פרלמנט (צילום אילוסטרציה: javlindy / depositphotos.com)
(צילום אילוסטרציה: javlindy / depositphotos.com)

הפרלמנט של ארמון הנציב: "אחת השכונות הפלורליסטיות הבודדות שנותרו בירושלים"

קיבצנו את יהודה בן יוסף, מאיה שם טוב, ויקה אלקין ונחום שבו, כולם מתגוררים או עובדים בארמון הנציב, כדי שיספרו לכם מה הם אוהבים בשכונה שלהם ומה שטעון שיפור

פורסם בתאריך: 22.1.22 17:50

"שופעת אתרי טבע עירוניים"

ויקה אלקין, יו"ר מינהל קהילתי תלפ"ז וארנונה צעירה:
"בחרתי לגור בשכונה לפני 14 שנים. בין ההצלחות שלי בתפקיד ניתן למנות את הקמת רשת "קשת" בשכונה, הנעה לשדרוג פארק אדם ופרויקטים נוספים. השינויים המתחוללים בארמון הנציב מובילים לכך שהמון משפחות צעירות מגיעות אלינו ומגלות שלא חסר להן דבר – החינוך נפלא ומגוון, פעילויות קהילתיות רבות, קאנטרי חדיש, גני משחקים משודרגים, פאב שכונתי קהילתי 'בארמון', תנועות נוער מגוונות ועוד.

"זו שכונה תוססת, מלאת חיים ושופעת אתרי טבע עירוניים כגון 'מצפתל' ו'עמק הזיתים'. השכונה מתחדשת בפן הפיזי, ונמצאת בפוקוס עירוני בכל התחומים הודות לראש העיר משה ליאון מאז כניסתו לתפקיד. השכונה פורחת בכל המובנים, ואפשר לספר על פרויקטים שעתידים לקרום עור וגידים כמו הקמה וחידוש פארקים שכונתיים שיהפכו אותה לעוד יותר אטרקטיבית הן עבור התושבים הנמצאים בה והן עבור אלה שיצטרפו בשנים הקרובות בתהליכי התחדשות העירונית.
"ארמון הנציב היא אחת השכונות הפלורליסטיות הבודדות שנותרו בעיר, זו שכונה שמקבלת ומכילה את כלל המגזרים החיים בהרמוניה ובשיתוף מלא. מי שיבחר לגור בה לא יצטער על כך".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


"מקום מדהים עם אנשים נהדרים"

נחום שבו, בעל מספרה במרכז המסחרי
"מקום מדהים עם אנשים מדהימים. יש לי עסק בארמון הנציב למעלה מ-20 שנה. אני פוגש את התושבים הבאים אליי למספרה ואני מגלה אנשים ממש טובים, כאלה שנרתמים ועוזרים לזולת. מדובר בשכונה עם אוכלוסייה די מבוגרת, אבל משתדלים לא להזניח אותם והמינהל קהילתי דואג להם. המרכז המסחרי שבו העסק שלי נמצא במצב לא טוב מבחינת טיפוח. ימי הגשם האחרונים הציפו את המחסן שלי וצריך לטפל בליקויים הללו. אני מקווה שבקרוב יהיה שינוי, כי יש דיבור על שדרוג המרכז המסחרי.

"דבר נוסף שקצת מפריע לי, הוא שבלילות קצת חשוך ויש צורך בשדרוג התאורה וכן צריך לטפל בצמחייה בשבילים, אבל אלה דברים שניתנים לשיפור ואני יודע שפועלים בנושא. אני אומנם לא תושב השכונה, אבל הייתי לגמרי שמח לעבור לגור שם. המרכז המסחרי היה בעבר תוסס יותר, אבל כנראה משבר בקורונה גרם לדברים להיעצר. יש פה פוטנציאל ואני מאמין שמי שאמון על כך יסדר את המרכז המסחרי".


עשה לכם חשק לעבור לארמון הנציב? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


ארמון הנציב (צילום: Ori~)

ארמון הנציב (צילום: Ori~)


"השכונה נמצאת בתנופה"

מאיה שם טוב, מתווכת דירות – שם טוב פז נכסים
"ארמון הנציב עוברת מהפך חיובי. בעבר השכונה היתה זקנה, מבוגרת מלנכולית מאוד, עייפה. לא היו שם מגלשות לילדים או פארקים וגני המשחקים היו ברמה ירודה מאוד. בעצמי פעלתי רבות למען השכונה כדי שישפרו ויחדשו את גני משחקים והפארקים ואכן רואים שינוי אדיר בתקופה האחרונה ועכשיו השכונה נמצאת בתנופה. המגמה כיום הפוכה וארמון הנציב הפכה מישנונית למלאת חיים. נכנסו לגור כאן זוגות צעירים שידם לא היתה משגת לקנות בשכונות אחרות, אבל כשהגיעו לשכונה הם פעלו במרץ לשינויים בתוכה וחילוף החומרים הביא לשינוי. כיום יש המון תושבים צעירים, השכונה הפכה להיות צעירה יותר. החינוך כאן נהדר והמסגרות ברמה טובה מאוד. יש עליית מחירים בעקבות הביקוש בעיקר בחודשיים האחרונים, ומה שקורה זה פשוט מטורף. ממש מהפך, נסיקה. אני לפעמים לא מאמינה שיש כזו עליית מחירים מטורפת. יש התחדשות עירונית וזו רק ההתחלה והשכונה הולכת לפיתוח והתרחבות שיביאו להתעצמות ורענון של שכונת ארמון הנציב".

 

 

"שכונה ליברלית שמכבדת את כולם"

יהודה בן יוסף, חבר מועצת העירייה, לשעבר יו"ר מינהל קהילתי תלפ"ז
"למרות שאני כבר לא יושב ראש המינהל הקהילתי, אני מאוד מעורב בנעשה בשכונה, פועל עבורה במסגרת תפקידי כחבר מועצה ומרגיש חלק בלתי נפרד ממנה. אני עדיין מעורב ושליח של השכונה במועצת העיר ופועל עבורה.

"ארמון הנציב היא בין השכונות הבודדות שנותרו פלורליסטית, כנראה ביחד עם בית הכרם. זו שכונה ליברלית שמכבדת את כולם, והיחידה שההגירה של זוגות צעירים אליה נמצאת במגמת עליה. לפני עשור וחצי לא היו גני ילדים והשתמשו בהם לדברים אחרים, כיום הגנים מלאים ומסודרים. יש התחדשות ובנייה של ממש גם בנושא הפארקים וגני המשחקים. מתוכנן לקום ברחוב קשאני פארק רובעי גדול, שיהיה ברמה מאוד גבוהה.

"מחירי הדירות בארמון הנציב עדיין סבירים, ולכן זוגות צעירים זורמים אליה והם העתיד של השכונה. אני מקווה שאצליח לגרום לרכבת הקלה לעבור בשכונה, מה שייתן מענה לתושבי ארמון הנציב ולשכונות הערביות הסמוכות לה. יש עוד פיתוחים רבים על הפרק, כמו שבילי אופניים ברחוב דוד רזיאל, שדרוג טיילת ארמון הנציב שיהפכו את השכונה לממותגת יותר. דברים שקרו בשכונה הם פשוט חזון שהתגשם כפי שתכננתי".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר