מחאה נגד טיפול במחבלים בשיבא (צילום: רץ ברשת, מפורסם לפי סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים)
מחאה נגד טיפול במחבלים בשיבא (צילום: רץ ברשת, מפורסם לפי סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים)

דעה | לעולם לא עוד – הסירוב של עובדי בתי החולים לקבל מחבלים מעזה מוצדק וחשוב

אם מישהו מאיתנו, משמאל ומימין, היה זקוק לקריאת השכמה הישרדותית-קיומית - הוא קיבל אותה בבוקר יום השבת שתיצרב לעד בתודעה. ובאשר למחבלים - הם יכולים לקבל טפול במתקן כליאה מבודד, ולבטח לא לצד ניצולים מהטבח הנוראי שביצעו | טור דעה

פורסם בתאריך: 13.10.23 12:22

‏סירובם הגורף של בתי החולים בישראל לקבל אליהם מחבלים מהווה אמירה חד משמעית – הפעם אין הם, הפעם אין שיקולים אחרים, הפעם זה רק אנחנו.

שמעתי את האמירה של השיקול הביטחוני והמודיעיני בהשארת המחבלים מעזה בחיים. אבל אפשר לסחוט מידע ומודיעין בצורה לא פחות טובה בבית חולים מבודד וסגור בחסות השב"כ.

לא, אני לא שונא אדם ואני לא מחרחר ריב. אני בן אנוש – להבדיל מתתי האדם על כל הרבדים שלהם אשר שחטו, אנסו, פגעו ללא רחם בבני אדם שוחרי שלום בשם אידיאולוגיה דתית-רצחנית ולא בחלו בדבר. אם מי מאיתנו, ואני ככל הנראה ולצערי הרב ביניהם, הזדקק לקריאת השכמה בהיבט ההישרדותי-קיומי, הוא קיבל אותה במלוא עוזה בשבת ה-7.10.2023 השכם בבוקר, או כפי שאני קורא לה: 'שואת יהודי עוטף עזה אוקטובר 2023'.

לא רק שקמו להורגנו, לא השכלנו להשכים קום להגן על עצמנו. תחושות ההשפלה והפגיעה כעם וכחברה חידדה דבר אחד, לא תהיה לנו עוד הזדמנות.

כן, יש אמנות בינלאומיות המחייבות אותנו במדינה ריבונית להתנהל באופן אנושי, ויש צו שעה שאומר – עניי עמי קודמים. לא מתיימר להשיא עצות ולקדם אג׳נדה צבאית, שאין לי בה מושג, אבל בהחלט אני מבין שהבטחה לחסל כל מחבל שנותר כאן, הוא כורח המציאות.

 

 

לטפל במחבלים פצועים שנתפסו אפשר במתקן כליאה מבודד ופחות נוח ונעים, ולא בתנאי לוקסוס בבתי החולים הסופר מקצועיים שיש במדינתנו. בטח לא בבתי חולים שבהם עדיין מאושפזים ניצולי הטבח הרצחני בעוטף עזה.

כל מיטה בה שוכב מחבל, היא על חשבון מיטה של אדם ראוי ונכון הזקוק לה מבין בני עמי, או כזה שנפגע בחסות הרצון לסייע ולתת כתף באופן אנושי, גם אם אינו יהודי. כן, יש גם כאלו. במלחמת יש ברירה (תמיד ישנה ברירה ובחירה) – אני בוחר בחיים, בורח לפקוח עיניים. אין מקום למצמץ ולגלות רגשות אנושיים לתת אנוש.

מוכן להיות תחת מטח ביקורת האם מתקיימות כאן זכויות אדם ולא תחת מטח טילים והתקפה על חפים מפשע, שהפכו לחסרי אונים וחסרי חיים.

ההבטחה "לעולם לא עוד" הופרה. ביום שבת 7.10.2023 צרבנו בליבנו – לנצח נחייה על חרבנו. ואז בהחלט – לעולם לא עוד.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. מה סרוב?

    היו צריכים לדקור אותו ואת האישה הערביה שעמדה לידו!
    אסור להרוג מחבלים. מצווה לפצוע אותם קשה ולתת להם למות מפצעיהם…..שהטבע יעשה את שלו….או לנהוג בהם בדיוק כפי שהם… לשים אותם בתוך כלובים עם אריות. כי זה מה שהם חיות טרף!!!

  2. אנה

    חבל שרק בנסיבות אלו יפי הנפש האלה הבינו שלא מגיע לטרוריסטים פיתות מהמאפיה, השכלה גבוהה על חשבוננו, שף, 'מרחב מחיה אנושי' וכל הפרוגרס של ה0מולסטינים.

  3. אזרח ותיק בעיר

    שאלה חשובה : אם ברור שאוכלוסיה ערבית/פלשתינאית מועסקת בבתי חולים ובמקומות רגישים , מנין לנו שלא יבצעו שם פעיחות עוינת/חבלנית ויסכנו חיי אדם ?
    כנ"ל גם לגבי רופאים בהדסה ,ש. צדק ובהרצוג .
    לרופאים יש גישה שם לחמרי רפואה וציוד רגיש
    מנין לנו שלא יפגעו שם בחיי אדם וירעילו חולים/מטופלים ??? ( יש בדיקת רקע בטחונית שהינה יעילה כדי לוודא שלא יאםשרו לגורמים עוינים לבצע את זממם ??? ) .

  4. כל מי שעיניו בראשו

    אכן בעיה קשה ומדאיגה !!! העובדים הערבים
    יכולים לשמש "גייס חמישי" ולסכן את שלום החולים
    והמאושפזים ,החשופים לפגיעתם הרעה !
    אפילו מתנדבי הניקיון ביצעו עבודה טובה בהרבה
    לדעת כל הסגל הרפואי !

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר