ליאת פיטרו אמון (מימין), אריאלה רג'ואן, ג'סיקה מירנדה אלטר, מרתון ירושלים (צילומים: זווית אחרת 3, sportphotography)
ליאת פיטרו אמון (מימין), אריאלה רג'ואן, ג'סיקה מירנדה אלטר, מרתון ירושלים (צילומים: sportphotography, זווית אחרת 3)

מרתון האישה הבינלאומי

שני אירועים בינלאומיים מתקיימים מחר, שישי, בירושלים – המרתון ויום האישה. על כן, שלוש נשים יזניקו את המקצים השונים: המשנה למנכ"ל העירייה אריאלה רג'ואן, מנהלת אגף הספורט ליאת פיטרו אמון והדוגמנית-סטודנטית ג'סיקה מירנדה אלטר, בת הזוג של בן שמעוני ז"ל שנרצח ב-7/10. הנה מה שיש להן לשתף

פורסם בתאריך: 7.3.24 21:07

בזכות הכישרון, היכולות והערך המוסף

אריאלה רג'ואן, המשנה למנכ"ל עיריית ירושלים

העיר ירושלים עשתה קפיצת דרך משמעותית וממוצבת היום כבירת ספורט בזירה הבינלאומית. ירושלים נחשבת אטרקטיבית לאירוח תחרויות ספורט משמעותיות, והדבר שם זרקור חיובי מאוד על העיר ירושלים בעולם כולו. אתלטיקה קלה, אליפות הגו'דו, סטריטבול, מרתון ועוד. אירועים אלו מביאים איתם גם השקעה חסרת תקדים במתקני הספורט השונים, מהם נהנים תושבי העיר במשך שנים רבות.

מרתון ירושלים הוא אחד מהמרתונים הבינלאומיים המוצלחים בעולם.

הוא הפך עם השנים להיות מותג ספורט ידוע ומוכר, וללא ספק הוא שמור כאירוע מרכזי בלוח השנה עבור רצים אתלטיים ועבור הקהל הרחב מישראל ומהעולם כולו. זהו מרתון איכותי, מאתגר, מהיפים שיש, קהילתי וחברתי – וזה מה שהופך אותו לייחודי כל כך.

למרתון, ולספורט באופן כללי, יש תכונה מחברת. הוא חוצה מגדרים, מגזרים ופוליטיקה. במיוחד בעיר מורכבת ומיוחדת כמו ירושלים.
הספורט הירושלמי בשנים האחרונות התרחב והשתלב עם תחומים אחרים: נשים וספורט, חינוך וספורט, תרבות וספורט, רווחה וספורט ועוד.
והאמת היא שחיבורים, רתימה, ושותפות – אלו תכונות שנחשבות מאוד נשיות.


אריאלה רג'ואן (צילום: זווית אחרת 3)

אריאלה רג'ואן (צילום: זווית אחרת 3)


במאה ה-19 העיסוק בספורט ופעילות גופנית היה נחלתם של גברים בלבד. התחום היה חסום לנשים וזה נחשב בלתי הולם עבור נשים וכדבר שפוגע בדימוי הנשי. באותה תקופה הדרת נשים מהספורט היתה רק ביטוי להדרת נשים כללית מתחומים שונים ומעמדות של כוח והשפעה. כלומר, מעמדה של האישה בספורט היה שיקוף של מעמדה בחברה.

כיום זה לא המצב בתחום הספורט בירושלים. אנו עדות לסיפורי הצלחה של נשים ירושלמיות מעוררות השראה, גם בספורט התחרותי בזכייה באליפויות שהביאו גאווה גדולה לעיר ירושלים, וגם בספורט החובבני – בו צמחו וקמו יוזמות ותוכניות מרתקות המעניקות לנשים ייצוג הולם ושוויוני במגרש הספורטיבי.

בהנחיית ראש העיר משה ליאון, עיריית ירושלים מובילה בשנים האחרונות מדיניות מאוד ברורה של פיתוח מנהיגות וקידום נשים, בכל התחומים – עסקים, ספורט, תרבות ואמנות, מנהיגות ואקטיביזם, קהילתיות, חינוך ועוד. אנחנו רואים ונמשיך לראות עוד ועוד נשים מעורבות ושותפות במרקם החיים הירושלמי.

צוות הניהול הבכיר במינהל שלי התחיל ברוב מוחלט גברי אך השתנה בשנתיים האחרונות כך שהיום הצוות מורכב מנשים מדהימות שלוקחות את המינהל קדימה בכל כך הרבה מובנים. כל אחת מהן מובילה את תחומה במקצועיות ותבונה ואני גאה בהן מאוד.

אני מאמינה בכל ליבי שנשים שנמצאות בעמדות השפעה והובלה – נמצאות בעמדות הללו בזכות הכישרון, היכולות והערך המוסף שהן מביאות איתן לתפקיד מעצם היותן נשים ולא למרות היותן נשים.

 

 

להתמודד או להתמוטט

ג׳סיקה מירנדה אלטר, בת 28, דוגמנית, סטודנטית למשפטים. בת הזוג של בן שמעוני ז״ל

השתתפות במרתון ירושלים היא דרך עוצמתית לציין את הכוח והחוסן הנשי, במיוחד ברוח יום האישה ועוד יותר מכך ביום האישה הבינלאומי.

אני מקבלת הודעות מנשים שאיבדו ואני מבינה שיש לי אחריות פתאום. כזו שלא בחרתי בה. ושכשאני נופלת, נופלות איתי עוד נשים. ואני אומרת לעצמי – אני לא מצליחה להרים את עצמי, איך אני יכולה להרים עוד נשים?

ואז מהמקום הנמוך הזה, הבנתי: שזה או להתמוטט או להתמודד.


ג'סיקה מירנדה אלטר

ג'סיקה מירנדה אלטר


כבוד גדול להזניק את המקצה הראשון, מקצה שכולו לזכר הנרצחים של ה-7.10. בראשם מבחינתי האישית, אהוב לבי, בן שמעוני ה״יד.

כמעט כל שנה, אני רצה במרתון. אבל השנה הוא מקבל משמעות אחרת עבורי. השנה אני מוסיפה נופך נוקב להשתתפותי וזוכה לכבד את זכרו ואת זכרם של כולם בצורה משמעותית וסמלית.

השנה כל ק״מ וכל דקת קושי תהיה לזכרו של בן.

ארוץ במרתון, בגאווה, עם חולצה שלו. גאווה שזהו הישראלי היפה.

כפי שהוא מלווה אותי מאז היום הארור שלא חזר בו הביתה, הוא ילווה אותי גם במרתון. על החולצה ובליבי.

מי ייתן והצעדים של כולנו, לא רק הפיזיים במרוץ אלא בחיים, יהיו מלאים בכוח. שנישאר חזקים ומאוחדים.

ירושלים, והאומה כולה.

זכות וגאווה גדולה

ליאת פיטרו אמון. בת 46, נשואה + 4. מנהלת מזה כשנה וחצי את אגף הספורט בעיריית ירושלים

לאגף הספורט בעיריית ירושלים יש מורשת בת עשרות שנים של הפקות והובלת אירועים ופרויקטים בתחום הספורט המקומי, הארצי והבינלאומי.

האגף בניהולי מוביל ומקדם את כל המערך העצום של העשייה העירונית בתחום הספורט בירושלים לרבות פעילות ספורטיבית בשכונות, תמיכה באגודות הספורט, שדרוג והקמת מתקני ספורט ואירוח אירועי ספורט לאומיים ובינלאומיים בעיר.


ליאת פיטרו אמון

ליאת פיטרו אמון


בשבועות האחרונים עמלנו ופעלנו על ההכנות הקדחתניות להפקת אירוע מרתון ווינר ירושלים.

ההחלטה על קיום המרתון במועדו המקורי הינה לדעתי החלטה אמיצה של הנהלת העיר, ובאופן אישי, בעיקר בימים אלה, אני מרגישה זכות וגאווה גדולה להוביל את האירוע הגדול הזה, שיהיה בסימן הוקרה והצדעה לחיילי וחיילות צה"ל ולכל כוחות הביטחון.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר