ראש העיר משה ליאון וסגן ראש העיר אלישע פלג (צילום: דוברות ראש העיר)
ראש העיר משה ליאון וסגן ראש העיר אלישע פלג (צילום: דוברות ראש העיר)

הסכם קואליציוני ראשון: אלישע פלג יכהן כסגן ראש עיר במחצית הראשונה של הקדנציה

במסגרת ההסכם הקואליציוני הראשון שנחתם הערב, שני, בין סיעת "הליכוד בירושלים" בראשות אלישע פלג לבין יו"ר סיעת "ירושלים שלנו" ראש העיר משה ליאון, סוכם כי שתי הסיעות יתאחדו לסיעה אחת - "ירושלים שלנו-הליכוד". לפי ההסכם פלג יכהן כסגן ראש העיר במשך שנתיים וחצי ויחזיק בתיקי החירום והביטחון והספורט

פורסם בתאריך: 10.12.18 19:01

בניית הקואליציה העירונית החדשה בראשות ראש העיר משה ליאון: הערב, שני, נחתם הסכם הסכם קואליציוני ראשון בין סיעת "הליכוד בירושלים" בראשות עו"ד אלישע פלג לבין יו"ר סיעת "ירושלים שלנו" וראש העיר משה ליאון. במסגרת ההסכם סוכם כי שתי הסיעות יתאחדו ויכהנו בקדנציה הקרובה כסיעה אחת משותפת שתיקרא – "ירושלים שלנו-הליכוד".

עוד סוכם כי כי פלג יכהן כסגן ראש העיר במחצית הראשונה של הקדנציה – במשך שנתיים וחצי. פלג יחזיק בתיק הספורט ובתיק החירום והביטחון. זו לא תהיה ההתנסות הראשונה של פלג בתיקים אלו. בקדנציה הראשונה של ניר ברקת (2013-2008) החזיק פלג בתיקים אלו. בשנים אלו נבנה ונחנך בירושלים היכל הכדורסל הארנה.

ליאון מסר הערב: "אני שמח על איחוד עם הליכוד ומברך על כניסתו של אלישע לקואלציה. אני בטוח שנעבוד יחד בשיתוף פעולה למען תושבי ירושלים, תוכניות רבות לפנינו".

סגן ראש עיר זהו מינוי נחשק. שכר היסוד החודשי של כל אחד מסגני ראש העיר, שמונה בסך הכל, עומד על 31,389 שקלים, וזאת לפי חוזר מנכ"ל משרד הפנים הנקבע בהתאם לכך שירושלים היא העיר עם כמות האוכלוסייה הגדולה ביותר בארץ. בחוזר המנכ"ל מצוין כי לכל אחד מהסגנים מגיע לשכה הכוללת עוזר/ת אישי/ת במשרת אמון, מנהל/ת לשכה ומזכיר/ה.



כעת, לאחר סגירת מינויו של פלג לסגן ראש העיר, במחצית הראשונה של הקדנציה, לליאון נותר לסגור את מינויים של עוד שבעה סגנים וחצי. ככל הנראה שני סגנים ימונו מטעם סיעת ש"ס, שתמכה בליאון והלכה איתו לאורך כל הדרך, ועוד שני סגנים מסיעת דגל התורה, שגם היתה חלק משמעותי מבסיס הקולות בבחירות לראשות העיר.

כפי שפורסם ב"כל העיר" יו"ר הבית היהודי בירושלים חגית משה צפויה להתמנות אף היא לסגנית ראש עיר במחצית הראשונה של הקדנציה, ואילו במחצית השנייה ימונה ככל הנראה אריה קינג לסגן ראש העיר.
בינתיים, המשא ומתן של ליאון מול עופר ברקוביץ, יו"ר סיעת התעוררות תקוע. בהתעוררות מעוניינים להיכנס לקואליציה המתגבשת, אך מבחינתם מספר הסגנים צריך להיות תואם למפתח הקואוליציוני, לפיו התעוררות מגיעה לליאון כגוש אחד של תשעה מנדטים (שבעה התעוררות יחד עם יוסי חביליו ויהודה בן יוסף). בהתעוררות לא יקבלו הצעה נמוכה ממינוי שני סגנים, כאשר השאיפה היא מבחינתם לקבל שני סגנים וחצי. כמו כן, בהתעוררות מצפים לקבל תיקים משמעותיים, ביניהם, תיק הפיתוח הכלכלי וחלק מסוים מתוך תיק התכנון והבנייה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר