פרלמנט (צילום אילוסטרציה: javlindy / depositphotos.com)
(צילום אילוסטרציה: javlindy / depositphotos.com)

הפרלמנט של ארנונה: "נהדרת למשפחות"; "הכלה יוצאת דופן לכלל המגזרים"

קיבצנו את שרי פורת, אלה דהן, שירן כהן ומילכה דהן, כולם מתגוררות ופעילות בארנונה, כדי שיספרו לכם מה הן אוהבות בשכונה שלהן וגם את מה שקצת פחות

פורסם בתאריך: 25.2.22 07:32

"שלוחת ארנונה הינה הלב הפועם של השכונה"

שרי פורת, מנהלת שלוחת ארנונה ותחום גיל שלישי:
"השלוחה שאותה אני מנהלת מהווה בו זמנית חלק ממינהל קהילתי תלפ"ז, ויחד עם זאת יצרה לעצמה אפיון ייחודי. המבנה ממוקם בלב שכונת ארנונה הצעירה, והוא בנוי באופן שמזמן אוכלוסיות מגוונות, מכל הגילאים. העובר ברחוב ישראל אלדד או בשדרת רות ברעם ישמע קולות וצלילים המשרים שמחה והווי של ביחד. בבקרים, השלוחה הינה בית למאות תושבים ותיקים, הנהנים מפעילות פנאי ותרבות לימודי מחשב וטלפונים ניידים, חוגי העשרה, חוגי ספורט, חוגי ריקוד, הרצאות, ערבי תרבות, הצגות ועוד. אחר הצהריים המולת הילדים הבאים לחוגי הגיל הרך ממלאה את השלוחה . עם ערב, המבנה מוסיף לשמש  למרכז תרבות. כאן תמצאו את חברי מקהלת הלאדינו וחבורת "זמר עולה" לקהל דובר הרוסית, לצד רקדני הזומבה. ריקודי העם, ריקודי שנות השישים ואפילו ריקודי בטן, לצד מופעי מוזיקה, תיאטרון והרצאות. קהילת מתנדבים גדולה ופעילה, מתוך המשפחות הצעירות בשכונה, נוער וגיל שלישי. שלוחת ארנונה הצעירה הינה הלב הפועל של השכונה".

"שכונה נהדרת למשפחות"

 אלה דהן, פעילה חברתית: "לפני כ-5 שנים עברנו לארנונה, לרח' גד טדסקי, לפרויקט בן 20 שנה, שנבנה על האדמות של קיבוץ רמת רחל. ארנונה שכונה מגוונת ומיוחדת. ייחודה בולט בקהילות החזקות, ניתן לומר – הפחות שכיחות  בירושלים כגון המניינים השוויוניים. גבולות ארנונה על כל קצותיה – בקעה (גאולים), ארמון הנציב, קיבוץ רמת רחל וג'אבל מוכבר – יוצרים אנרגיה מיוחדת שבעיקרה מכילה כמו סוכת אברהם אבינו כל תושב. מצד אחד מלאה בשקט ופרטיות, ומצד שני עדין מאפשרת שכנות טובה וחיי קהילה.

"השכונה נקייה – משהו שבשנים האחרונות קשה היה להצביע עליו בהמון פינות בעיר. מחירי הדירות יקרים והארנונה גבוהה – ועדיין, באופן יחסי עושה רושם שהיא בהחלט פנינה מיוחדת בעיר ובזהירות יתרה – יש תמורה בעד האגרה.

"יש בשכונה מסגרות חינוכיות נהדרות, פארקים שמתחדשים אט אט, ומנהל קהילתי חזק – שיחדיו מבשרים בהחלט שכונה נהדרת למשפחות. נחמד היה לראות עוד ועוד עסקים פרטיים, צרכנים, משחקיות, חזרתן של ספריות הקריאה לחוויה ובכלל עסקים העונים על צרכי משפחות צעירות. אחד החסרונות הכי בולטים זו מכת ה'למדים' – שיעורי נהיגה בתוך השכונה 7 ימים בשבוע – בדגש חזק על שבתות – דבר המהווה מטרד לא קטן עבור התושבים".


עשה לכם חשק לעבור לארנונה? בלוח הנדל"ן של ירושלים תמצאו מגוון רחב של אפשרויות


"יש הכלה יוצאת דופן למגזר החילוני וגם לדתי"

שירן כהן, תושבת השכונה: "אני מתגוררת כבר 34 שנים בארנונה, מגדלת בה שני ילדים והם אף מתחנכים ולומדים במסגרות בתוך השכונה. עבורי ארנונה היא בית חם, אני מאוד מתחברת לאוכלוסייה הנפלאה שיש כאן, במיוחד שיש כאן הכלה יוצאת דופן גם למגזר החילוני וגם לדתי ואוהבת את המרקם הנפלא. יש מספיק תכנים שטובים לכולם, כלומר לכלל המגזרים וזה בהחלט יתרון.

"הילדים  הולכים לחוגים, נפגשים עם חברים והולכים לפארקים ולגני המשחקים הקיימים בשכונה בלב שקט ובטוח. בסופו של דבר, מדובר בשכונה מאוד איכותית עם אוכלוסייה מגוונת ברמה גבוהה. השקט והפסטורליות שיש בארנונה זה משהו שאי אפשר למצוא בכל שכונה, וזה משרה הרבה רוגע ומעבר לכך שזו שכונה מאוד יפה, עם מבנים ותיקים לצד פרויקטים חדשים שנבנים כאן. משפחות צעירות לצד ותיקות וזה יפה לראות את השילוב".

 

 

"שותפות ואכפתיות הן מילות מפתח"

מילכה דיין, תושבת השכונה ופעילה חברתית: "ארנונה משלבת בהרמוניה ציורית בין ישן לחדש. ארנונה הישנה הנושקת לתלפיות של ש"י עגנון, מצטיירת כמנסה לשמר את  המבנה הישן, עצי הדקל הפזורים והנוף המרהיב לים המלח, יוצרים, בהחלט את האווירה. יחד עם זאת, היא מקבלת אליה בחיבוק את ארנונה החדשה, זו המביאה איתה רוח צעירה, בניה לגובה, יחד עם תשומת לב לפני השטח, לירוק העוטף סביב. כמובן שיש מקום לשיפור ולטיפוח הפארקים, מגרשי חנייה, תשתיות ועוד.

"משב הרוח בשכונה מצטיין בעשייה עם ולמען הקהילה ולמגוון האוכלוסיות הקיים בה. שותפות ואכפתיות הן מילות מפתח, והן מורגשות ומחלחלות מצוות המתנ"ס לקהילה כולה. התנדבות והושטת יד לעזרה, למען האחר – הנזקק, החולה או המבודד הוא דבר שבשגרה ואינו ברור מאליו כלל. מגוון עשיר של חוגים, לגילאים השונים יחד עם  מפגשים, הרצאות, ערבי שירה, ריקוד, הם חלק בלתי נפרד מהתחושה הנפלאה של עשייה בלתי נלאית ורצון להיטיב עם הפסיפס האנושי הצבעוני הגר בשכונה".


הבית החדש שלכם מחכה בלוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר