גבריאל לביא, שנפצע אנוש בפיגוע הדקירה בשער שכם, השתחרר מבית החולים (צילום: דוברות מד"א)
גבריאל לביא, שנפצע אנוש בפיגוע הדקירה בשער שכם, השתחרר מבית החולים (צילום: דוברות מד"א)

כנגד כל הסיכויים: הפצוע אנוש מהפיגוע השתחרר מבית החולים

גבריאל לביא, שנפצע באורח אנוש לפני שבועיים בפיגוע דקירה בשער שכם בעיר העתיקה, השתחרר היום, רביעי, מבית החולים. כך הוא מתאר לפני שיצא לביתו: "ברגע הפיגוע לא פחדתי, הרגשתי שהשם איתי ושהעם איתי"

פורסם בתאריך: 12.6.19 19:15

היום, רביעי, כנגד כל הסיכויים, השתחרר מבית החולים גבריאל לביא, שנפצע באורח אנוש בפיגוע הדקירה בשער שכם לפני שבועיים. לביא התאושש באופן מופלא במהלך השבועיים האחרונים והיום הוא חזר לביתו.

עוד לפני כן לביא פגש את צוות מד"א והודה לחובשים והפרמדיקים, ולרופאים והאחיות בבית החולים שערי צדק. "אני רוצה להודות לפרמדיקים ולחובשים של מד"א, לצוות הרפואי בבית החולים שערי צדק, לכל החברים, למשפחה, וכמובן להודות על התפילות של עם ישראל", אומר לביא, ומתאר: "ברגע הפיגוע לא פחדתי, הרגשתי שהשם איתי ושהעם איתי. אני זוכר שבאותו בוקר הלכתי לישיבת שובו בנים, ולאחר מכן לכותל. בדרכי חזרה הביתה, סמוך לשער שכם, המחבל תקף אותי מאחור, ודקר אותי", שחזר לביא, "הסתובבתי וראיתי את המחבל מולי. לא היה לי הרבה מה לעשות, רק התפילין היה לי ביד. לאחר מספר דקירות איבדתי הכרה ונפלתי. המחבל חשב שמשימתו הושלמה, ועזב אותי".



גבריאל לביא, שנפצע אנוש בפיגוע הדקירה בשער שכם, היום בשערי צדק (צילום: דוברות מד"א)

גבריאל לביא, שנפצע אנוש בפיגוע הדקירה בשער שכם, היום בשערי צדק (צילום: דוברות מד"א)


כזכור, ביום שישי, 31.5.19, חזר גבריאל לביא מתפילה בכותל, והיה בדרכו הביתה. מחבל שהגיע מאחוריו דקר אותו בכל חלקי גופו, ופצע אותו אנושות. צוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א בראשות הפראמדיקים אילנה אברמס וחיים ואלס, יחד עם החובשים של מד"א שלומי טדגי, חובב אלחנן וצביקי רובינפיין העניקו לגבריאל טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים, חבישות ושימוש בתרופות מיוחדות ופינו אותו לשערי צדק. בבית החולים הוכנס לביא לניתוח חירום וטופל במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים.



פרמדיקית מד"א אילנה אברמס מתארת היום את הרגעים הראשונים שלאחר הפיגוע: "כשהגענו לזירה, גבריאל היה במצב קריטי, עם פציעות מאוד קשות. יחד עם כונני מד"א שמתגוררים בעיר העתיקה ממש נלחמנו על חייו של גבריאל, והענקנו לו טיפול רפואי שכלל חבישות, עצירת דימומים ושימוש בתרופות מיוחדות. ידעתי מיד שגבריאל זקוק למנות דם ולניתוח חירום, ועוד במהלך הפינוי המהיר לשערי צדק יצרנו קשר עם בית החולים, והעברנו להם דיווח מפורט על מצבו הרפואי הקשה, על מנת שהם ייערכו בחדר הטראומה. שיתוף הפעולה והתיאום המלא ביננו לבין בית החולים אפשר מתן טיפול רפואי רציף ומציל חיים, מרגע הגעתנו לגבריאל בשטח, ועד כניסתו לחדר הניתוח. להגיע היום לבית החולים ולראות את גבריאל, שרק לפני שבועיים היה במצב אנוש, כשהוא עומד על הרגליים ומתהלך, מרגש אותנו מאוד ולא מובן מאליו".


גבריאל לביא, שנפצע אנוש בפיגוע הדקירה בשער שכם, היום בשערי צדק (צילום: דוברות מד"א)

גבריאל לביא, שנפצע אנוש בפיגוע הדקירה בשער שכם, היום בשערי צדק (צילום: דוברות מד"א)


"פחות משבועיים אחרי שגבריאל הגיע אלינו במצב קשה מאוד, תלוי בין החיים לבין המוות", מוסיף ד"ר אלון שוורץ, משערי צדק מוסיף, "אנחנו מאוד נרגשים לשבת פה ביום שהוא משתחרר הביתה, וחוזר לחיים רגילים. זה באמת לא מובן מאליו. אני רוצה לשבח את התפקוד המעולה של הפרמדיקים של מד"א שפינו אותו בצורה מאוד מהירה לבית החולים, מה שבעצם הציל את חייו".

תגיות:

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    החרדים יודעים להנות מכל מה שיש לעולם החילוני להציע: הרפואה המתקדמת, המיכשור המשוכלל. אם כולם היו חרדים לומדי תורה, כמו שהם רוצים, לא היו לנו רופאים, לא היה ידע רפואי והחרדי היה נשאר למות ברחוב בבגדיו השחורים, איתם הוא חוזר עכשיו לחיים של טפילות

  2. חרדי

    רשע נאצי ימח שמך, אתה וחבריך מזכירים לנו תקופות אפלות בהיסטוריה.
    אנשים כמוך מקומם מאחורי סורג ובריח

    רק מבחינת איי קיו, בחור ישיבה חרדי שם אותך ואת כל עולמך בכיסו הקטן, שלא נדבר על הקרבה לזולת, חמלה ושאר עקרונות היהדות.

  3. חרדי

    גזען שפל מקומך בבית כלא
    כולל אלה שמסכימים עמו במחיקת הודעות,
    יש להקים בדחיפות ליגה נגד השמצת חרדים
    תתביישו אתם עוד תגיעו לרצח עם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר