מלון חדש באבו גוש (הדמיה: גיאו בן גור אדריכלות בע"מ)
מלון חדש באבו גוש (הדמיה: גיאו בן גור אדריכלות בע"מ)

אבו גוש: אושרה תוכנית להקמת מלון חדש

המלון הראשון באבו גוש, בניין חדש למועצה האזורית, שימור אתרים היסטוריים ופיתוח המרחב הציבורי במערב היישוב - התוכנית החדשה שצפויה לפתח את האזור

פורסם בתאריך: 24.10.20 17:53

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה בירושלים אישרה תוכנית להקמת בית מלון תיירותי באבו גוש, שהוגשה על ידי המועצה המקומית ונערכה על ידי משרד גיאו בן-גור אדריכלים. בוועדה המחוזית מציינים כי "התוכנית הוגשה במטרה לקדם פיתוח מוקד תיירותי חדש באזור תוך שיפור של תשתית הבינוי והמרחב הציבורי ושימור מבנים היסטוריים".

הוועדה, בראשותו של עו"ד עמיר שקד, אישרה במסגרת התוכנית הקמה של מלון בן 5 קומות ובו 140 חדרים, בנוסף למבנה ייעודי חדש למשרדי המועצה בו ישולב גם מרכז כנסים. כמו כן, כוללת התוכנית שימור של מצודת המשטרה הבריטית – מבנה המהווה נקודת ציון היסטורית בעלת חשיבות משמעותית במורשת האזור.



בנוסף, כוללת התוכנית שטח ייעודי בי תיבנה כיכר ציבורית בסמוך למתחם המשטרה הבריטית, כמו גם מרכז מבקרים במבנה המצודה הבריטית, שיהיו מיועדים שניהם לרווחת תושבי הישוב, מבקריו ותיירים שיגיעו להתארח במלון החדש. כל המבנים הללו מיועדים להיבנות על שטח של כ-27 דונם הממוקם סמוך לכניסה המערבית לאבו גוש.


מיקום המלון החדש באבו גוש (הדמיה: גיאו בן גור אדריכלות בע"מ)

מיקום המלון החדש באבו גוש (הדמיה: גיאו בן גור אדריכלות בע"מ)


וועדת התכנון המחוזית ציינה כי מצודת המשטרה הבריטית היא אחד האתרים החשובים באבו גוש, והיא נחשבת לאתר בעל חשיבות לפיתוח התשתית התיירותית באזור בכלל ועבור אבו גוש בפרט. תוכנית הבינוי שאושרה, כך נמסר מהוועדה, מציעה שיפור משמעותי של האתר, הקמה של המלון הראשון בישוב, פיתוח שטחים פתוחים ושיפור מרחב ציבורי, שיקום ושימור מבנים והקמת מוסדות ציבוריים, והקמת מרכז קהילתי שיציע אפשרויות חדשות בתחום המסחר עבור תושבי הכפר ועבור המבקרים בו.

מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, שירה תלמי-באבאי, מסרה כי "התוכנית מהווה מימוש הלכה למעשה של מדיניות הוועדה המחוזית לבינוי במתחם 'מצודת הטיגארט', שמטרתה יצירת שער כניסה ייצוגי לישוב אבו-גוש באמצעות פיתוח אינטנסיבי של השטחים הפתוחים ומבני הציבור באזור, תוך חיזוק התשתית התיירותית של היישוב".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר