חגיגות פורים בירושלים (צילום: נעה קסטל)
חגיגות פורים בנחלאות (צילום: נעה קסטל)

כל היום פורים בירושלים: חגיגות, מופעים ומסיבות

היום, חמישי, יתקיימו ברחבי ירושלים מגוון פעילויות - ובלילה ייערכו המסיבות המסורתיות. לכל האירועים

פורסם בתאריך: 21.3.19 08:04

היום, חמישי, 21.3.19, היום השני לחופשת הלימודים של הילדים, ב-10:00 יתקיים במינהל קהילתי יובלים אירוע פורים מסביב לעולם עם ד'יגיי ודמויות מהאגדות, מעגל מתופפים ועוד הפתעות. ב-14:00 יתקיים פסטיבל פורים ענק מטעם מינהל קהילתי בית הכרם, שיכלול הפעלה במגוון תחנות, תצוגת תחפושות, ריקודים וקריאת מגילה. ב-17:00, עבור תושבי שכונות קטמונים, רסקו ופת, יתקיימו אירועי פורים לכל המשפחה במינהל קהילתי גוננים, שברחוב אליעזר הגדול 2.



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

יריד רטרושליים – באזר לבגדי יד שנייה, שמתקיים מדי חמישי ברחוב אגריפס, יעמוד ביום חמישי (21.3) באווירה פורימית. הוא יחל בשער 10:00 ויימשך עד 22:00 בערב.

מוזיאון ארצות המקרא מזמין את הילדים לסיור עם המשרת של אחשוורוש, שזקוק לעזרה באיתור החומרים היוקרתיים הדרושים לבניית כיסא המלך למשתה. המבקרים יסיירו אחר האוצרות ברחבי המוזיאון, ובסיום ייצרו דגם כיסא מפואר משלהם. בנוסף, המבקרים מוזמנים לחזור לעבר בהשקת #Fun2C – חוויה חדשה המשלבת טכנולוגיית מציאות רבודה ומדומה (AR/VR). הכניסה למוזיאון לילדים בחינם, הסיורים בתשלום של 22 שקלים בהרשמה מראש.



מוזיאון ידידי ישראל יערוך ביום חמישי (21.3) הפנינג פורימי, במסגרתו יתקיימו סיורים ברוח החג עם שחקנים שיגלמו דמויות מן המוזיאון, חידון פורימי ותחרות תחפושות. (17:00-10:00. 100 שקלים לכרטיס משפחתי – 2 מבוגרים ו-3 ילדים).

למוזיאון ישראל ייכנסו הילדים בחינם בימים חמישי (21.3) ושישי (22.3). בחמישי תתקיים חגיגה פורימית עם הרכב מארש דונדורמה. כל שעה עגולה ייהנו הילדים מהשתתפות פעילה בתערוכה "מקום לאופנה: מסע בעקבות הבגד הישראלי", ויוכלו ולהתחפש ברוח האופנה הישראלית לדורותיה. בנוסף, יתקיימו סדנאות אמנות לעיצוב בגדי פאר לילדים (15 שקלים). בספריית האיור תתקיים שעת סיפור.

במוזיאון מגדל דוד תתקיים פעילות מחבואים מיוחדת למשפחות. הילדים מוזמנים לצאת עם כל המשפחה למסע חיפוש מאתגר ומהנה, המשלב משימות משעשעות באווירה פורימית, בתוך המצודה. הפעילות תתקיים בימים חמישי (21.3) ושישי (22.3) בהרשמה מראש. (כניסה חופשית לילדים, 40 שקלים למבוגר).

במוזיאון לאמנות האסלאם יתקיימו אירועי פורים היום, חמישי, ועד שישי, 22.3, אז הכניסה לילדים תהיה גם בחינם. בימים אלה מ-10:00 ועד 15:00 יתקיימו סדנאות יצירה. בחמישי ב-12:00 תתקיים ההצגה "בגדי המלך החדשים" של תיאטרון הקרון.

בקניון רמות יתקיים היום, חמישי, פסטיבל פורים ססגוני לכל המשפחה. הפסטיבל ייערך בין השעות  15:00-12:00 ויכלול מופע להטוטים. ביום שישי בשעה 11:00 תתקיים הופעה חגיגית של להקת פרחי ירושלים עם תחרות תחפושות ססגונית נושאת פרסים יקרי ערך. בין המתחמים השונים שיפעלו בפסטיבל הפורים יהיו מתחם איפור לתחפושות, סדנת ג'אגלינג ייחודית ,מתחמי יצירה לפורים, דוכני מזון ועוד. בנוסף לאורך הפסטיבל יסתובב בין הנוכחים ליצן שיחלק פרסים ומתנות לילדים.

בגן החיות התנ"כי יתקיימו במהלך חג הפורים מופעים מיוחדים, סדנה מיוחדת ליצירת מסכות ובובות אצבע וכמובן שגם בעלי החיים יזכו ליהנות מהחגיגות עם משלוחי מנות מלאים בהפתעות מותאמות עבורם. קהל המבקרים שיגיע לגן החיות יתקבל בכניסה על ידי בובות ענק ודמויות שטח. על האווירה תהיה אחראית להקת ראש בראש שתדאג שאף אדם או בעל חיים לא יישאר עומד, בעזרת ג'אז מקפיץ בסטייל ניו אורלינס.

בנוסף באודיטורים שבגן החיות תתקיים הסדנה 'כל יום פורים' – על בעלי חיים מסתוריים כמו האוקאפי, הארמדילו והפנגולין "המתחפשים" במהלך כל השנה.  כמו כן, ביום חמישי (21.3) יתקיים המופע של קרקס מהמזוודה – מופע אקרובטיקה ולהטוטים. ביום שישי, 22.3, יופיע אמיר הלהטוטן במופע מצחיק של קרקס וליצנות.

כמו בכל שנה, גם בפורים הקרוב החיות יזכו לקחת חלק במסורת החג. יהיה ניתן לחזות בחלוקת משלוחי מנות לקופים. משלוחי המנות יהיו מלאים באזני המן מקמח מלא, לצד שלל הפתעות נוספות שהקופים אוהבים כמו צימוקים, בוטנים ושוקולד חרובים. משלוחי המנות יהיו גם מאתגרים לפתיחה, כך שלקופים יהיה גם כיף גדול עד שיחשפו את כל השלל שבפנים.

באברם הוסטל תתקיים ביום חמישי, 21.3, בערב מסיבת תחפושות, עם תחרות ופרסים, כולל עמדת איפור ואקססוריז. (החל מ-21:30. 35 שקלים).

מגדל דוד יארח גם הוא מסיבת פורים לוהטת ביום חמישי. החל מהשעה 22:00 ועד לשעות הבוקר תיערך מסיבת פורים פרועה, שמתקיימת זו השנה השלישית ברציפות, אשר תכלול גם מופע לייב מאיסטנבול ושורה של תקליטנים בהם אמיר פאר, גבריאל במיה D.O.D ועוד. (100-80 שקלים).


מסיבת פורים במגדל דוד (צילום: ריקי רחמן)

מסיבת פורים במגדל דוד (צילום: ריקי רחמן)


עוד לוקיישן בו תתקיים מסיבת פורים לוהטת בערב חמישי הוא בית הנסן. המסיבה תתחלק לשלושה מתחמים שונים: האחד יוקדש לאופנה, השני לטכנולוגיה והשלישי למסיבה, שיכלול תקלוטים והופעות חיות. (75 שקלים במכירה מוקדמת).

בית מזי"א לתיאטרון יארח גם הוא מסיבת פורים ביום חמישי. מדובר על מסיבת הבוגי המסורתית שתחל בשעה 21:00 ותכלול, בין השאר, גם הופעה של מארש דונדורמה ומגוון דיג'יי. (60-49 שקלים).

מסיבת תחפושות ספרתיות תתקיים ביום חמישי (החל מהשעה 20:00) בבית הספר לאמנויות המילה שבמרכז העיר. המסיבה תוכלו להשתתף במסיבת תחפושות לסטודנטים "ספארי בספרא" מטעם אגודות הסטודנטים בעיר. על העמדה יתקלטו DJ Shai Daniel & DJ Rotem Mansano. (70-40 שקלים).

בשוק מחנה יהודה תחל בשעה 23:00 מסיבת פורים בכניסה חופשית. מסיבות נוספות שיחלו ברחבי העיר בשעה 22:00 הן מסיבת פורים לצעירים בהאנגר במתחם התחנה, שבה יתקלטו אורי לוי ואלעד עמדי; מסיבת פורים לצעירים בתחנת רכבת מלחה עם די.ג'יי מהולנד ומסיבת פורים לנוער באליסיום.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר