פרלמנט (צילום אילוסטרציה: Depositphotos_Rawpixel)
(צילום אילוסטרציה: Depositphotos_Rawpixel)

הפרלמנט של רמות: "אנחנו במאבק זהותי פלורליסטי תמידי"

קיבצנו את ד"ר חגית הכהן וולף, משה וייס, מיכל הרדון ועו"ד חביבה שפר, כולם מכירים את רמות כמו את כף ידם, כדי שיספרו מה הם חושבים על השכונה שלהם

פורסם בתאריך: 10.12.21 08:05

"איכות החיים דומה לכפר קטן"

חגית הכהן וולף, יו"ר המינהל הקהילתי רמות אלון
"רמות, יש לציין, היא השכונה הגדולה בישראל, ממש בגודל של עיר בינונית. מה שמיוחד בשכונה היא שיש בה הרגשה של טבע. היא סוג של פרוור המוקפת ביער רמות, איכות החיים היא בדומה לכפר קטן, והיא לא דומה לשכונה עירונית צפופה. זו שכונה שיש בה אוכלוסיות מכל גווני הקשת. יער רמות מתפתח מאוד ויש בו המון פעילויות.
"אחרי שנתיים, שתי הבריכות הן בקאנטרי בשכונת החדש וגם זו הישנה ששופצה ונראית חדשה לחלוטין ברמות ב', יפתחו בקרוב לשמחת התושבים שמחכים לכך עוד מלפני הקורונה. בנוסף, ייחנך בקרוב גם אודיטוריום, שהעירייה תפעיל עם מאות מקומות ישיבה.

"זו שכונה שנכנסות אליה משפחות צעירות ובמקומן של משפחות וותיקות, התחלופה קיימת כל הזמן בשכונה. מבחינת נדל"נית, יש את שכונת הקאנטרי החדשה, שבה יש פרויקט גדול המאוכלס בחלקו על ידי שוטרים ובני משפחותיהם. בסך הכל יש כאן חיים משותפים של מגוון מאוד גדול של מגזרים שחיים יפה ביחד".


"הקניון הפך למוקד בילוי חזק"

משה וייס, מנהל ליגת "ירושליג" בכדורסל
"נולדתי וגדלתי בשכונת רמות, ובמשך 30 שנה היא היא הייתה חלק גדול מחיי. בשנים האחרונות הקניון הפך להיות מוקד בילוי מאוד חזק לתושבי השכונה והסביבה, הרבה יותר טוב מקניון שכונתי רגיל. בתור נער לא זכיתי ליהנות ממנו, אבל אני שמח שעכשיו התושבים שגרים בה כן נהנים מכך. מצד שני, עצוב לי שרבים מהחברים שלי כבר לא גרים בשכונה, הם עזבו בגלל האופי והמרקם שהשתנו מאוד.

"המיקום של השכונה הוא נהדר, קל להיכנס לשכונה ולצאת ממנה מבלי להיכנס למרכז העיר. מנגד, הפקקים הפכו להיות לא פשוטים והם מכבידים על ההגעה. אני מנהל את ליגת 'ירושליג' בכדורסל, ובמשך שנים החזקתי קבוצה של בוגרי השכונה ששיחקו בליגה, באותה נשימה אני יכול להגיד שנושא הספורט בשכונה טעון שיפור, כשאפשר וצריך לקדם אותו יותר".

רוצים לעבור לרמות? בזירת הנדל"ן של ירושלים תמצאו את הבית החדש שלכם

"אנחנו במאבק זהותי פלורליסטי תמידי"

מיכל הרדון, ראש שבט הצופים ברמות וחברה בוועד ההורים בתבל
"אני תושבת רמות מזה 36 שנה, מאז שאני ילדה. השכונה עברה המון שינויים במהלך השנים, אבל עדיין בעיני היא שכונה מיוחדת וייחודית. כחילוניים ברמות, יש לנו הרבה התמודדויות שצצות כל הזמן, ויש תחושה שאנחנו נלחמים על המקום שלנו. המינהל הקהילתי עוזר לנו המון בפעילויות ובהתמודדויות. כך למשל, סוגיית הבריכות שעדיין סגורות ואנחנו מחכים לפתרון שבו נוכל להנות מבריכה פתוחה גם בשבת.

"זה מצער שיש את המאבקים האלה, יש בשכונה הרבה משפחות פלורליסטיות, דתיות-לאומיות וחילוניות, ואנחנו מקווים שיהיה פתרון ונוכל להשתמש גם כן בקאנטרי החדש. כראש שבט הצופים בשכונה, אני יכולה להגיד שלצערי אין לנו מבנה קבע לתנועה במיוחד שהשבט גדל לאחרונה ואנחנו בעימותים מול האוכלוסייה החרדית גם בנושא מבנים וחינוך.

"אנחנו במאבק זהותי פלורליסטי תמידי בשכונה, ויחד עם זאת עדיין יש דו קיום יפה ולכן אני ואחרים נשארים בשכונה. יש פעילויות יפות בבתי הספר ובתנועות הנוער ויש פעילויות משותפות".

"השכונה נאבקת מול תוכנית בינוי דורסנית"

עו"ד חביבה שפר, פעילה חברתית-סביבתית
"אני תושבת שכונת רמות אלון, שהיא שכונה בגודל עיר בינונית, שהולכת ומצטופפת משנה לשנה. ככל שמתווספים עוד תושבים, ההכרה בחשיבות שימור השטחים הפתוחים המקיפים אותה הולכת וגדלה. בשנתיים האחרונות במיוחד, תושבים רבים – הן ותיקים והן המשפחות הצעירות שהגיעו לאחרונה – גילו את היער ואף השתתפו בפעילות השוטפת במצפה נפתוח המחברת ילדים ומבוגרים, בני כל המגזרים, אל הטבע. אתר הטבע הזה קיים היום רק בזכות המאבק שמובילים תושבי השכונה זה 20 שנה. בזכותו ילדי השכונה עדיין זוכים לפגוש בעלי חיים בטבע – צבאים, שועלים ועוד, וליהנות מפריחת האביב. גם היום התושבים נאבקים מול תוכניות ממשלתיות לבניה במצפה נפתוח, חלק מיער ירושלים ההולך ונכחד, ובאתרי טבע נוספים בתוך השכונה ובשוליה. גם היום נאבקת השכונה מול תוכנית דורסנית הפורצת את גבולות הבינוי של השכונה וגוזלת פארק שכונתי קיים מהתושבים.

"בעידן זה של שינוי אקלים, נדרשת בעירייה חשיבה אסטרטגית ויישום עקרונות בניה עירונית מקיימת, שמחייבת בין היתר שימור עצים בתוך המרקם העירוני ובשוליה, ופיתוח המשמרת את ייחוד ירושלים כעיר בירה ועיר הקודש, במקום התרחבות אינסופית בשל לחץ גורמים מגזריים וממשלתיים".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ליאור

    המנהל הקהילתי בגד בציבור הפלורליסטי ברמות שהסכים למתווה האידיוטי של ראש העיר (בריכה חרדית בשכונה פלורליסטית ובריכה פתוחה בשכונה חרדית) והם עושים הכל חוץ מלעזור במאבק בהחלטה והמתווה הזה.

  2. געגועים לכל העיר של הניינטיז

    אייטם משעמם. כל העיר הפך לעיתון פח. פעם היו פה סקופים ועכשיו אייטמים מהסוג של עיתון בית ספר. בושה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר