רו"ח מרואני רוני (צילום: אבי קליין)
רו"ח מרואני רוני (צילום: אבי קליין)

רו"ח מרואני רוני: "ייעוץ עסקי ללא ספק יכול להקטין את הפגיעה"

בואו לייעוץ עסקי מיידי בפרק הזמן הקריטי של משבר הקורונה כי אין עסק שלא צריך עזרה. רו"ח רוני מרואני מציע ייעוץ עסקי ממוקד ויעיל במיוחד לתקופה זו, שיעזור לכם להתקדם באופן שקול ולהימנע מטעויות פזיזות

פורסם בתאריך: 5.5.20 21:03

עם למעלה מ-23 שנות ותק בתחום ראיית חשבון לחברות ועצמאים יש באמתחתו של רו"ח רוני מרואני ניסיון רב בפתרון בעיות, ניסיון אשר נצבר במהלך עבודתו במשרדי רואי החשבון הגדולים בארץ. בין תחומי העיסוק השוטפים של משרדו בליווי עסקים קטנים ובינוניים הוא משמש גם כיועץ עסקי שמכיר את התחום על בוריו ויודע לאבחן את נקודות התורפה של העסק בד בבד עם היכרות מעמיקה של רשויות המס השונות והאפשרויות השונות להתנהלות מולן.

הישרדותם של עסקים בתקופת משבר הקורונה תלויה במשתנים שונים שרובם אינם ניתנים לשליטה. עם זאת, ייעוץ פיננסי נכון יגדיל מאוד את סיכוייהם להתגבר על תנאי הקיום הנוכחיים ולשרוד לטווח הארוך. רו"ח מרואני מציע שירות ייעוץ עסקי המטפל באופן נקודתי במשבר הקורונה, שימנע מראש טעויות שעלולות לעלות ביוקר בעתיד, במטרה לצלוח את התקופה ולהגיע לשגשוג כלכלי למרות המצב הקשה. "נכון להיום יש עסקים שהמשיכו כמעט כרגיל, יש שהפסיקו לגמרי ויש שפועלים חלקית וצריך לבחון כל אחד לחוד. לאחר שעורכים צפי עתידי של הכנסות והוצאות אני ניגש לבדוק את כל הפרמטרים אחד אחד וממליץ אילו פעולות לנקוט שיכללו יעדים ברי- השגה", מסביר מרואני.

תחומי הליווי העסקי השונים בהם מטפל רו"ח מרואני:

מעמ ומס הכנסה –  דחיית תשלומים עלולה ליצור מצב שבו בסוף שנה ייווצר חוב גדול של מיסים ואנו לא רוצים שזה יקרה. לכן חשוב לבדוק במדוקדק ולהחליט האם להוריד או להקטין אחוז מקדמות.

ביטוח לאומי – עצמאי משלם מקדמות מדי חודש, אמנם הממשלה דחתה את תשלומי אפריל וזה אכן מועיל מבחינת תזרים מזומנים כרגע, אבל מצד שני נגיע לרגע שבו צריך לשלם עבור חודשיים בבת אחת. לכן נבדוק בחשיבה פרטנית עסק עסק, ונשקול אם כדאי לשלם חלק כמקדמה או לדחות את כל התשלומים לגמרי.

תשלומי עירייה, ארנונה, רישיונות עסק, שכירות – התקנות המעודכנות מדברות על 25% הנחה בארנונה וזו פרוצדורה שחשוב לבצע, להירשם ולדאוג שהיא אכן מתקיימת, בד בבד עם בקשה להנחות נוספות.

הלוואות – משרד האוצר אישר לקבל הלוואות בערבות חלקית מהמדינה, שבפועל מעט מאוד עסקים אישרו אותה כי מדובר בפרוצדורה קשה בירוקרטית. מומלץ שלא להתלהב מהלוואה כי בסופו של דבר ניאלץ להחזיר אותה. האופציה היחידה בה הייתי ממליץ לקחת הלוואה היא למטרת מיחזור הלוואה קודמת, כיוון שזו החדשה ניתנת כרגע בתנאים טובים יותר מהבנקים.

עובדים – האם כדאי להחזיר עובדים לעבודה? להאריך את החל"ת? יכול להיות שלא כדאי להחזיר כי ההכנסה קטנה בשלב זה ולא נוכל לשאת בעלויות עובדים. יש לבדוק כל נתון כזה לעומק.

סחורה – נבחן את השאלה האם כדאי להזמין סחורה נוספת או לא, נברר את המודל עסקי של אחוז רווחיות מבחינת הסחורה ונחליט באיזה מהלך לנקוט.

עם אילו סוגי לקוחות אתה עובד?

"סוגי הלקוחות מגוונים, מהעצמאים הקטנים ביותר ועד לחברות גדולות. יש לי ניסיון בכל המגוון. אני נותן שירותי ראיית חשבון למשרד הפנים כמבקר רשויות מקומיות, משמש כרו"ח פנימי של ערוץ התקשורת הבינלאומי 24I ושם מתעסק עם דיווחיים למספר מדינות בעולם ועם חוקים בינלאומיים הקשורים אליהם. שימשתי בעבר גם כחשב כספים של רשת חנויות ומסעדות בכל הארץ. בין הלקוחות ניתן למנות קבלנים בתחום נדל"ן, חברות מסחריות בענף המזון והמסעדנות, לצד חנויות קמעונאיות ונותני שירותים. אפשר לומר שאני מכיר את המשק טוב ויודע לקבל החלטות פיננסיות בצורה שקולה כיועץ עסקי".

מה כולל תהליך הייעוץ?

"ראשית אנחנו מקיימים פגישה, בין אם פנים אל פנים, בין אם פגישת ZOOM או טלפונית, אני לומד על העסק ומבקש לרכז עבורי נתונים ואז מתחילים לבדוק לעומק את כל הנתונים ומקבלים החלטות. כמעט בכל עסק אפשר לפעול באופן שיכול לעזור. נכון שלעסקים יש מנהל חשבונות, יועץ מס או רו"ח, אבל אני עוזר באופן נקודתי למשבר הנוכחי, פה אני נכנס לתמונה ואין צורך להתחייב לטווח ארוך. הייעוץ מנסה להקטין את הפגיעה כמה  שיותר. כאן המקום להדגיש כי אין בכוונתי "לקחת לקוח" של מישהו אחר ולכן אני מציע את השירות למי שאינו מקבל אותו מיועץ המס או רואה החשבון שלו".

איזה טיפ תוכל לתת לבעלי עסקים במשבר?

"אני ממליץ לקיים צפי הכנסות והוצאות של החודשים הקרובים, עד כמה שזה ניתן ולמרות הקושי בתקופת אי ודאות כמו שלנו. חשוב לקחת דף ולרשום את כל ההוצאות כי עצם הרישום פותח עיניים ופורש את המצב האמיתי. בשלב זה מחפשים את ההוצאות שאפשר להימנע מהם וכך אנחנו בעצם הרבה יותר חכמים".

במהלך השנה בתקופת שגרה, מהו הייעוץ העסקי שאתה מקיים?

"הייעוץ ניתן לשלושה מצבים:

  • ייעוץ למי שרוצה לפתוח עסק. יש המון נתונים שצריך לדעת עוד טרם פתיחת העסק, רשויות המס, על מה לחשוב לפני כן ולא לעשות צעד שממנו מאוד קשה לחזור אחורה. איזה סוג עסק מומלץ להקים, האם חברה, עוסק מורשה, עוסק פטור וכו'… גם מבחינת עובדים איך להעסיק, מה עדיף, משרה מלאה או חלקית, תלוי כמובן בעסק, משכורות. כמובן גם על כל התהליך הטכני של פתיחת העסק.
  • תחום שני – ייעוץ במהלך פעילותו השוטפת של עסק קיים. אני יועץ על התנהלות העסק, האם מתנהל נכון, מה הצפי, מה אפשר לשפר בהתנהלות או בהוצאות, איך לנהל מול רשות המיסים ולדעת מה הדגשים שלהם.
  • תחום שלישי – ייעוץ פיננסי בתקופת משבר שמאוד מאתגרת מבחינה עסקית. הייעוץ במקרה זה ממוקד ומהיר יותר בטיפול נקודתי שמטרתו היא הצלת העסק באופן מיידי.

איזה מסר אתה רוצה להעביר לבעלי עסקים?

"אין עסק שלא צריך עזרה ואם בתקופה קשה כזו אין לבעל העסק יועץ עסקי – זו הנקודה בה אני נכנס לתמונה. מניסיוני ללא ספק אפשר להקטין את הפגיעה. יחד אנחנו יכולים ליצור תשתית לניהול פיננסי, להיערך ולהתקדם צעד צעד באופן שקול ולהימנע מטעויות פזיזות שעלולות לעלות ביוקר".

 

רו"ח רוני מרואני

טלפון: 02-6221618

פקס: 02-5874097

מייל: [email protected]

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר