הדמיית מרכז השיקום שיוקם בהדסה הר הצופים (הדמיה: ספקטור עמישר אדריכלים)
הדמיית מרכז השיקום שיוקם בהדסה הר הצופים (הדמיה: ספקטור עמישר אדריכלים)

הצצה ראשונה למרכז השיקום החדשני שיוקם בהדסה הר הצופים

טקס הנחת אבן הפינה למרכז השיקום החדשני התקיים היום, שלישי, בהדסה הר הצופים. בהקמת המרכז יושקעו כ-250 מיליון שקלים והוא ישתרע על פני מספר אגפים

פורסם בתאריך: 8.1.19 14:06

בטקס חגיגי שנערך היום, שלישי (8.1), הונחה אבן הפינה למרכז השיקום החדשני שיוקם בהדסה הר הצופים. באירוע החגיגי השתתפו ראש העיר משה ליאון, שלו היה זה ביקור רשמי ראשון בהדסה, נשיא הקרן לידידות יחיאל אקשטיין, ראש ארגון הדסה אינטרנשיונל ישראל דליה איציק, מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין, מנהלת בית החולים הר הצופים ד"ר תמר אלרם ומכובדים נוספים.



עלות הפרויקט, כך נמסר מהמרכז הרפואי הדסה, היא כ-250 מיליון שקלים כולל פיתוח השטח, הבנייה והקמת חניונים תת-קרקרעיים. התקציב מתוכנן להתקבל מתרומות מהארץ ומהעולם בשנתיים הקרובות. בהדסה מציינים כי הסכום הראשוני עבור הקמת המרכז, על סך 100 מיליון שקלים, התקבלו מתרומות שגייסה הדסה (20 מיליון שקלים), תרומת עזבון הנדנברג (40 מיליון שקלים) ומתקציב הפיתוח של ישראל (40 מיליון שקלים).

את הבניין תכנן האדריכל ארתור ספקטור, תוך שימת דגש להיטמעותו בנוף הירושלמי הצופה אל נוף המדבר וים המלח, והקפדה על מרחבים פתוחים וחללים המאפשרים עבודה עם המטפלים בסיוע מכשור מתקדם, בריכות ומתחמי אימון וכמובן פינות מנוחה, הירגעות והנאה. הבניין תוכנן כבניין מודולרי שיבנה בשלבים.

הדמיית מרכז השיקום שיוקם בהדסה הר הצופים (הדמיה: ספקטור עמישר אדריכלים)

הדמיית מרכז השיקום שיוקם בהדסה הר הצופים (הדמיה: ספקטור עמישר אדריכלים)

"מערך השיקום החדש מעורר תקוות רבות עבור תושבי ירושלים ובכלל מי שיזדקקו לשיקום מרחבי ישראל", נמסר מהדסה. "תוכנית המתחם מותאמת לצרכים ההולכים ומשתנים של המאה ה-21, בכללה גידול באוכלוסייה ותוחלת
החיים שמתארכת ומחייבת טיפול בכמות גדולה של בני הגיל השלישי ומאופיינת בתחלואה ובקשיים פיזיים מרובים. מערך השיקום יתפרס על פני מספר אגפים במבנה מודרני, בצמוד לבית החולים הראשי, ויקבל ממנו תמיכה רפואית ולוגיסטית מלאה. בעצם הווייתו, יבטיח המתחם נגישות מיטבית לחולים, למטפלים ולמבקרים ויעשה שימוש במכשור הרפואי ובטכנולוגיות המתקדמות בעולם בתחום השיקום – לא רק עבור מטופלי השיקום, אלא גם עבור אנשים עם מוגבלויות פיזיות הזקוקים לשירותים ומרפאות ייעודיות".

יש לציין כי בהדסה פועלת מחלקת שיקום מזה 50 שנה, ומשרתת את תושבי העיר וסביבתה. בהדסה מציינים כי במחלקת השיקום טופלו במהלך השנים מאות נפגעי אירועי הטרור בעיר – אזרחים ומשרתי כוחות ההצלה והביטחון, פצועי תאונות דרכים קשות ומי שיכולותיהם נפגעו בשל מחלות נוירולוגיות ואורתופדיות. בראש מחלקת השיקום עומדת ד"ר איזבלה שוורץ.

הרב יחיאל אקשטיין, פרופ׳ זאב רוטשטיין וד"ר תמר אלרם בטקס הנחת אבן הפינה למרכז השיקום (צילום: אבי חיון)

בטקס הנחת אבן הפינה נשא דברים ראש העיר ליאון, שאמר: "תושבי העיר זקוקים למערכת בריאות יציבה וחזקה, ועל כן אני מעריך את פועלו של פרופ' רוטשטיין למען המטופלים הירושלמים ולמען העיר עצמה. הר הצופים הוא אחד המקומות החשובים מבחינה היסטורית לעם ישראל וגם היום יש לפתח את בית החולים הפועל בו. אני מקבל את הצעתה של מנהלת הדסה הר הצופים להיות שותף לדרך ולהיות חלק מבוני המרכז הרפואי ואני גאה לחנוך היום את מרכז השיקום, שישרת את תושבי ירושלים ותושבי מטרופולין ירושלים, ללא הבדל דת גזע ומין – מעל מיליון איש".

מנכ"ל הדסה פרופ' רוטשטיין ציין כי "קשרתי את חיי בחייה של העיר ירושלים – קשר שהחל כבר שנים אחורה כשמשפחתי התגוררה כאן בעבר, ומעמיק בשנים האחרונות בדרך שאני הולך עם הדסה. העיר הזו ותושביה חשובים לי, השירותים הרפואיים שאנו מעניקים להם הם מן הטובים שישנם. כדי להמשיך בכך, אסור לנו לעצור. אנו נעים קדימה וחושבים על חדר המיון החדש, יחידת צנתורי הלב החדשה ועוד שירותים שנרחיב עבור הירושלמים. השילוב של מרכז שיקום בתוך קמפוס של בית חולים הוא השילוב הנכון בגישה הטיפולית שאני מאמין בה. אני מזמין את הנוכחים, ראש העיר והרב אקשטיין, אנשים יקרים, אשר הקו המחבר ביננו הוא הדאגה לתושבי ירושלים, להיות שותפים בהצלת חיים, בבית חולים הפתוח לכולם, ואשר מוכיח הלכה למעשה – איך נראה שלום. הוא בא לידי ביטוי כאן בהדסה בהיותנו מטפלים המשתייכים לכל המגזרים והלאומים – המטפלים בבני כל המגזרים והלאומים ועל כך גאוותנו".

 

נשיא הקרן לידידות, הרב אקשטיין, המכהן בחבר הנאמנים של הדסה אינטרנשיונל ישראל: "אני קשור בקשר חזק לבית החולים ולארגון נשות הדסה – כמו הקשר החזק שלי ושל משפחתי לעיר ירושלים, שהיא לא רק עיר הבירה אלא מרכז העולם – והיד עוד נטויה. הקרן לידידות הולכת עם בית החולים לאורך שנים רבות והיתה לשותפה בחיזוקה של העיר וחולי העיר. הקרן לידידות תמשיך להעניק לבית החולים הדסה ותמשיך לתמוך בהצלת חיים".

בנוסף לטקס הנחת אבן הפינה, חגגו בהדסה הר הצופים את רכישת ה"לוקומט" (Lokomat) – מערכת שיקום הליכה רובוטית המתקדמת בישראל, אשר התאפשרה הודות לתרומתה הנדיבה של הקרן לידידות. בהדסה מציינים כי "מערכת שיקום ההליכה מתבססת על טכנולוגיה פורצת דרך בתחום התפישה השיקומית האקטיבית ומאפשרת למעשה אימון וחזרות רבות של ביצוע פעולת ההליכה – עוד בטרם המטופל מסוגל באמת לבצע אותה בעצמו".

מנהלת מחלקת השיקום ד"ר שוורץ ציינה כי "מדובר ברובוט שפותח בשוויץ ובגרמניה ותפקידו להוליך מטופלים שאינם יכולים ללכת בכוחות עצמם, הרובוט מחובר אל גפיו התחתונות של המטופל ומפעיל, על ידי מנועים חשמליים, את המפרקים של הרגליים. המערכת הרובוטית מאפשרת למטפלים שלנו להוליך את המטופל במגוון רחב של פוזיציות ודרגות הליכה, ובמקביל אוספת נתונים ומתעדת את הליכתו. כך ניתן להתאים את ההליכה בכל טיפול מחדש, לשמור על נתונים קבועים של דרגת קושי או לחלופין לכוון להעמסה מדורגת מתקדמת אם המטופל מוכן לכך, ולשמור על קצב האימון הנכון והמתאים לו באופן מבוקר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר