פסגת זאב (צילום: טס שפלן)
פסגת זאב (צילום: טס שפלן)

פרסום ראשון: בתי הספר בפסגת זאב ייפתחו בשנת הלימודים הבאה בשעה 7:00 בבוקר; המטרה – צמצום עומסי התנועה

תלמידים שיגיעו ב-7:00 יוכלו להנות משעת קריאה, ממשחקי בוקר ומפעילות גופנית. אהוד רמבח, יו"ר מינהל קהילתי פסגת זאב: "שמחים ביותר להיות השכונה הראשונה שזוכה למהלך מבורך"

פורסם בתאריך: 23.1.19 12:42

פרסום ראשון: ל"כל העיר" נודע כי בתי הספר בפסגת זאב ייפתחו בשנת הלימודים הבאה תש"פ בשעה 7:00 בבוקר. המהלך העירוני נועד לצמצם את עומסי התנועה הכבדים בשכונה, בעיקר בשעות העומס בבוקר.

אהוד רמבח, יו"ר המינהל הקהילתי, מוסר היום, רביעי, ל"כל העיר" כי "זו פתיחה מוצלחת ומבורכת לראש העיר החדש משה ליאון. שנים רבות ביקשנו את פתיחת מוסדות החינוך כולל מאבטח כדי להקל על התושבים הן לטובת עבודתם והן בהקלת עומסי התנועה שיתפרסו על יותר זמן במהלך הבוקר ביציאה מפסגת זאב ובכלל בכבישי ירושלים. שמחים ביותר להיות השכונה הראשונה שזוכה למהלך מבורך".



במינהל החינוך העירוני מציינים ואומרים כי "כחלק ממהלך חיזוק החינוך בפסגת זאב, שכלל בין היתר את הקמת 'איפכא' – בית הספר השכונתי הראשון בישראל המהווה מרחב חדשנות יחיד מסוגו בו לומדים תלמידי הפסגה יום לימודים מלא אחד בשבוע, הוחלט השבוע המינהל החינוך על פתיחת בתי הספר בשכונה בשעה 7:00 החל משנת הלימודים תש"פ לטובת התלמידים והתלמידות והוריהם. תלמידים שיגיעו בשעות המוקדמות יוכלו להנות משעת קריאה, משחקי בוקר ופעילות גופנית. השעה תופעל על ידי צוותי בתי הספר".


מיזם איפכא בפסגת זאב (צילום: מתן פינקס)

מיזם איפכא בפסגת זאב (צילום: מתן פינקס)


המהלך יוצא הדופן נועד לסייע להורים הגרים בפסגה וצריכים לצאת בשעות מוקדמות לעבודה ובכך 'להרוויח' שעה נוספת, כאשר הילדים במסגרת בית הספר יחד עם צוות בית הספר המוכר להם. בין היתר, המהלך יסייע בהפחתת עומסי התנועה ביציאה מהפסגה בשעות הבוקר המוקדמות, שכן לא כל ההורים יצאו מהשכונה בשעה 8:00 בדיוק.


מאבק של תלמידים משני בתי ספר בירושלים הסתיים בניצחון: כביש חדש נסלל בעלות של שני מיליון שקלים


מדובר בשכונה הירושלמית הראשונה שבה העירייה החליטה לממש את המהלך הורים מסוג זה, מתוך רצון להקל על ההורים הצעירים בתמרון בין מקום עבודתם לטיפול במשפחה ובילדים.

ראש העיר משה ליאון: "התושבים בירושלים הם לפני הכל. אחרי שהקלנו על עומסי התנועה אנחנו שמחים היום על עוד בשורה שתקל על ההורים. עיריית ירושלים תשים תמיד לנגד עניה את טובת התושב ואיכות חייו".

אביב קינן, ראש מינהל החינוך בעיריית ירושלים, מוסיף ואומר: "מינהל החינוך בעיריית ירושלים שמח לבשר לכם, הורי פסגת זאב, על פתיחת בתי הספר בשעה 7:00 החל משנה הלימודים הבאה. העירייה משקיעה בחינוך בפסגת זאב באופן חסר תקדים ואנו רואים את התוצאה בשטח. משנה לשנה פסגת זאב מתחזקת והופכת לאבן שואבת למשפחות צעירות המחפשות חינוך מצוין. אנו בטוחים כי השעה הנוספת תסייע לכם ההורים ואנו נמשיך לפעול כדי שהחינוך בשכונה יוסיף להיות הכי קרוב והכי טוב".


הקו הירוק של הרכבת הקלה | הסוחרים בגילה מעלים הילוך במאבק: "העירייה דורכת עלינו"

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ומי בדיוק יהיה עם הילדים איזה מורה יהיה מוכן להתחיל ב7 במקום ב8???

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שאלה להורים בפסגת זאב: האם במקום להקים את הילד ב-6 בבוקר ולקחת אותו מתנדנד לבית הספר הייתם מוכנים לשלם 10-15 ש"ח, לקחת אותו בשעה נורמלית ולנסוע לעבודה כשהכביש לא פקוק?
    תשובה של חלקכם היא בטח חיובית וזו בדיוק המטרה של אגרות גודש. אגרת גודש שמתחילה ב-5 ש"ח ועולה עד 20 ש"ח לזמן העמוס ביותר כנראה הייתה עושה את העבודה. מי שרוצה להימנע מתשלום ולנסוע מוקדם (או שיכול מאוחר), בבקשה. חלק אחר שמשורת טוב ע"י הרכבת והתחבורה הציבורית היה בוחר בה. חלק היו משתפים נסיעה. ומה עם מי שמתעקש או שאין לו ברירה אלא לנסוע בזמן היקר ביותר? יופי, במקום לבלות בעצבים שעה על הכביש, יגיע מהר הרבה יותר.
    התשלומים האלו גם היו מיועדים לשיפור גדול עוד יותר של התחבורה הציבורית שכבר הייתה משתפרת ממילא בגלל פחות עומסים ותשרת עוד ועוד אנשים, ואולי להורדת מיסים אחרים (בלו, קניה). אבל כנראה שמה שמעניין אותנו הכי הרבה זו החניה חינם ליד הבית וליד העבודה, אז נמשיך לאמלל את עצמנו (ועכשיו גם את ילדינו) כי אגרת גודש זה עוד מס, אוי אוי אוי.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר