קו 15, יום שלישי, 12.3.19, שעה 13:35 (צילום: יפעת ראובן)
קו 15, יום שלישי, 12.3.19, שעה 13:35 (צילום: יפעת ראובן)

המחדלים בתחבורה הציבורית בירושלים | החוצפה וחוסר הרגישות של נהג האוטובוס הזה

קו 15, יום שלישי בצהריים, תלפיות: שוב מקרה של נהג אוטובוס, שבניגוד לנהלים לא עוצר סמוך לשפת המדרכה. התוצאה: קשיש עם הליכון נאלץ לרדת לאמצע הכביש. מאגד נמסר בתגובה: "מגרסת הנהג עולה כי עצר לנוסע שאיחר, קשיש ובעל מוגבלות, לפנים משורת הדין לאחר שכבר סיים את קליטת והורדת הנוסעים והחל בנסיעה, זאת משום שהנוסע ירד אל הכביש בהפתעה וצעד לכיוון האוטובוס והנהג חשש לפגוע בנעזר באם ימשיך בנסיעה"

פורסם בתאריך: 13.3.19 14:22

בהמשך לפרסום ב"כל העיר" על מקרים שבה נהגים בקווי האוטובוס של אגד בירושלים קולטים נוסעים, רחוק משפת המדרכה של תחנת האוטובוס – מה שמקשה על האוכלוסיה המבוגרת ועל בעלי מוגבלויות – אתמול, שלישי, 12.3.19, תיעד "כל העיר" מקרה שבו נהג אוטובוס בקו 15 עוצר באמצע הכביש. האירוע צולם בשעה 13:35, בתחנה הסמוכה לכיכר צומת הרחובות יד חרוצים-הסדנא, באזור התעשייה תלפיות. הנהג עצר רחוב משפת המדרכה, כאמור באמצע הכביש, כאשר נוסע – אדם מבוגר עם הליכון – נאלץ לרדת לכביש.



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

יש לציין כי לא היתה כל מניעה מצד הנהג לעצור סמוך לשפת המדרכה של תחנת האוטובוס – השטח היה פנוי, אף כלי רכב לא חסם את שטח העצירה. כמו כן, עצירת האוטובוס באמצע הכביש עיכבה את כלי הרכב הפרטיים, שנסעו מאחורי האוטובוס.

"כל העיר" פנה לנהג ושאל אותו – מדוע הוא אינו עוצר סמוך לשפת המדרכה של תחנת האוטובוס – בתגובה הנהג סגר את דלתות האוטובוס והמשיך בנסיעתו.

משרד התחבורה מתכנן אמנם להוסיף 42 קווי אוטובוס חדשים בירושלים. חלקם יפעלו על ידי חברות אחרות, מה שלמעשה ישבור את מונופול אגד בירושלים – אולם עד שזה ייצא לפועל, הנוסעים והנוסעות בעיר ממשיכים לסבול.



כפי שסוקר לפני כחודש ב"כל העיר", העצירה בצמוד לתחנה מטרתה הראשונית היא שהאוטובוס יהיה נגיש לכלל הנוסעים, בהם, בעלי מוגבלויות, קשישים, ילדים. "הנושא של עצירה בצמוד לתחנה הוא נושא חשוב ומשמעותי מהמון סיבות – הראשונה היא עניין הנגישות – האוטובוס צריך להיות נגיש לכל אדם באשר הוא", הסבירה תמר קינן, מארגון תחבורה 'היום ומחר', המקדם שימוש בתחבורה ציבורית, על פני שימוש ברכבים פרטיים בישראל. "בנוסף, נושא הבטיחות – עלולות להיווצר תאונות ובעיות שונות כתוצאה מכך. הנושא השלישי הוא מהירות הנסיעה של התחבורה הציבורית – ברגע שאוטובוס לא עומר סמוך לתחנה, מספיק ששלושה מבוגרים עולים ויורדים בקושי רב לאוטובוס הדבר הזה לא פוגע בהם אלא בכל מי שיושב באוטובוס. תשתית צריכה להיות מותאמת – זה לא פשוט למבוגר לעלות מגובה הכביש לגובה המדרגה של האוטובוס, לכן עשו תחנות ושפת מדרכה – האוטובוס חייב לעצור סמוך למדרכה".

מאגד נמסר בתגובה: "הטענות נבדקו על ידינו ולהלן העובדות: מגרסת הנהג עולה כי עצר לנוסע שאיחר, קשיש ובעל מוגבלות, לפנים משורת הדין לאחר שכבר סיים את קליטת והורדת הנוסעים והחל בנסיעה, זאת משום שהנוסע ירד אל הכביש בהפתעה וצעד לכיוון האוטובוס והנהג חשש לפגוע בנעזר באם ימשיך בנסיעה וכן רחמיו נכמרו עליו. הנהג צולם בעצירה השנייה כשקלט את הנוסע המבוגר מטרים ספורים מהתחנה, כאשר הוא עדיין בתחום המסומן של מפרץ התחנה. באשר לעצירה הראשונה, כפי שקורה בירושלים תכופות, כלי רכב חסמו חלק מהמפרץ ומנעו מהנהג להיצמד למדרכה. הצילום החלקי אינו מכסה את המפגע הזה".

עוד נמסר מאגד: "יצוין שמאות נהגי אגד מסיעים מידי יום רבבות רבות של נוסעים בתחבורה העירונית בבטיחות, במסירות ובמקצועיות בלתי רגילה וגם אם מתרחש אירוע ספוראדי כזה או אחר אין הדבר מצביע על מחדל או חלילה תופעה ונכון יהיה להציג את הדברים באופן מידתי והגון. הנהג שאותר ומסר את גרסתו יוזמן לתדרוך והכוונה אצל קצין הבטיחות האזורי משום החשיבות שאגד רואה בעניין בטיחות ומקצועיות הנהגים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. רותי

    טוב…הרי הסתימה כבר תחרות הנהג האדיב !
    אז למה להתאמץ ?

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אגד מטייחים ומטגנים על הנהגים בגלל חוסר נהגים הם עושים מה שבא להם

  3. מור

    בושה וחרפה ממש זה בכלל לא ניראה שהנהג עצר צמוד למדרכה פשוט הנהגים היול ממהרים לסיים עוד מסלול כי ככה הם מקבלים משכורת ובנינו האדיבות שלהם מזמן אבדה

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אציין ואומר , הנהגים לא אדיבים עונים החוצפה,נוסעים בפראות,וחלילה אסור להעיר להם כי הם מתלהמים ובמקרים מסויימים אף מקללים .וזה קורה בקו 18 אוכלוסיה מוחלשת לכן מרשים לעצמם לקלל ולהתלהם.עוד אציין קו 34 מהר הצופים בשעות מאוחרות נוסע ישר לא עוצר בתחנת האוניברסיטה מתעלם מהנוסעים בתחנה שהינם סטודנטים שנשארו מאוחר ללמוד בסיפריה .פשוט מדלג על התחנה. מקווה שתטפלו הנהגים הסוררים ובטוחה שאני לא היחידה שמתלוננת.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר