יקבים בצפון (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
יקבים בצפון (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

יקבים בצפון שכדאי לכם להכיר

יש לא מעט יקבים בצפון הארץ - בגליל העליון, ברמת הגולן, בגליל מערבי ובעמקים, לכולם סיפורים מרתקים אודות היקב, היינן, הכרמים וכמובן תהליך הכנת היינות המשובחים. אספנו עבורכם מבחר יקבים בצפון שכדאי להכיר

פורסם בתאריך: 8.12.19 14:36

בורדו שבצרפת או טוסקנה שבאיטליה כבר לא בלעדיות בתיירות היין. גם לישראל יש מה להציע בתחום ובמיוחד באזור הצפוני שלה, שם פזורים יקבי בוטיק המייצרים יינות שזוכים לא אחת במדליות בינלאומיות. חלקם מציעים ערבי יין וגבינות, חלקם מפעילים מרכז מבקרים מרתק לחובבי טעימות היין וחלקם מאפשרים סעודת בראנץ' מושקעת וחגיגית. בחרנו מספר יקבים בצפון שכדאי לכם להכיר – בגליל המערבי, ברמת הגולן, בגליל העליון ובעמקים, שלכל אחד מהם סיפור מיוחד ומסקרן משלו.


 

יקב טוליפ | כפר התקוה

יקב טוליפ הוקם בשנת 2003 על ידי משפחת יצחקי מתוך מקום של אהבה גדולה ליין, ואהבה גדולה עוד יותר לאנשים. המיקום של היקב הוא לא רק נקודה במפה, אלא ממש מספר את סיפורו של המקום. משפחת יצחקי בחרה להקים את היקב בכפר תקוה, מתוך רצון אמיתי ועמוק לשלב בין חזון הכפר לבין תשוקת המשפחה שבבסיסה ייצור יין איכותי, וזה מה שהוליד את היקב החברתי הראשון בעולם – יקב טוליפ. היקב מייצר כ-300,000 בקבוקים בשנה, ואלה נמכרים ברחבי ישראל כמו גם במדינות רבות ברחבי העולם. במרוצת השנים זכו יינות היקב לציונים מעולים, לפרסים נחשקים, ולביקורות נלהבות ממבקרי יין מוכרים ונחשבים. התשוקה ביצירת יינות ייחודיים, נועזים ופורצי דרך, היא זו שמובילה את יקב טוליפ קדימה. פריצת הדרך המקצועית מורגשת בייחודיות יינות הבלנד והאיכות הבלתי מתפשרת בתהליך יצירת היין. שילוב המקצועיות לצד אמירה חדשה בתעשיית היין מובילים את היקב להצלחות רבות.

יקב טוליפ (צילום: מנחם עוז, דיויד סילברמן, שגיא מורן)

יקב טוליפ (צילום: מנחם עוז, דיויד סילברמן, שגיא מורן)

ביינות היקב תוכלו למצוא את הבלק טוליפ, סדרת הרזרב, סדרת אספרו וסדרת טוליפ  – אחד המאפיינים הבולטים ביותר של היקב הוא השילוב המדהים בין ייצור יינות איכות לצד תרומה לקהילה, שילוב שהפך עם השנים לאחד מסימני הדרך של יקב טוליפ. עובדי היקב הם חברי הכפר בעלי צרכים מיוחדים, שמקבלים פלטפורמה מצוינת להשתלבות בשוק העבודה. היקב מצדו זוכה לעובדים מלאי מוטיבציה, והאווירה פורה ושמחה, מה שמסייע ליקב להוביל את ענף היין בישראל עם מגוון יינות פורצי גבולות ומשובחים. הנהלת היקב מקפידה על בחירת כרמים איכותיים ביותר תוך חדשנות מתמדת, שימוש בטכנולוגיות מתקדמות, למידה וחתירה למצויינות ושאיפה להמשיך ולהיות יקב בינלאומי עטור שבחים, ביקורות ופרסים. "בהתחלה חשבתי שאני עושה משהו טוב לקהילה כשאני מעסיק את אנשי הכפר ביקב", אומר רועי יצחקי, בעלים ומנכ"ל היקב, "אבל מהר מאוד הבנתי שאנשי כפר תקוה עושים לי טובה הרבה יותר גדולה. היו גם חששות שאולי האג'נדה החברתית לא ממש מתחברת לשיווק יין אבל מהר מאוד הבנו שהקהל טועם ומרגיש ביינות שלנו לא רק איכות אלא את האהבה והתשוקה של כולנו ליין".

אז איפה הכל מתחיל? הכרמים של טוליפ, התחנה הראשונה בה מיוצרים היינות המשובחים של יקב טוליפ באיכות חסרת תקדים, בניצוחו של יינן היקב דוד בר אילן, מביאה לידי ביטוי את התשוקה ליצירת יין נועז, בעל אמירה ייחודית, ושם בדיוק זה קורה, במקום בו נפגש החזון עם האדמה. שינויים שנעשו בכרמים בעת האחרונה הפכו אותם לחדשנים ומתקדמים ביותר. "היקב משקיע ומפתח בשנים האחרונות שיטות וטכנולוגיות חדשות לגידול הגפן", מספר יצחקי, "אנו קורצים יותר ויותר לשיטות עבודה שנותנות לכרמים להתבטא במלוא עצמתם. רכשנו ציוד חדיש שעוזר לנו לדייק את העבודה ביקב, אנחנו לומדים את הטבע והאדמה כל יום מחדש במטרה ליצור יינות מעודנים ומהודקים יותר. יין טוב באמת הוא לא דבר פשוט ליצירה, ולמטרה הזו נבחרו אנשי המקצוע הטובים והנכונים ביותר. לצד זאת הושקעו משאבים רבים במחלקת החקלאות החדשה ביקב, המנוהלת במקצועיות ומומחיות ע"י דוד היינן  בהנחיית פרופסור קוסטאס בקסטיאס, מומחה לגפנים ולאמנות ומדע גידולי הגפן. היקב ממוקם על צלע ההר בכפר תקוה ומשקיף לנוף פסטורלי ועוצר נשימה. המיקום בצלע ההר תורם לא מעט לאופיו הנעים והשקט של היקב. מרכז המבקרים היפהפה מקבל מבקרים בכל ימות השבוע מלבד שבת ונותן חווית טעימה, מעשירה ומלמדת המלווה בסיפורים טובים ובאווירה פסטורלית ומיוחדת. לצד היין תוכלו ליהנות גם מגבינות צאן משובחות, לחמים טריים ומטבלים.

בהזמנה מראש ניתן לקבל ארוחה קלה ולתאם ביקור באזור היצור. הביקור ביקב אורך כשעה ובסיומו ישנה אפשרות לרכוש את יינות היקב ומגוון מוצרים נוספים בחנות היקב הכוללת, מלבד המגוון הקיים בשוק, גם מהדורות מוגבלות ויינות מתיישנים, מוצרים מתוצרת חקלאית מקומית, עבודות אמנות מעשה ידי חברי כפר תקוה ואביזרי יין. הביקור מותאם לקבוצות, יחידים, חברות, צוותי עבודה וכו' ומוגש בשפות עברית ואנגלית.יקב טוליפ מציע גם חווית למידה שתישאר אתכם הרבה שנים קדימה.

שעות פתיחה: ימים א' עד ה', בין השעות 9:00-17:00. ימי ו' בין השעות 10:00-16:00.

כתובת: כפר תקוה, קריית טבעון

אימייל: [email protected]

טלפון: 04-9830573

לאתר: www.tulip-winery.co.il/home

לפייסבוק: Tulip Winery יקב טוליפ

לאינסטגרם: tulipwinery


יקב שטרן | גוש משגב תפן

ג'וני שטרן, אדם חייכן, גבוה, טוב לב  ומקרין חום, שמייצר מגוון יינות באיכות גבוהה למעלה מ-15 שנה, מכיר את תעשיית ייצור היין היטב. את הידע בתחום רכש בלימודים ושנים רבות של ניסיון. יקב שטרן, הנמצא בתובל בגוש משגב/תפן שבצפון, מושך אליו מבקרים ומטיילים רבים המשלבים הנאה מנוף עוצר נשימה וטעימת יין איכותי. במרכז המבקרים של יקב שטרן, בקיבוץ תובל, תוכלו להתרווח וליהנות מאווירה גלילית ייחודית, לסקור את מגוון היינות, לקבל הסברים על תהליך ייצור היין ואף להתרשם מיצירות העץ הייחודיות, פרי יצירתו של ג'וני שטרן.

יקב שטרן (צילומים: איתי אבירן, בועז אשכול, אנטולי מיכאלו)

יקב שטרן (צילומים: איתי אבירן, בועז אשכול, אנטולי מיכאלו)

ניתן להזמין מראש ארוחת גבינות לצד הטעימות. מדי פעם נערכות ביקב גם ארוחות גורמה ל- 24 איש אותן ג'וני מבשל. יינות היקב מיוצרים מענבים הנבצרים בכרמים איכותיים של רמת הגולן והגליל העליון לאחר בחירה קפדנית. הענבים שעברו טיפול איכותי ונבצרו בבציר ידני, מקורם במספר טרוארים מובחרים: קדמת צבי, רמות נפתלי ותובל. מגוון הזנים  השונים, אותם בוצר היקב, מאפשר ייצור יינות בטעמים וניחוחות מגוונים, הזוכים בפרסים ומדליות בתחרויות מקומיות ובינלאומיות.

יקב שטרן הינו אחד מ-11 יקבים החתומים על אמנה הנקראת "יין נטו" בה התחייבו לייצר יינות טבעיים בלבד ללא תוספות או התערבות.  בנוסף, לפני 3 שנים התחיל היקב בייצור יינות כשרים למהדרין הכוללים  סוביניון בלאן, רוזה "מעיין", בלנד "תובל", סירה, פטי וורדו, קברנה סוביניון רזרב, קברנה פרנק, וקברנה סוביניון. 2019 הייתה שנה מצוינת ליינות המעולים של ג'וני שטרן: בחודש אוגוסט האחרון זכו 2 יינות היקב, פטי ורדו 2016 וסירה 2016, במדליות זהב בתחרות יוקרתית בברלין וחודשים מספר לפני כן, 3 יינות זכו במדליית זהב בתחרות בינלאומית בגרמניה. לאורך השנים זכו יינות היקב במגוון מדליות זהב, ציונים לשבח ופרסים בתחרויות יוקרתיות בינלאומיות וארציות כמו "פינגר לייקס" בניו יורק ,טרה וינו, אשכול הזהב ועוד.

את יינות היקב ניתן לרכוש בחנויות ברחבי הארץ או בחנות האון ליין

יקב שטרן, קיבוץ תובל- גוש תפן

לאתר: www.stern-winery.co.il

לעמוד הפייסבוק: Stern Winery-יקב שטרן

נייד:  054-3034361 (לפרטים ותיאום ביקור)


יקב סומק | זכרון יעקב

ישנם לא מעט יקבי איכות בישראל, אבל אין ספק שיקב סומק הוא מהמיוחדים והמעניינים שבהם, עם רפרטואר של יינות שמספר את יצר הסקרנות ומציג אתגר אמיתי סביב השולחן שלכם. יקב סומק הוא יקב משפחתי שהוקם על ידי בני הזוג ברק והילה דהאן, ושוכן במרכז המושבה הציורית זכרון יעקב. הייחודיות של היקב, מלבד הסגנון המשפחתי – בוטיקי שמאפיין אותו, היא בעובדה שמאז שנת 1882 ועד היום, כל היינות בו מגיעים מכרמים המעובדים על ידי המשפחה, כרמים הנמצאים בבקעת הנדיב, עמק השוכן למרגלות זכרון יעקב. ברק דהאן הוא דור חמישי למשפחת כורמים, כמי שגדל למשפחה שבה היין נטוע עמוק בשורשים, האהבה ליין טבועה בו מאז ומעולם. הידע העצום שלו והיכולת להכיר כל חלק בכרם, וכל גפן, תוך הרצון לשלב שיטות עבודה מסורתיות כדי להפיק את המיטב מהכרמים, הם שמביאים לידי ביטוי את המצוינות והייחודיות של היקב. הילה דהאן, שלמדה תואר ראשון בחקלאות ותואר שני בייננות באוסטרליה. השילוב הטבעי והכימיה המצוינת בין בני הזוג שמנהלים ביד רמה את היקב, ודאי עוזרים לפריחה הגדולה של היקב בשנים האחרונות, יחד עם נסיון בכרמי זכרון יעקב והאזור וכן ידע טכנולוגי ויינני חדש שהביאו עמם.

יקב סומק (צילום: בן רוטשטיין)

יקב סומק (צילום: בן רוטשטיין)

כרמי המשפחה נטועים באזור בקעת הנדיב ומעובדים ע"י המשפחה מאז שנת 1882, תוך אמונה כי מדובר באזור גידול איכותי ובעל ייחודיות לצורך גידול ענבי יין. הגפנים עוברים טיפול מיוחד ואישי, זמירה קפדנית, דילול, השקיה מועטה, שבסופם יבולים נמוכים במיוחד. ביקב סומק דוגלים בכורמות בלתי מתפשרת המאפשרת לענבים להגיע לאיכויות גבוהות ומתבטאת בכל יין, האוצר ושומר בו את הטבע והטרואר האופיינים ספציפית לאזור בקעת הנדיב. חביות היקב מיובאות מצרפת וכיום מייצר היקב סדר גודל של 7,000 בקבוקי יין בשנה. הזנים הגדלים בכרמי סומק הם: סירה, שרדונה, קברנה פרנק קריניאן, מרבדר, מלבק ופטיט ורדוו. בנוסף מציע היקב סומק אפשרות אירוח חווייתית הכוללת ביקור במקום וטעימה מחווית יין יוצאת דופן. הביקור כולל סיור מקצועי ומעמיק אשר מעביר הבעלים והכורם של היקב, ברק דהאן. באי המקום יהנו גם מטעימה של 5 יינות והכל בעלות סבירה לחלוטין – 80 ש"ח לאדם. טעימות היין אגב, מלוות בתוספות כמו קרקרים, גבינה וזיתים. קבוצות של מעל 10 אנשים יכולות ליהנות מפינוקים נוספים כמו פלטת גבינות, לחמים טריים, ירקות חתוכים והכל בעלות של 160 ש"ח לאדם. ישנה אפשרות גם לארוחה חלבית (עם סלטים, לזניה ועוד פינוקים). אחד האלמנטים החשובים ביותר כשמדברים על יקב סומק, הוא עקרון האחריות החברתית והקיימות עליהם נשען היקב. העקרונות הללו באים לידי ביטוי בכל אחד מתהליכי העבודה ביקב סומק. מעורבותם של כל בני המשפחה, חוסר הפשרות לגבי האיכות, החיבור להיסטוריה המשפחתית והקשר לקהילה מסביב.

היינות של יקב סומק:

כל אורך הדרך, מרגע הבציר ועד לרגע הסאונד הנפלא הבוקע מפתיחת הבקבוק, ביקב סומק דואגים לספק ליין את התנאים האופטימליים, להמשיך לפתח את האופי הייחודי והעמוק שלו ולתת לו את המקום המיוחד והטוב שלו. לכו לבקר שם. ההנאה מובטחת. והנה 3 יינות מומלצים:

קריניאן | 2014: מורכב מ 100% ענבי קריניאן מחלקה יחדנית בת מעל 40 שנה.

כרם 13|2014: יין המורכב מענבי גראנש ומורבדר.

רזרב | 2009: יין המורכב מענבי קברנה פרנק, קריניאן, סירה ופטי ורדו.

לוגו יקב סומק

כתובת: הרצל 16, זכרון יעקב

טלפון: 04-6397982

נייד: 050-5346491

דוא"ל: [email protected]

לפייסבוק: יקב סומק Somek winery

לאינסטגרם: somekwinery


יקב שדות | עמק יזרעאל

למרגלות הר הכרמל ושדות עמק יזרעאל שוכן לו יקב שדות הקסום. סיפורו של היקב התחיל לפני כעשור, בנטיעת הכרם הראשון שמנה חמישה זנים שונים של ענבים – פטיט סירה, שיראז, טמפרניו וסירה האדומים, ומוסקט קנלי הלבן. "בשנת 2012 התחלנו לייצר יין מהבציר הראשון ומאז העבודה ביקב ובכרם הפכה לאהבה גדולה", מספר בחיוך רועי לוי, מנהל המקום. "לאחר שנים בתל אביב חזרתי לצפון כדי לנהל את היקב המשפחתי". זאב לוי, אביו של רועי והבעלים של המקום הוא אגרונום במקצועו ואחראי על טיפוח הכרמים, בחירת הזנים ועל שלבי הגידול.

יקב שדות (צילום: יח"צ, בן פרשיץ, גלעד פסטרנק)

יקב שדות (צילום: יח"צ, בן פרשיץ, גלעד פסטרנק)

יין מקומי היישר מהעמק
סגנון היקב הוא Estate Winary שכל היין המיוצר בו הוא מהכרמים בבעלות המקום ובאזור היקב. "אנחנו פטריוטים ליין שלנו והיה לנו חשוב לגדל את הכרמים ולשתות את היין שהפקנו מהם", מסביר רועי. בשנת 2016 הם נטעו כרם נוסף בעל שישה זנים חדשים – קריניאן, מרסלאן ופטיט ורדו האדומים, ואליהם הצטרפו הגוורץ, גרנש בלאן ופרנץ' קולומבארד הלבנים. בבציר 2019 יקב שדות הגדיל את היקף הייצור שלו מ-8000 בקבוקים בבציר ל-20 אלף בקבוקים, שכל אחד מהם שרוי תחת השגחה ומיוצר באהבה.

מרכז המבקרים שאסור לכם לפספס
בתחילת דרכו של יקב שדות, המבקרים יכלו להגיע ולטעום את היין, הגבינות והלחמים שהוצעו במקום. כשהביקוש גבר החליטה משפחת לוי להקים מרכז מבקרים לרווחת הקהל הרחב הכולל סיורים בכרמים וביקב, הסברים מקיפים על תהליך הייצור וכמובן טעימות יין. קרבת הכרם ליקב מעניקה תחושה מוחשית של כל שלבי ייצור היין, מהכרם דרך המיכלים והחביות ועד הבקבוק. מרכז המבקרים מגיש תפריט בשילוב מנות שף לצד היין הכולל פלטת גבינות, פלטת דגים, סוגי סלטים ייחודיים ומקוריים, אווירה ייחודית ונוף עוצר נשימה. "הנוף הוא ללא ספק חלק מהחוויה. מרפסת מרכז המבקרים פונה למאגר מים בתחתית הכרם, משקיפה על הכרמים ועל רכס הכרמל ושדות העמק", מציין רועי. הביקור ביקב אורך בין שעתיים לשלוש שעות, ותוכלו לתאם סיור באותו יום בו תחליטו להגיע לביקור.
היקב כשר בהשגחת הרבנות עמק יזרעאל ואתם מוזמנים להתרשם מהיצע היקב.

ימי שישי החגיגיים

בימי שישי קיימים שלושה סבבי סיורים בשעות 09:00, 11:00 ו-13:00 ומוצע תפריט אוכל מורחב עם ספיישלים מפתיעים. מומלץ להזמין שולחן מראש ולמזמינים יוענק סיור וטעימות ללא עלות.

הנחות יינתנו למזמינים שולחן ולחברי מועדון

יקב שדות

כתובת: מושב שדה יעקב, עמק יזרעאל

נייד: 052-8446228

שעות פעילות היקב: ראשון – חמישי בין השעות 10:00 – 15:00, שישי – 09:00 – 15:00

לאתר: www.sadot-winery.com

לפייסבוק: Sadot Winery יקב שדות

לאינסטגרם: sadotwinery


 



כתבה שיווקית


 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר