ילנה גולדין (צילום: באדיבות דוברות כללית)
ילנה גולדין (צילום: באדיבות דוברות כללית)

סיפורי אחיות: ילנה גולדין, מרכז בריאות האישה

לרגל יום האחיות הבינלאומי נפגשנו לשיחה עם ילנה גולדין, מנהלת הסיעוד, מרכז בריאות האישה, שערי צדק ו'כללית'

פורסם בתאריך: 15.5.18 15:17

היא מנהלת הסיעוד במרכז בריאות האישה, שערי צדק ו'כללית', בעלת ותק של 18 שנים – הכירו את ילנה גולדין:

ילנה, אחות אקדמאית RN. BA. MSc, בעלת תואר ראשון בהוראה לכימיה וביולוגיה, בעלת תואר שני בסיעוד קליני מתקדם, מסלול אונקולוגי, מדריכה קלינית לסטודנטים מבית הספר לסיעוד.

מדוע בחרת במקצוע האחות?
אני עובדת כאחות 18 שנים, לאחר שסיימתי קורס הסבת אקדמאיים בהדסה עין כרם. בחרתי להיות אחות, כי אני רואה את הסיעוד כמקצוע חיוני ואחד המרכזים במערך שירותי הבריאות, שפיתח גוף ידע ייחודי המאפשר תכנון התערבות על בסיס ממצאי מחקר ותיאוריה.

אני רואה את עצמי כשותפה בהענקת טיפול כוללני ליחידים ולמשפחות. מרגישה את היכולת העצמית בהפעלת שיקול דעת בטיפול והדרכה, לקיחת אחראיות ויכולות של מנהיגות. היום אני עובדת גם כמדריכה קלינית לסטודנטים מבית ספר לסיעוד ומלמדת אותם לפתח פתיחות מחשבתית, יכולות אנליטיות וגם יכולות לשלב את התיאוריה והמחקר באופן מקצועי.

במקצוע הזה קיימת מחשבה ביקורתית ויישום ממצאים של המחקרים, פיתוח יוזמה ומחויבות מהידע המקצועי ומהניסיון ולמידה.

היום כל מערכת הבריאות נמצאת בתהליכי שינוי. מצד אחד ההתפתחויות הטכנולוגיות תורמות להארכת חיים ומצד שני ישנה התרבות של מחלות כרוניות, זקנה וכו'. תחום הסיעוד דינאמי ומהווה בשבילי אתגר מקצועי, שמחייב זיהוי מוקדם, מניעה והתמודדות עם מצבים שונים במציאות של היום יום. בתפיסה העצמית המקצועית שלי אני רואה שילוב של ידע, מיומנויות בטיפול ובהדרכת המטופלים ומשפחותיהם ויצירתיות – זה האני מאמין שלי בעבודה.

המסלול הסיעודי הגניקולוגי נוגע ללבי. זה התחום שבו יש המון מקום להדרכה, למידה ויועצים שנראים לי מאוד חשובים בהתמודדות המטופלת עם מצבים רגשיים ומניעתם. וזאת בנוסף למהלך התקין במחלה/ היריון. אני מרגישה שאני נמצאת בתוך קבוצה ענקית, שיכולה להביא תועלת בהתפתחות המקצוע וגם תורמת ובעלת ידע רחב וניסיון מקצועי. אני מתעניינת במחקרים, בספרות המקצועית, בעלת רצון ומוטיבציה להשתכלל.

מה את הכי אוהבת במקצוע?
את הקשר הדינאמי היומיומי עם המטופלות ומשפחותיהן. תקשורת בין אישית ויחסי אנוש, יצירתיות. קידום יוזמות ותהליכים לגיוס אחיות חדשות. כמנהלת סיעוד במרפאה חשוב לי לפתח את צוות האחיות על ידי אתגרים אישיים, שאיפות ופיתוח קריירה של כל אחת ואחת, כל זה באווירה נעימה ומקדמת.

איזה תכונות לדעתך נדרשות למקצוע האחיות?
סקרנות, אמפתיה ויוזמה, רצון ללמידה מתמדת וחקר המדע, תמיכה והעצמה. יחס אישי בין צוותי וכן תכונות הניהול, יכולת מנהיגות, אמינות, יצירתיות, מחויבות ומוסר עבודה גבוה, אחריות, אכפתיות והשקעה בקידום הבריאות. "הלב הטוב והמבין".

ספרי על מקרה שריגש אותך במיוחד במהלך העבודה.
הגיעה למרפאה אישה בת 30 בהיריון שני בשבוע 13. תוך כדי לקיחת אנמנזה הבנתי שההיריון הראשון שלה הסתיים בשבוע 39+5 בלידה שקטה. האישה נראתה מאוד לחוצה ומלאת חשדות לגבי ההיריון החדש. הסברתי לה על מהלך ההיריון ומה ביכולתה לעשות בשביל לצאת הפעם בידיים מלאות תוך כדי זה נתתי לה המון תמיכה רגשית. כעבור מספר שבועות הגיעה האישה עם התינוק למרפאה. אני תמיד שמחה לעזור, להדריך ולתמוך.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר