בניין הכוכב ברמת שרת (צילום: Ranbar)

המדד החברתי-כלכלי, האתרים החשובים ומה חושבים התושבים – מדד השכונה, והפעם: רמת שרת

כ-9,000 תושבים, למעלה מ-2,000 משפחות: כל מה שצריך לדעת על רמת שרת. וגם - תושבי השכונה מספרים מה הם אוהבים בה וגם מה שקצת פחות

פורסם בתאריך: 17.5.22 11:34

גיאוגרפיה
רמת שרת היא שכונה בדרום-מערב ירושלים. גבולה הדרומי הוא ציר גולומב ושכונת מלחה, גבולה הצפוני הוא שכונת בית וגן. ממערב היא גובלת בשכונת רמת דניה וממזרח במתחם הולילנד וכביש בגין. השכונה היא אחת הגבוהות בעיר, וגובהה נע בין 750 ל-800 מטר מעל פני הים. השכונה בנויה על גבי צלע הר, במבנה טופוגרפי תלול. הדבר מקשה על התנועה הרגלית בין חלקי השכונה ועל תחושת שייכות שכונתית.

רמת שרת היא שכונה מעורבת, ומתגוררים בה חילונים דתיים לאומיים וחרדים. בצומת הרחובות גולומב ושרת נמצאת אנדרטה לזכר 18 לוחמי אצ"ל שנפלו בקרב על כיבוש הכפר מלחה. ליד האנדרטה גן זיכרון מטופח, שבו נערכים טקסים ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. שמות רחובות השכונה מנציחים מנהיגים ציוניים כמשה שרת, פרץ ברנשטיין, פנחס רוזן, קדיש לוז, דוד מרץ, משה נובומייסקי, משה זילברג ואישים נוספים הקשורים בעיר ירושלים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


היסטוריה
השכונה נקראת ע"ש משה שרת, ראש ממשלת ישראל בין השנים 1955-1953. הסכם על הקמת שכונה נחתם בשנת 1964, על ידי חברת "שיכון ופיתוח", חברת "וולפסון קלור מאיר" בנק ירושלים ומשרד השיכון. תחילה ניתן לשכונה השם "מנחת", אך מספר שנים לאחר מותו של משה שרת, שנפטר בשנת 1965, הוחלט לקרוא לשכונה על שמו "רמות שרת" (ובהמשך "רמת שרת"). הקמת השכונה בפועל החלה בתחילת שנות ה-70 של המאה ה-20, בשלב א' הוקמו כ-450 יחידות דיור. התושבים הראשונים התגוררו בבנייני דירות שלושה חדרים, שנועדו לזוגות צעירים, ליוצאי שכונות עולים בירושלים ולזכאי דיור אחרים. בשנת 1976 השכונה כבר היתה מאוכלסת אך התשתיות והפיתוח הסביבתי לא הושלמו והיא עוד לא חוברה לרשת הטלפון.

החל משנת 2003 ניכר רישומה של עליית יהודי צרפת. בעשר השנים האחרונות ניכר רישומם של משפחות חרדיות רבות שמתאכלסות בשכונה וזאת עקב הסמיכות לשכונת בית וגן החרדית.

רוב הבתים בשכונה הם בתי דירות, ובהם אחד ממגדלי הדירות הגבוהים בירושלים עד שנות ה-90 של המאה ה-20 – "בניין הכוכב". חלק קטן מבתי השכונה הן וילות וקוטג'ים בסגנון "בנה ביתך".

עם השלמת פרויקט "סביוני רמת שרת" על ידי חברת אפריקה ישראל מגורים בשנת 2018 מוצו כמעט עתודות הקרקע לבינוי בשכונה. בזכות קרבתה למתחם הולילנד נהנית השכונה מגישה ישירה, אל כביש בגין.

אוכלוסייה (נכון לשנת 2020)
9,000.

מס' משפחות (נכון לשנת 2020)
2,188.

מדד חברתי כלכלי (נכון לשנת 2020)
8-7.

תעריפי ארנונה בשקלים למגורים (אזור החיוב משתנה בהתאם לרחוב)
טבלת ארנונה למגורים בנחלאות

  • הגדרת סוגי בניינים לחיוב ארנונה
    1 – בניין אשר בו דירה אחת או יותר ששטחה (שטח היחידה) 120 מ"ר ומעלה.
    2 – בניין אשר בו דירה אחת או יותר הבנוי מאבן, בטון או בלוקים.
    3 – בניין אשר בו דירה אחת או יותר הבנוי מאבן, בטון או בלוקים ואשר אין בדירה חלק מחדר אמבטיה/שירותים או שהחדר או חלק ממנו נמצא מחוצה לה.
    4 – בניין רעוע, בניין הבנוי עץ או פח, או דירה ללא חדר אמבטיה/שירותים, או דירת מרתף אשר תקרתה נמצאת בכל העברים בגובה פני הקרקע או למטה ממנו.

מחפשים דירה ברמת שרת? היכנסו ללוח הנדל"ן של "כל העיר"


ארנונה למ"ר בשקלים לעסקים
עד 150 מ"ר – 343.74 שקלים.
מעל 150 מ"ר – 354.75 שקלים.

שטח
431 דונם.

שטח דירה ממוצע
107 מ"ר.

מוסדות חינוך
גנים לגיל הרך: גן גפן, גן אורנים, גן צומח, גן מי-גל, גן חב"ד האודם, גן הוורדים, גן שערי תורה, גן דוכיפת, גן ארז.
בתי ספר יסודיים: ביה"ס מנשה אלישר.
תנועות נוער: הצופים – שבט היובל בשיתוף תושבי השכונה, קומונה רמת שרת-רמת שניה (שנת שירות).

מבני ציבור, דת, קהילה ופנאי
גני משחקים: גן הצלם רחמים, הגן הכחול, גן המניפה, גן סביוני רמת שרת.
שדרת מסחר: מרכז מסחרי "סביוני רמת שרת" – רח' קדיש לוז 1, "לב השכונה" (מוקם בימים אלה).
דואר: אין – הסניף הקרוב ביותר ממוקם ברח' וולטה עלית בקרית היובל.
בתי כנסת מרכזיים: זכות אבות, בית כנסת רמת שרת, בית יהודה, ארץ הצבי- חב"ד.
מתנ"סים: מתנ"ס משותף רמת שרת-רמת דניה – רח' קדיש לוז 1.

 

 

הפרלמנט של רמת שרת

"קהילה תוססת עם רשתות תקשורת מפותחות"

ערן בנאי, מתגורר ברמת שרת, לשעבר סגן יו"ר מינהל קהילת יובלים: "גדלתי ברמת שרת בתור ילד וחזרתי לגור בה כבעל משפחה לפני כ-18 שנים. עד לא מזמן שימשתי כנציג השכונה בהנהלת המנהל הקהילתי. אני מכיר כאן כל אבן וכל פינה, וחי את הקהילה בשכונה. רמת שרת נמצאת בשלב של סיום הפיתוח הראשוני והשלמת התשתיות הקהילתיות שהיו חסרות – פיתוח המרחב הציבורי, מבני ציבור ומתנ"ס חדש שנפתח במרכז השכונה, מגרשי ספורט, גינות כלבים, ספריה קהילתית מרגשת. כמו כן, בניית פרויקטים למגורים במגרשים הפנויים האחרונים, בהם יש עירוב שימושים של מגורים, מסחר, מבני ציבור ושטחים ציבוריים מפותחים.

"בנוסף, בקרוב תשופר תשתית התחבורה הציבורית – קווי האוטובוס יחוברו לרשת העירונית של הרכבת – הקו האדום הקיים והקו הסגול שיעבור ברחוב גולומב ממש בסמוך לשכונה. תשתיות אלה מאפשרות צמיחה של קהילה תוססת עם רשתות תקשורת מפותחות, יוזמות קהילתיות למשפחות צעירות בהובלת רכזת שכונה צעירה וגם לגיל השלישי".

"השכונה נמצאת בתנופת שדרוגים"

נטע פורזיקי, נציגת רמת שרת במינהל קהילתי יובלים: "רמת שרת היא שכונה חילונית ליברלית עם מיעוט של חרדים ודתיים לאומיים, הכוללת מגוון גילאים רחב – משפחות צעירות, משפחות ותיקות וגיל שלישי. האוכלוסייה איכותית מאוד והמחירים קצת פחות גבוהים משכונות היקרות בעיר – ולכן היא אטרקטיבית במיוחד.

"השכונה נמצאת בתנופת שדרוגים – נבנו פארקים חדשים לילדים, הרחוב הראשי משה שרת כרגע במהלך שדרוג שבסופו יהיה אחד הרחובות היפים בירושלים, עם שביל אופניים, מדרכה רחבה ושתילת 260 עצים חדשים, ובקרוב גם ישדרגו את רחוב קדיש לוז, שגם בו ייסלל שביל אופניים. מרכז מסחרי חדש הולך לקום בחודשים הקרובים בו יהיו בתי קפה, בית מרקחת ועוד. בנוסף, השנה נפתח מתנ"ס חדש, עם שלל חוגים, פעילות מגוונת לגיל השלישי, ג'ימבורי ופעילות לנוער. אחרי הצהריים, בעיקר בימים החמים, ישנה פעילות לילדים הקטנים – הצגות, שעות סיפור, יצירה. כך שהשכונה נהדרת למשפחות צעירות".

"המיקום מנצח"

ענת אלטמן, פעילה חברתית, תושבת השכונה: "אני מתגוררת ברמת שרת כבר 25 שנה ובה גידלנו בהנאה רבה את ילדינו. השכונה מתאפיינת בקהילתיות רב גילית, תמצאו כאן קשרים חברתיים בין משפחות צעירות, משפחות עם בני נוער ואף פנסיונרים צעירים ולא כל כך צעירים. כשהילדים היו קטנים, היינו יוצאים לחופשות עם שכנים בבניין, ועד היום אנחנו נוהגים לבלות עם חברים מהשכונה.

"ברמת שרת קיים גרעין של תושבים פעילים, ביחד אנחנו דואגים לנושאים פיזיים וחברתיים, לדוגמה הקמנו ספרייה קהילתית פעילה ושוקקת, השתתפנו בדיונים ובהחלטות בנושאי שיפוץ רחובות וגני משחקים, ובנוסף השתתפנו במיזם של העירייה שבו התושבים מציעים ומובילים פעילויות שונות בשכונה, כמו למשל "קפה תיקונים", "סדנת לחם", "שעות סיפור" ועוד. לשכונה מתנ"ס חדש – אך עדיין חסר בה מרכז מסחרי. ולסיום, השכונה במיקום מנצח עם קרבה לקניון, לגן החיות וליער ירושלים".

"שכונה חילונית מעורבת"

שרה גלזר, תושבת רמת שרת: "אנחנו תושבי השכונה משנת 1989. ילדינו למדו בבית הספר שכיום נקרא "מנשה אלישר", ובו גם נפתח לראשנה מרכז קהילתי עם חוגי העשרה ומוזיקה ברמה גבוהה. למרות שהמבנה הטופוגרפי ההררי של השכונה הקשה במשך שנים רבות על יצירת מרכז שכונתי, אהבנו את אופייה החילוני ואת הקרבה לפארק דניה, ובהמשך – לכביש בגין, הקניון וגן החיות.

"כיום השכונה חילונית מעורבת, עם ועד פעיל ופעילות קהילתית. לפני למעלה משנתיים עברנו לפרויקט "סביוני רמת שרת" ברח' קדיש לוז. הפרויקט הוא הניסיון הראשון בשכונה (ובירושלים בכלל) לשילוב מרכז קהילתי חדיש ומרווח, מרכז מסחרי (שעדיין לא פועל), גינת משחקים נרחבת ומגורים, ויש לכך צדדים חיוביים וצדדים בעייתיים. בפרויקט מתוכננים עוד שני מגדלים וכיכר מרכזית, והנוף הנשקף מהדירות מרהיב. רח' קדיש לוז הפך בשנים האחרונות לרחוב עמוס ואנו מצפים לשדרוגו הקרוב".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר