הדמיית תוכנית כפר ההייטק והמגורים מעל כביש בגין (הדמיה: דגן פתרונות ויזואליים מתקדמים)
(הדמיה: דגן פתרונות ויזואליים מתקדמים)

תוכנית הקמת המגדלים מעל כביש בגין: ניצחון זמני לדיירי בית הכרם

בעקבות מאבק התושבים כנגד התוכנית הגרנדיוזית להקמת כפר הייטק מעל כביש בגין, החליטה הוועדה המקומית להחזירה לתכנון מחודש

פורסם בתאריך: 30.5.18 08:42

בשורות טובות לתושבי שכונת בית הכרם: בעקבות מאבקם – תוכנית קירוי כביש בגין תחזור לתכנון נוסף, בשיתוף המינהל הקהילתי בבית הכרם.

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", תושבי בית הכרם התנגדו לתוכנית כיוון שלטענתם היא יוצרת מפגע ויזואלי, ולא שכונה בעלת אופי קהילתי, כפי שבית הכרם מתאפיינת כיום. עוד טענו התושבים כי פרויקט הבנייה השאפתני עלול ליצור זיהום בקרקע בזמן הבנייה, ואף זיהום אוויר. בנוסף, התלוננו התושבים כי נושא ההשלכות התחבורתיות של המהלך לא נבדקו באופן יסודי, וכי שיתוף הציבור לא היה ברמה מספקת, והערות התושבים לא נלקחו בחשבון.


  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

כמו כן, מינהל קהילתי בית הכרם דרש להקטין את היקפי הבנייה באופן דרסטי. בנייר עמדה שחובר על ידי דני טאובר, יו"ר הוועדה הפיזית במינהל קהילתי בית הכרם, מוצגת עמדת השכונה. "בשם הצורך להוסיף יחידות דיור", כך נכתב בין השאר בנייר העמדה, "הפרויקט מעמיס היקף הבנייה שהינו חסר תקדים בעיר ואינו מתחבר למרקם העירוני ושכונתי מסביבו: 4 מגדלים בני 40 קומות, בניינים נוספים של 12 קומות לאורך השכונה שמהווים מפגע ויזואלי ואינם יוצרים שכונה אמיתית".

העירייה מצידה טענה כי התוכנית המהפכנית צפויה לייצר מרחב אורבני חדש במרכז ירושלים בדומה לאוניברסיטאות הטובות בעולם סטנפורד והרווארד בארה"ב, בהם יש מתחמי עסקים ופיתוח גדולים וחשובים.


הדמיית תוכנית כפר ההייטק והמגורים מעל כביש בגין (הדמיה: דגן פתרונות ויזואליים מתקדמים)

כפר הייטק ומגורים מעל כביש בגין (הדמיה: דגן פתרונות ויזואליים מתקדמים)


חברת הוועדה לתכנון ובנייה, עינב בר כהן (התעוררות), מציינת כי "ביקשתי במהלך הוועדה לתכנון ובניה להחזיר את תכנית קירוי בגין לתכנון נוסף, בשיתוף המינהל הקהילתי של השכונה. התוכנית הינה תכנית חשובה לירושלים ועתידה לספק שטחי תעסוקה ומסחר רבים שיהוו מנוע צמיחה לפיתוחה הכלכלי של העיר. בנוסף, כוללת התוכנית יחידות דיור רבות שיספקו מענה למצוקת הדיור של המשפחות הצעירות והצעירים בעיר. יחד עם זאת, אני סבורה כי החזרת התוכנית להתייעצות עם המינהל והתושבים היא חשובה למען הגעה להסכמות על נושאים מהותיים שהציגו ועל כן יש להחזירה לתכנון. בנוסף, דרשנו להביא את אישורו הסופי של המשרד לאיכות הסביבה כתנאי להפקדת התוכנית כדי להבטיח שלא תהיה פגיעה בתושבי האזור".

הוועדה מקומית לתכנון, כאמור, החליטה בישיבתה האחרונה להחזיר את התוכנית לתכנון נוסף, בוועדת התכנון, והנחתה אותה לפעול בשיתוף עם מינהל קהילתי בית הכרם.

כפי שכבר פורסם ב"כל העיר", לפי התוכנית המקורית, על כביש בגין, בקטע שבין מחלף גבעת מרדכי למחלף גבעת שאול, היה אמור להיבנות קירוי שמעליו תוכנן כפר הייטק, ביוטק ומגורים. התוכנית הגרנדיוזית כללה שטח של כ-70,000 מ"ר, שעליו יבנו מגדלים בני 40 קומות ובניינים נוספים בני 12 קומות. סך הכל כ-1,830 יחידות דיור, אשר 50 אחוזים מהן מוקצות ליחידות דיור קטנות עבור משפחות צעירות, ועוד 250 יחידות דיור מוגן. כמו כן, התוכנית כללה שטחי מסחר בהיקף של כ-13,390 מ"ר, ופארק גדול ממדים שכולל מסלולי הליכה ומסלולים ייעודיים לאופניים, שטחים ירוקים ופתוחים לצד בתי קפה אורבניים, שיהפוך למוקד בילוי עבור תושבי העיר. הפארק צפוי לקשר בין הפארק בעמק רפאים, מכיוון דרום, לבין פארק עמק הארזים מצפון.

 

הדמיית תוכנית כפר ההייטק והמגורים מעל כביש בגין (הדמיה: דגן פתרונות ויזואליים מתקדמים)

(הדמיה: דגן פתרונות ויזואליים מתקדמים)


תוכנית הקירוי תוכננה על ידי משרד קולקר-קולקר-אפשטיין, והיא נחשבת לאחת משלוש תוכניות אשר משיקות זו לזו: תכנית רובע הכניסה לעיר, תכנית קרית הממשלה-קריית בן גוריון שצפויה לשלש את משרדי הממשלה הקיימים, כאשר אליה צפויים לעבור כלל משרדי הממשלה הקיימים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אף אחד לא מגן עלינו.

    בזמן הכנת התוכנית 2 חברי הנהלה של המינהל הקהילתי בבית הכרם היו חברי דירקטוריון חברת מוריה לפיתוח בירושלים ועוד אחד היה עובד עדן. מעניין שהמינהל הקהילתי של בית הכרם לא הצליח לשכנע את העירייה לרדת מהתוכנית. הוא גם לא הצליח לשכנע את העירייה לרדת מתוכנית המיתאר. כל השכונה נהרסת בינתיים. בונים מגדלים מכל כיוון ובתוך השכונה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר