פרלמנט (צילום אילוסטרציה: Depositphotos_Rawpixel)
(צילום אילוסטרציה: Depositphotos_Rawpixel)

הסוד השמור של ירושלים"; "שכונת מפתח באופי הליברלי של העיר" – הפרלמנט של הגבעה הצרפתית

קיבצנו את עינת לוי, שמעון קורנמן, חיה בקר ואיילת גולדשטיין, כולם מתגוררים ופעילים בגבעה הצרפתית, כדי שיספרו לכם על היתרונות ועל החסרונות של השכונה שלהם

פורסם בתאריך: 18.2.22 07:52

"שכונת מפתח באופי הליברלי של ירושלים"

עינת לוי, פעילה חברתית
"אני תושבת הגבעה הצרפתית ומאוד מעורבת ופעילה בנעשה בשכונה ובקהילה. אנחנו כל הזמן חושבים איך לוקחים את השכונה לשלב הבא. הבנו שהדרך הטובה ביותר לצמוח היא לדעת בדיוק מה אנחנו צריכים, ולדעת לבנות אותו בשיתוף פעולה עם כל הגופים הרלוונטיים. כך למשל, לפני ארבע שנים התחלנו מסע להקמת בית ספר על יסודי אוניברסיטאי – כזה שנמצא בשיתוף מהותי ועמוק עם האוניברסיטה העברית, ומבוסס עקרונות ופרקטיקות חינוכיות המתקדמות ביותר. פתחנו בשנה שעבר עם שתי כיתות והתוצאה עולה על כל דמיון.

"כל אחד בקהילה בוחר לעצמו תחום למעורבות חברתית: חינוך, ניהול "הארטישוק" מועדון קהילתי פלורליסטי, מעורבות בתהליכי תכנון ובנייה ועוד – תוך הבנה שהמיקום לצד האוניברסיטה העברית והדסה והעבודה שזו שכונה פלורליסטית – הופך את הגבעה הצרפתית לשכונת מפתח באופי הליברלי של ירושלים".

"השכונה מתנהלת קצת כמו קיבוץ"

שמעון קורנמן, תושב השכונה
"אני מתגורר בגבעה כ-7 שנים. זו שכונה ייחודית בעיר, מגוונת מאוד – כל המיקרוקוסמוס נמצא בשכונה – יהודים, ערבים, חילוניים, דתיים, קונסרבטיביים. אני מאוד מעורה ומעורב בשכונה בפרויקטים קהילתיים. יש כאן את פאב הארטישוק, שהוא הפאב השכונתי שבו עושים פעילויות שונות כמו ימי הולדת, הרצאות.

"השכונה מתנהלת קצת כמו קיבוץ, היא שכונה קטנה כך שכולם מכירים את כולם. הרבה מאוד עזרה הדדית שבלטה מאוד בתקופת הקורונה, כל מי שהיה זקוקה אז התושבים כאן מאוד תמכו והיו קשובים לצרכים. רבים מתושבי השכונה הם פעילים חברתיים ועסוקים בקידום פעילויות ובפרויקטים שונים כדי להמשיך ולפתח את השכונה".


"הסוד השמור של ירושלים"

חיה בקר, רבה של הקהילה הקונסרבטיבית בשכונה
"אני תושבת השכונה. הגבעה הצרפתית היא הסוד השמור של ירושלים, היא מעין פנינה שאף אחד לא יודע שהיא קיימת, ומבחוץ מה שחושבים עליה הוא שונה ממה שקורה בה. בפועל, היא שכונה קטנה, חמה ומאוד מגוונת באוכלוסייה שלה – וזה היופי שלה. זאת שכונה שממש יודעת לעשות מקום כולם, חיים תוססים של כל מיני קבוצות ולא מגיע למקום שמפריע אחד לשני. יש פה קהילה חילונית מגובשת וקהילה שיש לה יוזמות יצירתיות, חברתיות ותרבותיות מדהימות.

"התושבים החילוניים מרגישים בה קהילה חזקה ומגובשת. לצידם יש קהילה קונסרבטיבית גדולה ומשמעותית – בערך 10 אחוז מהשכונה שייכים לה והם מעורבים ביוזמות ובמאבקים שיש בתוך השכונה ומחוצה לה. יש גם ערבים ונוצרים שגרים בשכונה ואף קהילה קוריאנית לא קטנה מגיעים ללמוד באוניברסיטה ואף עובדים זרים.

"אני גדלתי במקום הומוגני ואני מאוד אוהבת את זה שיש שילוב של ערבים בפעילויות של השכונה כמו חוגים והם מבלים ביחד. יש פרויקט נפלא של "מען יחד" של יהודים וערבים קבוצה שמים דגש תרבותי וחוגגים חגים וזה מקסים".

 

 

"שכונה מקסימה, ירוקה ומגוונת"

איילת גולדשטיין, פעילה חברתית
"בעבר גרתי בשכונת קטמון, בישוב אלון באר שבע ובשדה בוקר. לפני שמונה שנים הגעתי לשנה לגבעה הצרפתית, אבל התאהבנו לגמרי במקום והחלטנו לבנות את חיינו כאן. זו שכונה מקסימה, ירוקה, מגוונת עם אנשים חמים ומקבלים, ממש יישוב בתוך העיר. אני חלק מהיוזמות של קהילת הורים שרצו להישאר בשכונה, ולא היה לנו בית ספר ממ"ד אז הצלחנו להקים באמצעות ראש העיר משה ליאון שנענה לבקשתנו. זה בית ספר מיוחד עם גישה חברתית נפלאה.

"זו שכונה קטנה שאנשים מכירים היטב אחד את השני. זה באמת תחושה של ישוב נהדר ובית פתוח. חשוב לי להגיד שמאוד מקבלים אותך ולא עוד תושב. ממש קיבלו אותנו בידיים פתוחות. זו שכונה של קהילות ואנחנו ביחסים טובים עם כולן. יש הרבה פעילויות שונות ומגוונות בתוך השכונה – חוגים כמו טניס, שחייה. הגישה התחבורתית למקומות אחרים בעיר היא ממש טובה, בעיקר כי בשל הסמיכות לרכבת הקלה".


הבית החדש שלכם מחכה בלוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר