הדמיית המגדלים ברמות ובפסגת זאב (צילומי הדמיה: אלי רכס אדריכלים, אופק אדריכלים)
הדמיית המגדלים ברמות ובפסגת זאב (צילומי הדמיה: אלי רכס אדריכלים, אופק אדריכלים)

מרוב מגדלים לא רואים את הרקיע: 30 מגדלים ואלפי יחידות דיור יוקמו בצפון העיר

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה התחדשות עירונית נרחבת בשכונות רמות ופסגת זאב. ברמות יוקמו כ-20 מגדלים בני 24 קומות. בפסגת זאב ייבנו 8 מבנים בני 11 קומות ועוד 2 מגדלים בני 22 קומות. סך יחידות הדיור שייבנו - 2,430

פורסם בתאריך: 14.8.23 06:37

חומה ומגדל גרסת ירושלים 2023: בירושלים, זה לא סוד, יש חומות. וכעת הולכים וצומחים פה עוד ועוד מגדלים. אז כן – זה אמנם לא 'חומה ומגדל' של שנות הקמת ומדינה, אבל כן בגרסה ירושלמית מודרנית.

להעמסת המגדלים המוכרת בדרום העיר – בשכונות קרית היובל, קרית מנחם, גוננים וגילה – מצטרפים כעת לא פחות מ-30 מגדלי מגורים בצפון העיר – בפסגת זאב וברמות. כך אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים בראשות שירה תלמי באבאי. במסגרת התוכניות שאושרו יוקמו כ-2,430 יחידות דיור בצפון העיר ועוד כ-500 חדרי אירוח בשתי מלונות בארמון הנציב.

בשכונת פסגת זאב אישרה הוועדה המחוזית מתחם שישלב מגורים, שטחי תעסוקה ומסחר ומבני ציבור, על שטח כולל של כ-130 דונם שכיום ריק מבינוי, בסמוך לרחוב סיירת דוכיפת.

התוכנית, יוזמת משרד הבינוי (ובעריכת משרד אופק אדריכלים), כוללת 730 יחידות דיור שיוקמו ב-2 מגדלים בני 22 קומות (5 קומות תעסוקה מסחר ו-17 קומות למגורים) ועוד 8 מבנים בני 11 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור – כ-365 יוקצו להשכרה לטווח ארוך של 20 שנים לפחות.


הדמיות התוכנית בפסגת זאב (צילום: אופק אדריכלים)

הדמיות התוכנית בפסגת זאב (צילום: אופק אדריכלים)


עוד כוללת התוכנית בפסגת זאב: כ-9,000 מ"ר עבור שטחי מסחר, כ-12,000 מ"ר עבור תעסוקה וכ-4,000 מ"ר עבור מבני ציבור בהם גנים, מעונות, מבני דת, בריאות וקהילה, כ-12 דונם עבור מבני ציבור, וכ-24 דונם של שטחים פתוחים.

בוועדה המחוזית מציינים כי "התוכנית כוללת שימור מסדרון אקולוגי למעבר בטוח של בעלי חיים, בהם הצבי הארץ ישראלי המצוי בסכנת הכחדה עולמית. זאת, באמצעות גשר שייבנה מעל רחוב סיירת דוכיפת ויבטיח את רציפות השטחים הפתוחים ונגישותם לאתרי הטבע נחל זימרי ויער ענתא הנמצאים מדרום לתוכנית".

המאסה העיקרית של יחידות הדיור והמגדלים החדשים צפויה במסגרת הרחבת השכונה. הוועדה המחוזית אישרה שתי תוכניות צמודות בשכונה חדשה – "רמת אלון צפון". שטח התוכנית הינו כ-95 דונם שכיום ריק מבינוי בדופן הצפון-מזרחית של השכונה.

על פי התוכנית שאושרה, יוקמו כ-1,700 יחידות דיור בכ-20 מגדלים מגורים בני 12 קומות מעל מפלס הרחוב ו-12 קומות מתחתיו (בבנייה מדורגת) כלפי הנוף הפתוח, וישלבו חזית מסחרית פעילה כלפי רחוב רמות.

פרט לדיור למגורים, כולל התוכנית כ-18 דונם עבור מוסדות ציבור וכ-11 דונם עבור שטח ציבורי פתוח. בנוסף כוללת התוכנית הקצאת כ-10,000 מ"ר לטובת מוסדות ציבור, שייבנו כחלק מבנייני המגורים ביניהם גני ילדים, מעונות, בתי כנסת, מוסדות רווחה, מנהל קהילתי ומועדון נוער.

"התוכניות יהיו מוטות הולכי רגל ואופניים, שכן הן כוללות תכנון שבילי אופניים ושלושה מעברים ציבוריים בעלי מעלית, לנגישות מרבית של הולכי הרגל לרחוב רמות העליון", מדגישים בוועדה המחוזית. "לצד הפיתוח העירוני החשוב, הוועדה קבעה כי יש לשמור על המערכות הטבעיות המתקיימות בתחומי התוכניות ובסביבתן. בהתאם לכך, קבעה הוועדה מסדרון אקולוגי ברוחב כ-80 מטר, למעבר בטוח של צבאים וחיות בר אחרות".


הדמיית התוכנית ברמות (צילום הדמיה: אלי רכס אדריכלים)

הדמיית התוכנית ברמות (צילום הדמיה: אלי רכס אדריכלים)


 

 

יצוין כי תוכנית המתחם הראשון הוגשה ע"י קרדן נדל"ן יזום ופיתוח בע"מ ונערכה על ידי משרד אלי רכס אדריכלים, ותוכנית המתחם השני הוגשה ע"י נועם השבת בע"מ ונערכה ע"י משרד קרלוס פרוס אדריכלים.

***

ומצפון לדרום – בשכונת ארמון הנציב, אושרה להפקדה תוכנית שתשלב מגורים ומלונאות. התוכנית על שטח כולל של כ-20 דונם, והיא ממוקמת בשכונת ארמון הנציב, בקצה טיילת גולדמן. התוכנית כוללת כ-100 יחידות דיור שייבנו בארבעה מבני מגורים בני 9 קומות, והקמת שני בתי מלון בני 8 קומות ו-550 חדרים.

בנוסף, התוכנית כוללת המשך לטיילת גולדמן בממשק עם הטיילת הקיימת, שיאפשר מבט פתוח אל הנוף. על כן, התוכנית עתידה לעודד את פיתוח התיירות בעיר ולשפר את איכות המרחב הציבורי בשכונה. בשטח קיימת תוכנית מאושרת לבית מלון וכעת הוועדה עדכנה אותה, הגדילה משמעותית את שטחי המלון וכן שילבה בה מגורים.

יצוין כי התוכנית הוגשה על ידי חברת "קילאס השקעות" ונערכה ע"י משרד 'פייגין אדריכלים'.

מתכנן מחוז ירושלים במינהל התכנון, אדר' דן קינן: "הוועדה המחוזית קיימה יום דיונים משמעותי בתוכניות המציעות תכנון איכותי ומעורב שימושים, ייעול מערכת התחבורה הציבורית וניצול מיטבי של משאב הקרקע העירוני. כל אלו הם צו השעה במדינה ובמחוז ירושלים בפרט, ואני מברך על התוספת המשמעותית של יחידות דיור, לרבות דיור להשכרה, כמו גם על שימושי המסחר, התעסוקה, המלונאות והמרחב הציבורי אשר משמרים את ירושלים כעיר מגוונת ובעלת חיות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר