נרות שבת (צילום: ציון הלוי, מתוך ויקיפדיה)
נרות שבת (צילום: ציון הלוי, מתוך ויקיפדיה)

זמני כניסת ויציאת השבת בירושלים ופרשת השבוע מאת הרב ליבוביץ

י"ח בסיוון תשע"ט, 21.6.2019: מתי נכנסת השבת בירושלים ומתי היא יוצאת? שבת, י"ט בסיוון, פרשת שלח

פורסם בתאריך: 19.6.19 19:52

כניסת השבת: 19:13

יציאת השבת: 20:30

פרשת שלח

איך אתם רואים את עצמכם? זו הסוגייה שמעלה הרב אהרון ליבוביץ, רב קהילה בנחלאות ומייסד מיזם 'חופות' מבית השגחה פרטית, בבואו לדון בפרשת השבוע – פרשת שלח.



"האופן שבו אנחנו רואים את עצמנו לגמרי משפיע על מה שאנחנו מביאים למערכות יחסים שלנו ולסביבה מסביב", אומר הרב ליבוביץ ומוסיף: "ורואים זאת חזק מאוד בפרשת השבוע. המרגלים שיוצאים לתור את הארץ ועוברים חוויה שהיא כנראה חוויה חזקה חוזרים ומביאים את הדיווח או את הדיבה הרעה אל העם שמחכה במדבר".


הרב אהרון ליבוביץ (צילום: פרטי)

הרב אהרון ליבוביץ (צילום: פרטי)


הרב ליבוביץ מוסיף ומציין כי "בפרשת שלח יש משפט מדהים על הענקים שראו המרגלים: 'כחגבים היינו בעינינו, וכן היינו בעינייהם'. והפסוק הזה יושב בדיוק על הנקודה שבה האופן שבו אתה רואה את עצמך הרבה פעמים מגדיר ומבחין את האופן שבו רואים אותך. על כן, מאוד כדאי שכל אחד ואחת יעצור לרגע. יעצור וישאל – איפא הדימוי והאופן שבו אני נוהג עם עצמי באופן אישי, משפיע על האופן שבו רואים אותו האחרים? איפא כל אחד יכול לחולל בזה שינוי? איפוא הפרט חזק יותר ממה שהוא  רואה בעצמו? אפשר לשאול את זה כיחידים, כמגזרים ואפשר גם לשאול את זה כעם. משם זה צריך להתחיל ואולי דווקא שם צריך לעשות את הסוויץ".

"שבת שלום!".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר