פרלמנט (צילום אילוסטרציה: Depositphotos_ikostudio)
(צילום אילוסטרציה: Depositphotos_ikostudio)

"שכונה חילונית פר-אקסלנס"; "כפר קטן בתוך העיר הגדולה" – הפרלמנט של ניות

קיבצנו את אייל מור, מיכאל צור, מיכל ארזי ואיתמר חולי, כולם מתגוררים בניות, כדי שישתפו על הדברים שהם אוהבים בשכונה שלהם וגם על אלה שקצת פחות

פורסם בתאריך: 4.3.22 07:57

"שכונה מדהימה שגובלת בעמק המצלבה"

אייל מור, ספר, נציג ועד במתחם 'מוזיאון רזינדס': "אני מתגורר בניות כ-15 שנים. מדובר בשכונה חילונית לגמרי, אשר משווקת כשכונה חילונית. שכונה מדהימה שגובלת בעמק המצלבה. אני ספר במקצועי, ובימי הקורונה הקמתי בשכונה את מיזם "מישהו דופק לך בדלת" – לסיוע לבני הגיל השלישי בעיקר סבב הסגר הראשון. בנוסף, פעלתי להביא חקלאים לשכונה כדי שימכרו את מרכולתם לתושבים – זאת כדי להנגיש ולהקל על הקהילה.

"בהיבט הנדל"ני, בשכונה קיימת היררכיה מאוד ברורה של מכירת דירות, בעיקר דירת היוקרה באופן שבו הדיירים מעדיפים לא לפרסם את הבתים, אלא מנסים להכניס דיירים איכותיים וטובים המגיעים בהמלצות התושבים. רוב המשכירים, מעדיפים שוכרים טובים, ולשם כך אנחנו בודקים לעומק. טווח המחירים לשכירת דירה הוא סביב 9,000 שקלים ואף למעלה מכך, תלוי בגודל הדירה. רוב האוכלוסייה מבוגרת בשכונה".

שכונה שנעים לגור בה, ירוקה מאוד"

מיכאל צור, פעיל במינהל הקהילתי: "אני מתגורר בשכונה כבר 32 שנה. זו לגמרי השכונה הכי יפה בירושלים, לא מעט בזכות הגנן מרדכי, שעובד כאן ברחובות כבר עשרות שנים מול המינהל הקהילתי. יש בשכונה פעילים חברתיים שנותנים מענה לקהילה במגוון נושאים – נתינה, חירום, מציאת אבידות ועוד. בסך הכל זו שכונה שנעים לחיות בה. רוב התושבים חילוניים ויש גם מיעוט דתי שחיים בשלום כולם יחד.

"מבחינה נדל"נית – מה שמטריד את התושבים היא שחברת "ניות קוממיות" השייכת למספר שותפים חכרו מהכנסייה האורתודוכסית יוונית את הזכויות לקבל את דמי החכירה לקק"ל מנגד של זכות להאריך לעוד 50 שנה והיא תצטרך להיות מולם וזה נושא שמטריד את התושבים.

"שכונה שנעים לגור בה, ירוקה מאוד. השכונה רובה פונה לעמק המצלבה וכיף לטייל בעמק מתי שרוצים. המיקום מרכזי ויש גישה לכבישים מרכזיים כמו הרצוג ובגין כשהאוניברסיטה קרובה וזה בהחלט יתרון".


מחפשית בית חלומות בניות? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


"כפר קטן בתוך העיר הגדולה"

מיכל ארזי, פעילה חברתית: "אני גרה בניות 17 שנים. פעילה בוועד השכונה. כשנולדו ילדי – יזמתי פתיחת 2 גני ילדים בשכונה יחד עם חברי לוועד ובשיתוף עם עיריית ירושלים. עזרתי בהקמת הגינה הקהילתית – פינת חמד בלב השכונה, שם אנו מקיימים פעילות קהילתית סביב הטאבון הקהילתי.

"השכונה שלנו היא כפר קטן בתוך העיר הגדולה, יש לנו קהילה מאוחדת, חזקה ומגובשת. אנחנו מקיימים פה אירועים לכל הגילאים, מגיל פעוטות ועד לגיל השלישי. עם חברי לוועד השכונה יזמנו פתיחה של שלוחת המינהל הקהילתי בשכונה. בשלוחה מתקיימות פעילויות וחוגים לרווחת התושבים. יש לנו בשכונה מיזם שנקרא סירי לידה – הקהילה מבשלת במשך 3 פעמים בשבוע למשפחות שנולד להם תינוק חדש במשפחה. בנוסף, כל חג פורים אנחנו משחקים בין המשפחות במשחק גמד ענק, אחת החוויות שהילדים מחכים לה כל שנה. כל החברים של הילדים שלי וכל החברים שלנו הם רובם תושבי השכונה, יש לנו בשכונה. אנשים נפלאים ואנו רואים את זה ביום יום, גם ברגעים של שמחה, גם בעזרה ההדדית וגם במקרי חירום".

 

 

"שכונה עם ריאה ירוקה משמעותית"

איתמר חולי, תושבה השכונה: "אני גר שנתיים בניות, ומבחוץ תמיד היתה נראית לי נהדרת ואכן כך הדברים. זו שכונה נהדרת, איכותית עם אנשים ברמה מאוד גבוהה. אחד היתרונות הגדולים של השכונה היא הגישה הנהדרת ליציאה מהעיר – ובנוסף הקירבה לכביש בגין המגיע לשאר חלקי העיר.

"השכונה נמצאת במרחק הליכה למקומות נפלאים וחשובים כמו גן סאקר, שוק מחנה יהודה, מוזיאון ישראל, מוזיאון המדע ועוד. זו למעשה שכונה עם ריאה ירוקה משמעותית כמו פארק עמק המצלבה וכאמור גן סאקר. בנוסף, קירבה לבתי ספר איכותיים. חינוך איכותי.

"אי אפשר להתעלם מכך שזו שכונה חילונית פר אקסלנס – אין כמעט מגזרים אחרים שמתגוררים בה למי שזה ממש חשוב. יש בה אווירה כמו בקיבוץ. הילדים שלי חוזרים מבית ספר ולפעמים אני לא רואה אותם עד הערב – וזה משהו שקשה למצוא היום. הפארקים קרובים ואפשר לראות קבוצות של ילדים העוברים מבית לבית לאסוף עוד מילדי השכונה בדרך לפארק או לגן המשחקים – וכמעט ולא תראה אותם מתמקדים בטלפונים. הילדים שלי פשוט פורחים".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר