ירושלים, מבט על בגין, דיור, בנייה, דירות, נדל"ן (צילום: יובל טבול)
(צילום: יובל טבול)

מחירי הדירות בירושלים: ירידה של 5 אחוזים

מנתונים חדשים עולה כי מחיר ממוצע לדירת 4 חדרים בעיר עומד על 1.92 מיליון שקלים. מנגד, טוען יוסי שכטר, מנכ"ל ארגון בוני ירושלים והסביבה: "חד משמעית המחירים לא ירדו, מהסיבה הפשוטה שאין מספיק דירות בשוק"

פורסם בתאריך: 19.11.17 17:31

הקיפאון בשוק הירושלמי נמשך? מסקירת מחירי דיור של יו"ר לשכת שמאי המקרקעין לשעבר, שמאי המקרקעין אוהד דנוס, עולה כי מחירי הדיור בירושלים נמצאים בשנה האחרונה במגמת ירידה של 5 אחוזים, וכי מחיר ממוצע לדירת 4 חדרים בעיר עומד על 1.92 מיליון שקלים.

לפי הנתונים החדשים ברבעון השלישי של שנת 2017 נרשמה ירידה בשיעור של 0.2 אחוז במחיר הממוצע של הדירות שנסקרו לעומת הרבעון שקדם לו. סקירתו של דנוס מתגבשת על בסיס מודל העבודה של השמאי הממשלתי הראשי ומתייחסת לדירות חדשות ודירות יד שנייה.



גשר המיתרים (צילום: אורן בן-חקון)

(צילום: אורן בן-חקון)

 


 

עוד פורסם בסקירה כי בתל אביב ירדו מחירי הדיור בשנה האחרונה ב-7 אחוזים, ובהרצליה ירדו מחירי הדיור בשנה האחרונה ב-10 אחוזים. מחיר ממוצע לדירת 4 חדרים בהרצליה עומד על 2.15 מיליון שקלים, בתל אביב מחיר ממוצע לדירת 4 חדרים עמד על 2.95 מיליון שקלים. בכפר סבא עולה כי המחיר הממוצע ברבעון האחרון של דירת 4 חדרים הוא 1.97 מיליון שקלים – 2 אחוזים פחות מהרבעון הקודם.

דנוס, לשעבר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין אומר כי "הירידה הדרמטית בהיקף העסקאות מהרבעון המקביל אשתקד (בשיעור של 45 אחוז), מלמדת שלא מדובר בשוק נדל"ן המתפקד באופן נורמלי, כי אם בשוק המצוי בתקופת שפל שעיקרה נובע מציפייה לירידות מחירים".

 

 

"כל הממשלה עובדת כדי להילחם ביוקר המחייה, לפתור את משבר הדיור ולהצמיח את המשק", אומר שר האוצר משה כחלון (כולנו) בנוגע לטיפול במשבר הדיור. "קיבלנו משבר דיור גדול וקשה של 12 שנים. לקחתי על עצמי את המשימה הזאת והתחייבתי להביא תוצאות. אנחנו נתכנן, נשווק, נבנה ונבנה עד שמשבר הדיור ייפתר. אנחנו מכינים את מדינת ישראל ל-20 השנים הקרובות מבחינת תכנון, תשתיות ועתודות קרקע".

 


שר האוצר משה כחלון (צילום: חיים מסיקה)

שר האוצר משה כחלון (צילום: חיים מסיקה)


 

מנגד, יוסי שכטר, מנכ"ל ארגון בוני ירושלים והסביבה, טוען ואומר כי "חד משמעית המחירים לא ירדו, מהסיבה הפשוטה שאין מספיק דירות בשוק, אז אם אין היצע המחירים לא יורדים. מה שכן יכול להיות שבדירות יד שנייה יש באמת ירידה – אין מוכרים כי מי שרוצה למכור רוצה לקנות חדשה ואין. סיבה נוספת לכך שיכול להיות שהעניקו הנחות לדירות יוקרה. בירושלים אין ירידת מחירים ואני ממליץ למי שיכול לקנות שיקנה היום כי מחר המחיר עוד יותר יעלה".

 


יוסי שכטר, מנכ"ל ארגון בוני ירושלים והסביבה (צילום: שמואל אדלר)

יוסי שכטר, מנכ"ל ארגון בוני ירושלים והסביבה (צילום: שמואל אדלר)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. פומבה

    המלצות בחינם? מזל שגם על זה הקבלנים לא גובים כסף.
    כל הכבוד לקבלנים שהם עובדים ומביאים פרנסה, אבל למה להיות חזירים?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר