פרלמנט (צילום אילוסטרציה: Depositphotos_ikostudio)
(צילום אילוסטרציה: Depositphotos_ikostudio)

הפרלמנט של בית הכרם: "כמו קיבוץ בתוך עיר"

קיבצנו את רון לרמן, יעקב יאיר, אפרים שלאין ונורית אזוב, כולם מתגוררים ו/או עובדים בבית הכרם, כדי שיעופו על השכונה שלהם. הנה מה שהם סיפרו

פורסם בתאריך: 18.11.21 12:28

"כמו קיבוץ בתוך עיר"

רון לרמן, יו"ר מינהל קהילתי בית הכרם
"זכיתי להתגורר בבית הכרם כל חיי, ולפני ארבעה חודשים אף נבחרתי ליושב ראש הנהלת המינהל הקהילתי. בית הכרם היא כמו קיבוץ בתוך עיר, שכונה ירוקה על ציר הרכבת הקלה עם קהילה תומכת ומגובשת, מקום אידאלי לגדול בו, להקים משפחה וגם לצאת לגמלאות.

"השכונה מאופיינת ברוב חילוני עם מיעוט דתי פלורליסטי, חשוב לנו לשמור על אווירה של "חיה ותן לחיות". מאות מהתושבות והתושבים מעורבות ומעורבים במגוון יוזמות שכונתיות בתחומים שונים עבור כלל השכונה – חינוך, תחבורה מקיימת, ניקיון, מיחזור ועוד. בעזרת הקהילה שפועלת לשיפור מתמיד באיכות החיים ובסיוע העירייה אני מאמין שנוכל להגיע לפסגות חדשות".

"השכונה הכי טובה בירושלים"

יעקב יאיר, תיווך פרומיס
"זו השכונה הכי טובה בירושלים מבחינת חינוך, שטחים ציבוריים והאוכלוסייה, שהיא ברמה גבוהה. הקרבה לרכבת הקלה שדרגה מאוד את השכונה. הביקושים בה גבוהים ומנגד ההיצע נמוך, וכתוצאה מכך המחירים עלו מאוד בשנה האחרונה ודי יקרים. היא קרובה ליציאה לעיר ולכביש בגין, מה שמעניק לה יתרון רב מבחינת המיקום. אין פרויקטים רבים בשכונה, אני משווק את "כרם ברמה", שהוא פרויקט חדש, בנוסף יש את פרויקט הדיור ברחוב שילר, תמ"א 38/1. הולך להיות פרויקט פינוי-בינוי בשדרות הרצל 116. המרקם השכונתי הוא מעורב ויש בבית הכרם משפרי דיור, מבוגרים, זוגות צעירים ומשפחות מכל קצוות האוכלוסייה. לא סתם היא זכתה בפרס מדד השכונה הטובה ביותר. היופי בבית הכרם הוא שמי שגר באזור הישן, רוצה להישאר בו בגלל האיכויות שבו".

מחפשים דירה בירושלים? מתעניינים בשוק הנדל"ן המקומי? כנסו ללוח הדיגיטלי הראשון והגדול בעיר

"שכונת גנים מיוחדת"

אפרים שלאין, היסטוריון, מומחה לתולדות בית הכרם
"אני הנכד של המשפחה הראשונה בבית הכרם, ואני מתגורר ברחוב ביאליק, במגרש שהוא בבעלות המשפחה כבר מאה שנים. זה עובר מדור לדור, כך שהקשר שלי לשכונה הוא עמוק. בית הקפה השכונתי "בית הועד" הוא פרויקט מוצלח של פעילות שיקום ושימור, וזה הישג מרשים וייחודי ללא עזרה של המוסדות. לכל אבן, עץ ובניין בבית הכרם יש את הסיפור שלו, ורבים מהסיפורים אפשר לקרוא בספר שכתבתי. למשל, שדרת העצים ברחוב החלוץ, יכולה לספר על המשוריינים מימי מלחמת השחרור ועל כל הזוגות של המטיילים והנופשים בשכונה. זו שכונה שזכתה להופעות רבות בספרות הכללית, בזכות היותה שכונת גנים מיוחדת. יש קשר מיוחד לשכונה עם הסמינר "דוד ילין" מימי מלחמת השחרור, שבו הסטודנטים נטלו חלק ועד היום לתקופה הנוכחית. יש האומרים שאני דוקטור לתולדות בית הכרם. האווירה בשכונה מאוד מיוחדת, היא שכונה מאוזנת בנוף הירושלמי מבחינת הרכב האוכלוסייה. השכונה היא בין החרדים של קרית משה לבין אלה מבית וגן. היא מאוד ישראלית.

"יש הגירה שלילית מהשכונה"

נורית אזוב, בעלת "שיק-שק", חנות מכשירי כתיבה ומתנות
"אני ילידת בית הכרם ומתגוררת כיום ברמת בית הכרם. העסק שלי בשכונה קיים משנת 1981, עסק משפחתי ואני ממשיכה את הדור. אני עומדת ומשתאה לנוכח השינויים, בעיקר לנוכח הבניה לגובה. בשנות ה-70 היינו משחקים בחוץ "סטנגה" ובקושי עברה מכונית. היום זה אחרת וילדים כמעט לא יוצאים החוצה – הם צמודים יותר למסכים. אני רואה אימהות שכשהן היו ילדות היו קונות אצלנו והיום הן מגיעות עם הדור הבא. "שיק שק" זה מקום מרכזי בשכונה, הרבה מעבר לבית עסק, מקום מפגש שאנשים משאירים מפתח לילד שיבוא לקחת אחרי בית הספר.

"בית הכרם היא שכונה ליברלית שבה חיים יחדיו דתיים לצד חילוניים. כבר 20 שנה שיש הגירה שלילית מהשכונה, ומעציב אותי לראות את הנהירה החוצה של האוכלוסייה החילונית, כי כפי שזה נראה – בעוד 20 שנה כמעט ולא יהיו חילוניים. מצד שני, אפשר לראות שלאורך השנים השכונה מחדשת את עצמה ויש בה גלים של הצטרפות משפחות חדשות. בית הכרם היא שכונה שיש בה שוויוניות, היא מאוד פתוחה ונותנת מקום לכולם. יש המון משרדי נדל"ן בבית הכרם, מה שכנראה מעיד על תנועתיות, ואני לא יודעת להגיד אם זה טוב או לא".


מחפשים את דירת החלומות? כנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. לא לצנזר את התגובה

    מעניין ששניים מהמרואיינים הם בעלי עסקים בשכונה (שאחד מהם לא מוכר כלל), אחד פוליטיקאי שאתם מפרסמים אותו כל הזמן ורק שלאין באמת דמות ידועה ללא אינטרסים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר