לתמוך בהתעוררות ובברקוביץ, באופן גלוי ברשת. "קיבלנו תמיכה מדהימה מהלקוחות שלנו”, אומר צוברי. “בעלי עסקים ירושלמיים, שביקשו מאיתנו להביע תמיכה ברשת בפומבי ואף נתנו יד חופשית לקמפיינים ברשת. היו לקוחות שהשקיעו מאות שקלים בקידום תמיכה בהתעוררות ובעופר, בניסיון להודות לפעילות שלהם לעסקים בירושלים. בעלי עסק אמרו לנו 'התעוררות דאגה לנו חמש שנים, עכשיו זה הזמן שלנו להודות להם'".

ובכל זאת, בסוף נרשם הפסד, והוא היה כואב מאוד, כזה שנמדד בפער של פחות מ-4,000 קולות בלבד. למרות זאת, אומר דוד ל"כל העיר" כי "ההצלחה שלנו היא לראות ילדים, בני נוער, צעירים, מבוגרים, כולם שמבקשים סלפי עם עופר. הוא הפך לסלב ברמה הארצית".

יש תחושת החמצה?

"כואב לי הלב", מתאר דוד את התחושה. "עשינו הכל, ולכן זה פספוס. לא האמנתי שאני ארגיש את זה".

"אנחנו אוהבים לכוון למקום הראשון", מוסיף צוברי, "ויש לנו תחושת החמצה".

***

דוד, נשוי ואב לתינוק, מתגורר בבית הכרם; וצוברי, מאורס, גדל בהר אדר ומתגורר כיום בשואבה. הם התחילו את השותפות העסקית ביניהם בשנת 2015, כשדוד היה לקראת סיום תואר שני במינהל עסקים בהתמחות בשיווק במכללה למינהל בראשון לציון, וצוברי מכר את הבר שהפעיל בעיר. "זיהינו אפשרות למלא ואקום בתחום הדיגיטל בירושלים", מספר צוברי.

כיום, הם מספקים שירותי דיגיטל בהתמחות ברשתות החברתיות לשורה של בתי עסק – מסעדות, ברים, בתי קפה, רשתות אופנה ומלונות ברחבי הארץ. תוך פחות משלוש שנים הרחיבו השניים את קאדר העובדים במשרד ל-12, ואת כמות בתי העסק, שמתפרסים היום מחיפה ועד באר שבע.

צוברי מוסיף ומספר כי "אנחנו עושים את השיווק ברשתות החברתיות למותג בגדי הים של נטע אלחמיסטר – 'בננהוט'. כמו כן, אנחנו מעניקים שירותים גם לקבוצת אימפריאל התל אביבית, בעלת רשת ברים, ועוד מסעדות רבות בירושלים, אולמות אירועים, יקבים ובתי עסק נוספים".

בנוסף, אחד הפרויקטים הגדולים שלהם הוא פסטיבל בגדי הים של ישראל, “ביקיניפסט”, שהתחיל בירושלים במתחם התחנה ותפס תאוצה לרחבי הארץ. "למעלה מ-30 אלף צעירות מגיעות כל קיץ כדי להשתתף בפסטיבל", אומר צוברי, "מדובר בהפנינג אדיר, אותו אנחנו מפיקים וגם משווקים. בפסטיבל משתתפות חברות בגדי ים כמו גוטקס ובילבונג ומגיעות לאירוע שי מיקה, נטע אלחמיסטר ואדל בספלוב".

השניים החלו השנה במיזם נוסף של פתיחת אתר דרושים לצעירים – "סחבק". מדובר בפלטפורמה של חיפוש עבודה לקהל הצעיר בארץ. "בחמישה חודשים יותר מחצי מיליון צעירים משתמשים באתר", מספר צוברי.

לסיום, מה הפרויקט הבא, יש עוד כיוונים פוליטיים?

דוד: "קיבלנו פניות ממועמדים לפריימריז של הליכוד והעבודה. אנחנו מחכים לעבוד עם אנשים שאנחנו באמת רוצים לעבוד איתם, כמו שהיה לנו עם התעוררות ועם עופר בירושלים".

צוברי: "אנחנו הולכים לכיוון של הפוליטיקה הארצית. מעבר לכך, אנחנו מגייסים עובדים כל הזמן ומתכוונים להיכנס לערוצי שיווק חדשים".


** גילוי נאות: חברת SAFRA DIGITAL העניקה שירותי דיגיטל גם ל"כל העיר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אלעד ג.

    שני אנשים מדהימים שכל מה שמניע אותם זאת עשייה איכותית.
    מברך אותך על קמפיין נקי וערכי.

  2. דנית

    פעם ראשונה שאני רואה כתבה מפרגנת ליועצי יח"צ של מתמודד שהפסיד..

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר