משה ליאון, עופר ברקוביץ (צילומים) Kopitchinski & Yado photography אורן בן-חקון)
משה ליאון, עופר ברקוביץ (צילומים) Kopitchinski & Yado photography אורן בן-חקון)

פרסום ראשון | ליאון וברקוביץ סיכמו עקרונית על הצטרפות סיעת התעוררות לקואליציה

ל"כל העיר" נודע כי לפי ההסכם בין ראש העיר ליאון לבין סיעת התעוררות - עופר ברקוביץ ועינב בר-כהן יתמנו לסגני ראש עיר. ההסכם עשוי להיחתם עם חזרתו של ליאון מניו יורק בתחילת השבוע הבא

פורסם בתאריך: 19.12.18 18:45

פרסום ראשון: ל"כל העיר" נודע כי ראש העיר משה ליאון ויריבו בסיבוב השני בבחירות לראשות העיר עופר ברקוביץ, יו"ר סיעת התעוררות, סיכמו עקרונית על הצטרפות התעוררות לקואליציה. לפי ההסכם שהתגבש בימים האחרונים בין הצדדים ברקוביץ ומס' 2 בסיעת התעוררות עינב בר כהן יתמנו לסגני ראש עיר. בין השאר הסיעה תחזיק בחלק מתיק התכנון והבנייה. כמו כן תנהל התעוררות את תיקי הפיתוח הכלכלי והתרבות.



ראש העיר ליאון טס אתמול (שלישי) בלילה לניו יורק, והוא צפוי לחזור ביום ראשון בלילה. כך שחתימה על ההסכם הקואליציוני, בין ליאון לבין ברקוביץ וחברי סיעת התעוררות, צפויה להיערך רק בתחילת השבוע הבא.


עינב בר כהן (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

עינב בר-כהן (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)


גם יוסי חביליו, יו"ר סיעת מצילים את ירושלים, צפוי להיכנס לקואליציה. חביליו, ככל הנראה, יתמנה לסגן ראש עיר במחצית השנייה של הקדנציה. כמו כן, חברת מועצת העירייה מסיעת מרצ לורה ורטון, שבחמש השנים האחרונות ישבה באופוזיציה, עתידה אף היא להצטרף לקואליציה של ליאון. ורטון וליאון נפגשו בשבוע שעבר והשבוע הם שוחחו טלפונית בקצרה. בשבוע הבא ייסגרו ככל הנראה הקצוות האחרונים בהסכם ביניהם – ורטון בין השאר תעמוד בראש הוועדה העירונית למעמד קידום האישה.

בנוסף, בשבוע הבא גם צפוי להיסגר ההסכם בין ליאון לבין יו"ר סיעת ירושלים תצליח, פלר חסן נחום, שתחזיק בתיק קשרי החוץ, וככל הנראה גם בתיק בעלי חיים.

כזכור, הראשון שאיתו חתם ליאון על הסכם קואליציוני הוא יו"ר סיעת הליכוד בירושלים אלישע פלג. לפי ההסכם ביניהם  פלג יכהן כסגן ראש העיר במחצית הראשונה של הקדנציה – במשך שנתיים וחצי, ויחזיק בתיקי הספורט, החירום והביטחון. אחריו חתמה יו"ר סיעת הבית היהודי בירושלים חגית משה – שתכהן כסגנית ראש עיר במחצית הראשונה של הקדנציה. משה תחזיק בתיק החינוך ובתיק קהילות ומשפחות צעירות. כמו כן, חבר המועצה ונציג האיחוד הלאומי בבית היהודי יהודה פרוידיגר יחזיק בתיק צמי"ד, תיק הגיל השלישי ובתיק תנועות הנוער למשך חצי קדנציה בהתאמה. לאחר מכן חתמה "מאוחדים" על הסכם קואליציוני לפיו יו"ר הסיעה אריה קינג ישמש סגן ראש עיר במחצית השנייה של הקדנציה. הסיעה תנהל את תיקי המינהלים הקהילתיים, מורשת ישראל, איכות סביבה ותנועות נוער וקידום נוער.

השבוע חתם ליאון על הסכמים מול דגל התורה וש"ס – השותפות של ליאון, שהלכו איתו לאורך כל הבחירות ועמדו בבסיס הקולות שלו. לפי ההסכם הקואליציוני חברי דגל התורה אליעזר ראוכברגר וישראל קלרמן יתמנו לסגני ראש עיר. הסיעה תקבל את התיק היוקרתי התכנון והבנייה. כמו כן, תקבל הסיעה את התיקים משאבי חינוך חרדי, מבני ציבור, נכסים, תרבות תורנית וקידום נוער חרדי.

גם ש"ס זכתה למנות שני סגני ראש עיר מטעמה – צביקה כהן, מס' 1 בש"ס יכהן כסגן ראש העיר ויחזיק בתיק הכספים. גם אברהם בצלאל יתמנה לסגן ראש עיר. הסיעה תחזיק בתיקים מורשת מן המזרח, ארנונה, מנח"ח וקידום נוער תורני.

לאחר חתימת כלל ההסכמים הקואליציה של ליאון תהיה רחבה ומגוונת ותכלול 27 חברי מועצה, מתוך 31 שמכהנים. מי שככל הנראה יישאר בחוץ וישמש כאופוזיציה הם חברי סיעת אגודת ישראל, בראשם יוסי דייטש וחבר המועצה מטעם סיעת בני תורה חיים אפשטיין.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר