צבאים באתר הטבע העירוני נחל זמרי בצפון ירושלים (צילום: נתי הוכנר)
צבאים באתר הטבע העירוני נחל זמרי בצפון ירושלים (צילום: נתי הוכנר)

פארק הצבאים גרסת צפון ירושלים: נחנך אתר הטבע העירוני נחל זמרי

האתר ממוקם בשכונות פסגת זאב ונוה יעקב והוא מאכלס צבאים, שפני סלע וציפורים מיוחדות. בחברה להגנת הטבע מציינים כי "האתר ממחיש את המתח המתמיד בין בנייה ופיתוח לבין הצורך לשמר שטחים פתוחים"

פורסם בתאריך: 28.1.19 19:05

החברה להגנת הטבע בשיתוף עיריית ירושלים חנכו השבוע אתר טבע עירוני בצפון ירושלים. האתר, נחל זמרי, ממוקם בתפר שבין שכונות פסגת זאב ונוה יעקב והוא מאכלס בתוכו מגוון רחב של בעלי חיים, בהם גם הצבי הארץ ישראלי, שפני סלע וציפורים מיוחדות.



בחברה להגנת הטבע מציינים כי "על פי סקר של רשות העתיקות משנת 2003, באפיק הנחל שרידים ארכיאולוגיים מתקופות שונות המרוכזים בחורבה הקרויה ח'רבת זמרי. השרידים שאותרו הם מבנים, גתות ומאגרי מים, שמתוארכים החל מתקופת הברונזה ועד התקופה הביזנטית".


תמונות מרהיבות ועוצרות נשימה – הצצה לעמק הצבאים בירושלים


הנחל, שנחשב לפנינת טבע בצפון ירושלים, נקרא על שם זמרי – אבי משפחה משבט בנימין שהנחל ממוקם בנחלתם. באזור חיים ומתקיימים ערכי טבע רבים כגון: הצבאי הארץ ישראלי, שפני סלע, זוחלים למיניהם, סתווניות, כרכומים וציפורים מיוחדות. כמו כן ניתן ליהנות בנחל זמרי ממגוון עצום של פרחי בר כגון כלניות וסחלבים ממינים שונים.

מבט נחל זמרי לשכונת פסגת זאב (צילום: נתי הוכנר)

בהמשך, כך על פי התוכנית של עיריית ירושלים ורשות הטבע והגנים, יפותח בנחל זמרי מתחם ספורט, נופש ופנאי, זאת לצד היותו אתר טבע עירוני פעיל ומנוהל, בדומה למתרחש בפארק עמק הצבאים באזור גבעת מרדכי-צומת פת.

צבאים בנחל זמרי (צילום: יעקב בן בונן)

"נחל זמרי הוא דוגמה למציאות מורכבת של טבע עירוני בעיר ראשית בישראל, והוא ממחיש את המתח המתמיד בין תנופת בנייה ופיתוח לבין הצורך לשמר מערכת אקולוגית טבעית של שטח פתוח עם בעלי חיים, צמחים ומים", אומרת אביטל גולנזר-אפרתי, מנהלת קהילת החברה להגנת הטבע בירושלים והסביבה. "אני מברכת ומודה לכל הגופים השותפים. קהילת החברה להגנת הטבע בירושלים והסביבה תמשיך לפעול במרץ לשמירה על אתרי טבע עירוניים בירושלים למען התושבים והדורות הבאים".

נחל זמרי (צילום: הדר בן ששון)

גולנזר-אפרתי מוסיפה כי "זהו מקרה מדהים ומחמם את הלב של פעילים שכונתיים, שאימצו את הנחל ופעלו במרץ ובנחישות מול כל הגורמים הרלבנטיים להעלאת המודעות ולשמירה על אזור זה כאתר טבע עירוני בעל ערכיות אקולוגית גבוהה".

יש לציין כי במהלך השבועות האחרונים התגבשה קבוצת מנהיגות סביבתית צעירים של ילדים מפסגת זאב, אשר חקרו את הנחל, ניקו אותו ואף ערכו אירעו שיא לתושבי השכונה.

יו"ר מינהל קהילתי פסגת זאב, אהוד רמב"ח, מציין כי "הפיכתו של נחל זמרי לאתר טבע עירוני יוסיף ממד תיירותי משמעותי לתושבי פסגת זאב. באתר ניתן לגלות את העבר ולייצר עתיד טוב יותר".


פרסום ראשון: בתי הספר בפסגת זאב ייפתחו בשנת הלימודים הבאה בשעה 7:00 בבוקר; המטרה – צמצום עומסי התנועה


מנכ"ל מינהל קהילתי פסגת זאב אלרואי אסרף מוסיף: "פרויקט נחל זמרי הינו יחודי ומיוחד. הפרויקט משלב יחד טבע ונוף אורבני, שילוב המאפשר לתיירים, תושבי ירושלים ותושבי הפסגה, ליהנות מנפלאות הטבע ממש מתחת לבית".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר